Dabar populiaru
Publikuota: 2015 sausio 20d. 11:40

Vienos Kunsthalės direktorius Nicolausas Schaffhausenas: „Menininkas turi mokėti parduoti“

ŠMC
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Nicolausas Schaffhausenas: menininkai turi mokėti parduoti

Vienos Kunsthalės direktorius Nicolausas Schaffhausenas sako, kad privalo kasmet į galeriją pritraukti iki 200 tūkst. lankytojų. Tuo metu Nacionalinės dailės galerijos (NDG) direktorė Lolita Jablonskienė giriasi, kad NGA rinkodaros biudžetas lygus nuliui ir niekas su tuo nedirba. Vilniuje jie kalbėjosi apie dėmesio ekonomiką – ar menui užtenka būti menu, ar jis turi sukurti paklausą kaip ir kitos prekės?

Daug galerijose apsilankančių žmonių yra turistai. Jie kartais pavadinami iššvaistyta auditorija.

„Jie praleidžia vos 20 sekundžių prie vieno kūrinio ir tiesiog nueina. Tai ne tik Barselonos ir Vienos problema, tai problema, kuri paveikia visą galerijų struktūrą ir infrastruktūrą galerijų“, – sakė L.Jablonskienė.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Lolita Jablonskienė
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Lolita Jablonskienė

Todėl parodų kuratoriams svarbu nuspręsti, kieno dėmesį ir kokiais būdais jie nori pritraukti.

N.Schaffhausenas pasakojo, kad sėkmingiausi yra tie muziejai, kurie demonstruoja gerai žinomų menininkų darbų, pavyzdžiui, Gustavo Klimto. Kitaip tariant, žmones į muziejus atvilioja tie kūriniai, kurių reprodukcijas jie jau matė internete.

„Žmonės nori pamatyti tai, ką jau žino. Tai mane nuvilia. Kaip atkreipti dėmesį kitiems? Ar mes norime atkreipti dėmesį?“ – kalbėjo jis.

N.Schaffhauseno teigimu, menininkai save pozicionuoja kaip „kitą“, nepriklausantį visuomenei. Tai esą padeda jų kūrybiškumui. Tačiau, kaip pabrėžė svečias iš Vienos, menininkas turi būti ir vadybininkas – žinoti, kaip tą meną parduoti.

„Menininkas turi geriau suprasti vadybą, mokėti parduoti, būti įsitraukęs į pridėtinės vertės kūrimą visuomenei“, – kalbėjo jis.

L.Jablonskienė, bendraujanti su menininkais, sakė, kad jie supranta, kad reikia būti matomiems, reklamuoti save įvairiais būdais, pavyzdžiui, per socialinius tinklus, tačiau yra toli nuo tokios realybės.

Diskusijoje vis kartojosi mintis, kad dėmesys yra tapęs preke – parodų kuratoriai susiduria su iššūkiu, kaip pritraukti, sudominti lankytoją, kitaip tariant, kaip jam parduoti meną.

Kai kuriems menininkams tai jokių sunkumų nesudaro. L.Jablonskienė paminėjo Andy Warhole'ą: „Jo strategija – kurti save kaip žvaigždę. Jis yra sukūręs dėmesio spąstus.“

Temos: 1 Menas
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės