Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniaus „Prospekto galerijoje“ – M.Hermanovicziaus ir A.Rayss fotografijų parodos

Vilniuje Lietuvos fotomenininkų sąjungos „Prospekto galerijoje“ balandžio 10 dieną vyks lenkų fotografų Mariuszo Hermanovicziaus ir Agnieszkos Rayss parodos atidarymas. Dalyvaus parodos bendrakuratorė Marta Szymańska, Fotografijos archeologijos fondo prezidentė Karolina Puchała-Rojek, autorė ir „Sputnik Photos“ fotografų kolektyvo narė Agnieszka Rayss, autoriaus sūnus Miłoszas Hermanowiczius.
Vilnius, and still..., 2001–2002 m.
Vilnius, and still..., 2001–2002 m. / Mariusz Hermanowicz nuotr.

„Retrospektyvinė Mariuszo Hermanovicziaus darbų paroda leidžia apžvelgti įvairias jo kūrybinės veiklos stadijas. M.Hermanowiczius fotografavo nuo pat 1970-ųjų iki 2008-ųjų; jo stilius apima nuo konceptualiosios fotografijos iki žurnalistinės. Autoriaus ranka tiesiai ant atspaudo užrašytos pastabos bei kruopštus nuotraukų eiliškumas pagal meninį naratyvą yra jo skiriamasis ženklas. Nemaža jo darbų susiję su genealoginiais tyrimais, kuriuose svarbus vaidmuo teko Vilniui“, – rašoma pranešime žiniasklaidai.

Retrospektyvinę M.Hermanowicziaus parodą, kaip priduriama pranešime, lydi šiuolaikinės Lenkijos menininkės Agnieszkos Rayss paroda: autorės naujausias projektas „Kur yra kūnas“ / „Where The Body Is“ buvo įkvėptas paskutiniojo M.Hermanowicziaus kūrybos laikotarpio ir tapo savotišku kritiniu dialogu su šio fotografo darbais.

Abi parodas parengė Varšuvos Fotografijos archeologijos fondas, kuris tyrinėja, rengia ir saugo lenkų fotografų archyvus.

Agnieszka Rayss, from series Anatomy lesson, 2017
Agnieszka Rayss, from series Anatomy lesson, 2017

Apie M.Hermanowicziaus parodą

M.Hermanowiczius kūrė ir humoristinius piešinius bei trumpus filmus. Nuo 1950 iki 2014 m. jis gyveno ir dirbo Lenkijoje ir Prancūzijoje.

Paroda „Kam galėtų būti naudojama fotografija?“ / „What Might Photography Be Used For?“ pristato menininko darbus iš ankstyvojo periodo, kur autorius stiliaus aspektu labiau susitelkė į dokumentiką, konceptualiąją fotografiją ir fotožurnalistiką, taip pat iš vėlesnio periodo, kai M.Hermanowiczius domėjosi savo šeimos istorija, ir vėliausiojo kūrybos laikotarpio, paties fotografo pavadinto „Nauja stadija“.

„Menininkui pradėjus domėtis savo protėviais, kelionės į Vilnių tapo labai svarbios – čia jis pats tyrė savo genealoginį medį, o sostinė, anot autoriaus, jį apžavėjo multikultūrine praeitimi bei ypatinga architektūra“, – tikina parodos organizatoriai.

Parodoje, anot jų, išryškėja tokie kūrybos pokyčių momentai kaip ranka rašytų užrašų atsiradimas ant atspausdintų nuotraukų ir vėlesnis šių užrašų pradingimas, kai fotožurnalistikos stilius po truputį linko į konceptualaus meno principus, siekiant kurti biografinius fotografijų ciklus.

Mariusz Hermanowicz nuotr./Mariusz Hermanowicz, 188, 2003 m.
Mariusz Hermanowicz nuotr./Mariusz Hermanowicz, 188, 2003 m.

„Paskutinė parodos dalis leidžia žiūrovui pajusti autoriaus darbų tematikos pokyčius lyginant su ankstesnėmis kūrybos stadijomis – atsisakoma įvairių anksčiau naudotų sprendimų, grįžtama prie studijinės fotografijos. Išryškindami labai įvairius plačios šio menininko kūrybos niuansus, tikimės kuo išsamiau atspindėti jo unikalią meninę savivoką, tačiau taip pat norime ir nuodugniai ištirti būdus, kuriuos M.Hermanoviczius naudojo fotografijos funkcijoms keisti“, – teigiama pranešime.

Apie A.Rayss parodą

Projekte „Kur yra kūnas“ / „Where The Body Is“ A.Rayss susitelkia į kūną – tiria jį, ieško naujų atradimų derindama įvairius reprezentavimo metodus, kartu išnaudoja ir fotografijos galimybes meniniam kūno problemų sprendimui.

Menininkė, kaip rašoma pranešime, žaidžia daugiausia su moteriško kūno įvaizdžiais fotografijoje, aiškindamasi, kaip kūnui buvo suteikiama galia ir kaip jis priimtas įvairiais laikais: „Autorė tyrinėjo daugybę kūno vaizdavimo būdų universiteto muziejų anatomijos skyriuose, Varšuvos teismo ekspertizės centre. A.Rayss fotografavo kūno dalis, vidaus organus bei kaulus, laikomus specialiuose konteineriuose ar stiklainiuose, taip pat tikroviškus muliažus bei plastikinius ar vaškinius kūno dalių modelius, eksponuotus nuolatinėse parodose.“

Agnieszka Rayss, from series Anatomy lesson, 2017
Agnieszka Rayss, from series Anatomy lesson, 2017

Apžvelgiami įvairūs kūno vaizdavimo būdai, kurie sutinkami ir paskutiniu M.Hermanovicz'iaus kūrybos laikotarpiu.

Abi parodos realizuotos projekte „Living Archives“ („Gyvi archyvai“). Šis darbo metodas paremtas bendradarbiavimu su šiuolaikiniais menininkais pristatant, tyrinėjant istorinę fotografiją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius