Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2017 spalio 25d. 19:45

Ar išties verta kolekcionuoti tik tuos meno kūrinius, kuriuos pats mėgsti?

Paroda „Les Abattoirs“
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Paroda „Les Abattoirs“

Antradienį Vilniaus galerija „Vartai“ sulaukė iškilių svečių – pasaulinio garso kolekcininko Egidio Marzonos ir jo sūnaus, pripažinto kuratoriaus, galerininko ir knygų autoriaus Danielio Marzonos, kurie dalinosi savo mintimis apie mecenatystę ir šiuolaikinio meno kolekcionavimą.

Pats E.Marzona domėtis menu ir pirkti meno kūrinius pradėjo 7 deš., nes, kaip sakė pats, jam buvo smalsu. Netrukus įkūręs savo leidybos įmonę, E.Marzona išleido daugiau nei penkias dešimtis knygų apie meną ir meno istoriją. Praėjus dvidešimtmečiui jis nusprendė, jog metas imtis naujos veiklos, ir tik pažvelgęs į per visą šį laiką sukauptus kūrinius E.Marzona teigė pagaliau supratęs, jog jis yra meno kolekcininkas.

Pasak jo paties, kolekcionuodamas jis kartu norėjo sukurti ir laikmečio portretą. E.Marzona kreipė dėmesį į XX a. avangardo bei moderniojo meno kūrinius. Jis įsteigė įspūdingą archyvą, skirtą Bauhauzo judėjimui, kurį šiuo metu sudaro apie 40 000 laiškų, fotografijų, dizaino objektų, laikraščių ir katalogų.

Jis taip pat sukaupė vieną labiausiai išplėtotų konceptualaus, minimalistinio meno ir Arte Povera kolekcijų. 2002 m. E.Marzona įspūdingą kolekciją padovanojo valstybiniams Berlyno muziejams.

E.Marzona šiuo metu vykdo archyvų projektą, kurio tikslas – įkurti studijų centrą Berlyne. Tai tarpdisciplininis XX a. meno archyvas, apimantis Vienos secesiją, dadaizmą, futurizmą, ekspresionizmą ir kt. – jame saugoma beveik milijonas objektų. 2016 m. E.Marzona savo archyvą padovanojo Dresdeno muziejui „Staatliche Kunstsammlungen“.

Apie sprendimus padovanoti kolekcijas E.Marzona sakė: „Kaip kolekcininkas, šiame pasaulyje neturiu tiek daug laiko. Kaip kolekcininkas aš jaučiu atsakomybę tiek menininkams, tiek visuomenei.“

Tiesa, kalbėdamas apie kolekcionavimą šiandien, E.Marzona neslėpė manantis, jog pinigai gali ir iškreipti meno rinką. Jam antrino ir D.Marzona: „Šiandien būti galeristu ir išlaikyti minėtą atsakomybę nelengva, nes rinka nuolat keičiasi. <...> 10 dešimtmetyje, gal ir anksčiau, radosi menininkų, kurių darbai buvo parduodami itin brangiai. Tačiau tai nereiškia, jog jie bus laikomi svarbiais praėjus keliems dešimtmečiams. Apie tai, kas svarbu šiandien, visad sprendžia ateities kartos.“

Pasak jo, meno rinkoje dar niekada necirkuliavo tiek pinigų, kiek jų yra šiandien: „Anksčiau buvo kur kas mažiau menininkų, kur kas mažiau kolekcininkų. Jie visi vieni kitus pažinojo, buvo lyg viena didelė šeima. Šiandien aš to nebejaučiu. Šiame žaidime yra per daug pinigų“, – sakė D.Marzona.

Vis tik jis yra įsitikinęs, jog kolekcionuojant verta pirkti tik tuos meno kūrinius, kurie tau pačiam patinka: „Galbūt atsiras sakančių, jog turi pirkti kūrinį, nes jis yra gera investicija, bet to iš tiesų niekas negali numatyti – tie žmonės tik apsimeta, kad kažką žino. Jei nusiperki meno kūrinį, kurio vertė po kurio laiko nepadidėja, tu bent jau turi darbą, kuris tau iš tiesų patinka.“

D.Marzonos teigimu, norint imtis kolekcionavimo, reiktų atsižvelgti į kelis dalykus: „Padarykite namų darbus, pasidomėkite autoriumi ir jo veikla. Pasikalbėkite su galerininku, su menininku, jei tik turite tokią galimybę. Ir ženkite žingsnį. Svarbiausia – neskubėkite iškart pirkti daugybės darbų“, – patarimais dalinosi kuratorius.

Pažymėkite klaidą tekste pele, paspaudę kairįjį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Idėjos savaitgaliui

Video

Maudymosi kostiumėlių tendencijos

Pinigai mano ateičiai

30 geriausių restoranų

Remontas be nervų

Sveikata

Svajonių virtuvė