Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Buvęs „Google“ vadovas Debu Purkayastha paneigė visus apie Lietuvą sklandžiusius mitus: „Čia tikras rojus investuotojams“

Lietuvoje viešėjęs Didžiosios Britanijos investicinio fondo „Octopus Investments Limited“ atstovas, buvęs „Google“ įsigijimų ir investavimo vadovas Debu Purkayastha sako, kad Lietuvoje yra idealios sąlygos kurtis startuoliams. Jau investavęs į lietuvių sukurtą „Yplan“ britų investicinis fondas „Octopus“ dairosi naujų talentų Lietuvoje, o juos surasti patikėta D.Purkayasthai.
Debu Purkayastha
Debu Purkayastha / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Su vietos pradedančiaisiais verslininkais susitikęs indas sako per trijų dienų vizitą jokių sprendimų dar nepriėmęs, bet giria Lietuvos startuolius už ypatingą motyvaciją kurti, o Lietuvą – už sudarytas puikias sąlygas IT verslui plėstis. Tai D.Purkayastha sakė išskirtiniame interviu 15min.lt.

– Lietuvoje praleidote kelias dienas. Kokie jūsų įspūdžiai?

– Lietuvoje radau tai, ko tikėjausi. Ir tai man labai patinka. Energija, veržlumas ir motyvacija. Tai trys dalykai, be kurių jokia šalis negali vystytis. Taip pat man labai patiko, kad aš pamačiau žmonių norą mokytis kertinių dalykų – matematikos ir tiksliųjų mokslų.

Taip pat man labai patinka, ir man tai itin svarbu žiūrint iš verslo pozicijų, kad mokslas Lietuvoje yra, be abejonės, prieinamas visiems. Ir jaunimas čia iš tiesų siekia aukštojo išsilavinimo. Tai yra labai svarbu. Be išsilavinusių žmonių investuoti į šalies įmones yra kur kas sunkiau.

Energija, veržlumas ir motyvacija. Tai trys dalykai, be kurių jokia šalis negali vystytis.

Be to, mane sužavėjo interneto prieinamumas Lietuvoje. Faktas, kad čia interneto sparta vieną greičiausių pasaulyje, kad jis lengvai prieinamas net kaimo vietovėse, yra itin patrauklu.

Kai lyginu valstybes, šis rodiklis yra itin svarbus, mat startuoliams tokioje šalyje kur kas lengviau kurtis ir plėstis.  

– Esate sakęs, kad į Lietuvą atvykote ieškoti verslų, į kuriuos galėtumėte investuoti. Ar tokių radote?

– Mes jau investavome į lietuvių kūrinį „Yplan“. Jie pradėjo verslą Londone, o dabar jau veikia JAV. Jie plečiasi JAV. Jie sėkmingai startavo, o dabar, kas yra labai svarbu, proporcingai plečia savo veiklą. Bet kuris startuolis, norėdamas įsitvirtinti ir išlikti, turi plėstis. Mes tiesiogiai investavome į šiuos Lietuvos talentus. Ir tai, ko gero, pati ryškiausia mūsų investicija į lietuvių startuolį.

Aš, žinoma, norėčiau, surasti daugiau tokių talentų, nes, kaip ir minėjau, techninės lietuvių žinios ir įgūdžiai čia yra labai aukšto lygio, o, be to, jų troškimas kurti verslą yra labai karštas. Tai labai svarbu. Galiu pasakyti, kad visas Baltijos regionas yra labai talentingas, atkreipkime dėmesį vien į Taline sukurtą „Skype“.

 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Debu Purkayastha
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Debu Purkayastha

Norėčiau tokių talentų rasti ir Lietuvoje ir, žinoma, ateityje į juos investuoti. Per šias tris dienas, aš susitikau su daugybe startuolių, kurie man tikrai patiko.

Tai „Dragdis“, kuris man labai patiko. Taip pat man patiko kitas labai puikus startuolis, kuriantis specialiai miestams, tačiau jis jau gana sėkmingas, jo kūrėjai, kiek girdėjau, jau pragyvena iš savo verslo.

Dar man patiko idėja, susijusi su grožio pramone, nes kol kas ši sritis nėra labai išplėtota. Be to, susitikau su įmonėmis, kurios užsiima programinės įrangos tobulinimu. Jos labai labai stiprios. Tiesa, kol kas su jokiu startuoliu nėra jokių susitarimų.

– Ko reikia, kad startuoliui pasisektų?

– Išgirdau daug puikių idėjų, manau, kad visos jos turėtų atnešti sėkmę, jei bus perkeltos į kitą lygmenį. Svarbiausi dalykai čia – vadyba ir investicijos. Pinigai būtini, tačiau juos reikia mokėti panaudoti efektyviai.

Pinigai būtini, tačiau juos reikia mokėti panaudoti efektyviai.

Man patinka, kad Lietuvoje jau veikia tokios kompanijos kaip „Barclays“ ir „Western Union“. Jos išmokys lietuvius tos verslo kultūros, kuri būtina jauniems inžinieriams.

Ten apšilę kojas daugelis jaunų žmonių pasuks į savo verslą. Tai turės didžiulį efektą.

– Jei ne paslaptis, kokią sumą jūs esate pasiruošę investuoti Lietuvoje?

– „Octopus Investments Limited“ kaip fondas neturi krūvos pinigų, kuriuos mes tiesiog ateiname ir išdalijame. Jei randame tikrai gerą idėją, gerą įmonę, mes paremiame ją ir investuojame nuolat.

Pavyzdžiui, viena iš labiausiai pasisekusių mūsų investicijų – nekilnojamojo turto programėlė „Zoopla“. Mes padėjome jai patekti į akcijų biržą. Taip pat kelionių programėlė „Secret escapes“.

Be to, mes negalvojame apie tai, kurioje šalyje investuosime, mes ieškome talentų, kad ir kur jie būtų.

 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Debu Purkayastha
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Debu Purkayastha

– Tai kodėl vis dėlto jūs atvykote į Lietuvą? Ar tai lėmė tik tai, kad jūs čia turite draugų? Kiek draugystė lemia pasirinkimą, kurioje šalyje leistis į talentų paiešką?

– Aš norėjau susitikti su startuoliais, skaičiau paskaitą universitete, susitikau su valdžios atstovais. Atvykau tam, kad daugiau sužinočiau apie Lietuvą ir verslą čia. Jei nieko nežinai apie šalį, sunku investuoti į verslą joje. Nesijauti patogiai.

Tai, ką pamačiau, mane sužavėjo. Čia yra didžiulis potencialas. Šiaip man nesvarbu, kur kilo gera idėja, ar Londone, ar Vilniuje, ar bet kur kitur.

– Lietuva turi ir blogąją pusę. Daug verslininkų baiminasi dėl korupcijos, ar jūsų šie rodikliai negąsdina?

Keista, bet pastebiu, kad geriausi startuoliai gimsta tose šalyse, kuriose yra sunkumų.

– Ne, nes dirbu su IT sektoriumi, kurio korupcija beveik neliečia. Tai virtualus verslas. Ką gali korumpuoti žmonės jam padaryti?

Keista, bet pastebiu, kad geriausi startuoliai gimsta tose šalyse, kuriose yra sunkumų. Todėl neieškau trūkumų, o susitelkiu į privalumus.

– Ar tiesa, kad užsienio investuotojus į Lietuvą ieškoti talentų labiausiai traukia tai, kad jie savo idėjas gali parduoti labai pigiai?

– Aš indas. Pasižiūrėkime į Indiją. Ji pagarsėjo kaip pigių IT specialistų šalis, tačiau labai greitai pigumą pakeitė profesionalumas. Akcentuoti kainą įeinant į rinką, nėra blogai. Tačiau tam, kad įsitvirtintum joje, reikia kvalifikacijos.

– Sakote, lietuviai jau garsėja ne tik kaina?

– Absoliučiai taip. Aš pats matau čia kuriamų produktų kokybę. Jie inovatyvūs, sofistikuoti. Aš tikrai nematau priežasčių nerimauti, kad esate tik pigūs.

– Tačiau pati Lietuva baiminasi, kad per mažai jaunimo renkasi studijuoti tiksliuosius mokslus.

– Dėl to nerimauja ir Didžioji Britanija, net Silicio slėnyje dėl to diskutuojama. Aš pats nesu inžinierius, esu finansininkas. Bet esu įsitikinęs, kad geri inžinieriai besivystančiai šaliai yra būtini, nes ateityje, kai užaugs mano vaikai, konkurencija pasaulyje bus kur kas didesnė. Kinija, Indija, Brazilija – jos visos kyla. O kur dar besivystančios kai kurios Afrikos šalys, pavyzdžiui, Kenija, Nigerija, kurios kasmet vis stiprėja IT sektoriuje.

– Ką patartumėte Lietuvai daryti, kad laimėtų šiose varžybose?

– Mažos šalys IT sektoriuje yra konkurencingesnės. Pavyzdžiui, Suomija, Izraelis. Kai šalis maža. Verslui lengviau pasiekti tikslinį vartotoją. Beveik neįmanoma sukurti vieno sprendimo tinkamo visai Kinijai. Tuo tarpu čia tai daryti lengva ir nėra švaistomi ištekliai.

„Google“ buvo geriausia bendrovė, kurioje man teko dirbti per visą gyvenimą.

– Jūs pats visai neseniai pakeitėte darbą ir išėjote iš „Google“ bendrovės, kuri daugybei žmonių pasaulyje yra svajonių darbovietė. Kodėl?

– „Google“ buvo geriausia bendrovė, kurioje man teko dirbti per visą gyvenimą. Ten praleidau daugiau nei šešerius metus, įgavau neįkainojamos patirties, tačiau suvokiau, kad turiu daryti kažką naujo, kad turiu mesti sau iššūkių.

Aš įsitikinęs, kad nesikeičiantis žmogus, nebetobulėja. Vis dar turiu ten daug draugų. Taip, „Google“ yra ta bendrovė, kurioje dirbti rekomenduočiau kiekvienam specialistui.

– Kas daro ją tokia išskirtine? Juk profesionalo nepapirksi tik nemokamu maistu ir alumi po darbo?

– Alus ir aukštos kokybės nemokamas maistas yra labai gerai, bet, žinoma, tai tik detalės. Svarbiausia yra žmonės. Ten yra labai draugiška atmosfera, nepaisant to, kad dėl įsidarbinimo įmonėje tenka gerokai pasivaržyti, vidinės konkurencijos nėra.

Visi vienas kitam padeda. Bendrovėje yra labai skirtingų žmonių. Visi jie profesionalai, labai motyvuoti, labai išsilavinę, bet asmeninėmis savybėmis absoliučiai skirtingi. Tai sukuria išskirtinę įmonės kultūrą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius