Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Amerikiečių kompanija kariškių reikmėms Lenkijoje nusipirko 25 rusiškus naikintuvus

Amerikiečių kompaniją „Draken International“, kuri verčiasi karinių lėktuvu nuoma įvairiems kariniams daliniams, pasiekė 25 rusų gamybos naikintuvai „Mig-21“. Kaip pranešė pati kompanija, lėktuvus ji pirko Lenkijoje. Šie orlaiviai papildė jau anksčiau bendrovės turėtų naikintuvų parką.
Vienas iš amerikiečių įsigytų naikintuvų „Mig-21“
Vienas iš amerikiečių įsigytų naikintuvų „Mig-21“ / „Draken International“ nuotr.
„Draken International“ nuotr./Amerikiečių bendrovei priklausantys naikintuvai „Mig-21“
„Draken International“ nuotr./Amerikiečių bendrovei priklausantys naikintuvai „Mig-21“

Kaip rašo portalas lenta.ru, naujai įsigytus naikintuvus naudos JAV kariškiai mokymuose. Rusų gamybos orlaiviai imituos amerikiečių pilotų priešininkus. Lėktuvai taip pat bus naudojami pilotų bandytojų mokyklose.

Šiuo metu „Draken International“ valdo pusšimčio orlaivių parką. Tarp kompanijos turimų orlaivių be naujai įsigytų „Mig-21“, yra „A-4K Skyhawk“, mokomieji „MB-339CB“ ir „L-39 Albatros“ (du tokius lėktuvus naudoja ir Lietuvos karinės oro pajėgos).

Kiek anksčiau tas pats portalas lenta.ru yra skelbęs, kad amerikiečių karinių oro pajėgų vadovybė nori reformuoti ir modernizuoti „Agresoriaus“ naikintuvų parką. „Agresoriais“ vadinami orlaiviai, mokymuose vaidinantys galimo priešininko vaidmenį. Pagal pertvarkos planus, priešininkus imituojantys lėktuvai turėtų labiau atitikti šiuolaikinių kinų ar rusų gamybos naikintuvų charakteristikas.

Sovietiniams naikintuvams imituoti naudojo savus orlaivius

Kovinių lėktuvų eskadriles, naikintuvų pratybose imituojančias galimą priešininką, JAV pradėjo formuoti pasibaigus karui Vietname (1975 m.). Kadangi mokymams skirtos eskadrilės buvo kuriamos Šaltojo karo įkarštyje, joms dažniausiai tekdavo imituoti Sovietų Sąjungos naikintuvus. Tais laikais amerikiečių gamybos lėktuvai buvo dažomi tokiomis pat spalvomis, kaip ir sovietiniai, jie būdavo pažymėti SSSR atpažinimo ženklais.

Būtent tada šie nauji junginiai ir gavo bendrą pavadinimą – „Agresorius“. Į šias formuotes būdavo priimami (o ir šiais laikais galioja tokia pati tvarka) tik savanoriai patyrę pilotai, savarankiškai skraidę ne mažiau kaip 600 valandų ir turintys instruktoriaus kvalifikaciją.

Sovietinių naikintuvų „Mig-17“ ir „Mig-21“ imitacijai amerikiečiai naudojo savo kovinius orlaivius „A-4 Skyhawk“ ir „F-5A/E Freedom Fighter/Tiger II“. Aštuoniasdešimtųjų pradžioje amerikiečiai Izraelyje išsinuomojo naikintuvų „Kfir“ (JAV jie buvo žymimi F-21A), turinčių imituoti sovietinius „Mig-23“.

Vėliau pagrindiniai priešininkų vaidmenys teko naikintuvams „F/A-18 Hornet“ ir „F-16 Fighting Falcon“, turėjusiems atitikti „Su-27“ ir „Mig-29“. Nuo 2005 m. amerikiečiai pratybose pradėjo naudoti ir „F-15 Eagle“.

Aštuoniasdešimtaisiais savo eskadriles, imituojančias priešus, suformavo ir Jūrų pėstininkų korpusas bei JAV karinės jūrų pajėgos. Šiuo atveju naikintuvai-aktoriai gavo bendrą „Priešininko“ (angl. – Adversary) pavadinimą.

Tais pačiais aštuoniasdešimtaisiais „Agresoriai“ buvo bazuojami ne tik JAV teritorijoje. Jie dažnai dalyvaudavo bendruose mokymuose ir dalyvaudavo „oro mūšiuose“ Jungtinėje Karalystėje, Vakarų Vokietijoje, Ispanijoje, Italijoje ir Filipinuose.

Prisipirko rusiškos technikos

Sugriuvus Sovietų Sąjungai ir pasaulyje pasikeitus geopolitinei situacijai, JAV karinės oro pajėgos „Agresoriaus“ eskadriles išformavo. Tačiau jau 2003-2006 metais jos pradėtos formuoti iš naujo. Šiuo metu „tikėtino priešininko“ vaidmenį atliekantys orlaiviai dažniausiai imituoja Rusijos, Kinijos arba Artimųjų Rytų šalių naikintuvus.

„Draken International“ nuotr./Naikintuvo „Mig-21“ viduje
„Draken International“ nuotr./Naikintuvo „Mig-21“ viduje

Naujai įsigyti naikintuvai, JAV kariškiams nėra stebuklas. Iki šiol jie jau turėjo Sovietų gamybos skraidančių aparatų, po SSSR griūties įsigytų iš buvusių respublikų ar Varšuvos sutarties šalių. Amerikiečiai jau naudojosi naikintuvais „Mig-21“, „Mig-29“, „Su-27“, sraigtasparniais „Mi-2“, „Mi-8“, “Mi-24“ ir transportiniu orlaiviu „An-2“. Ši technika be kita ko buvo naudojama ir mokymo tikslams – orlaivių skrydžių parametrų studijavimui, taip pat ir karo lakūnų supažindinimui su šių skraidančių aparatų pilotavimo ypatumais.

„Agresoriaus“ ir „Priešininko“ vaidmenims ši technika jau yra gerokai pasenusi. Tad amerikiečiai imituodami oro mūšius naudoja ir savo „F-15“ bei „F-16“. Neatmetama, kad ateityje priešo vaidmeniui gali būti panaudotas ir „F-35 Lightning II“.

Tam tikrais atvejais kariškiams į pagalbą visada pasiruošusios ateiti ir privačios bendrovės. Jos pačios neteikia „oro mūšio“ paslaugų, tačiau suteikia lėktuvus bandant radarų ar ginkluotės galimybes. Jos savo žinioje turi ir esant reikalui nuomoje „L-39“, „Alpha Jet“, „Saab Draken“, „BD-5J“, „Kfir“ ar „A-4“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius