„Tolimojo keleivinio transporto kompanijos“ vyresnysis administratorius Stanislovas Piraškevičius sakė, kad šios taisyklės vis dar galioja ir Vilniaus autobusų stoties darbuotojai jų laikosi.
„Vargu ar Seimo nariai dažnai naudojasi šiomis teisėmis. Iš seniau prisimenu tik vieną atvejį, kai Seimo narys arogantiškai pasinaudojo savo pirmenybe įlipdamas į autobusą“, – teigė S.Piraškevičius.
„Vargu ar Seimo nariai dažnai naudojasi šiomis teisėmis. Iš seniau prisimenu tik vieną atvejį, kai Seimo narys arogantiškai pasinaudojo savo pirmenybe įlipdamas į autobusą“, – teigė S.Piraškevičius.
„Atsimenu tik vieną Seimo narį, kuris iš Kauno į Vilniuje vykstančius Seimo posėdžius, važiuodavo autobusu, tačiau jis niekada nesinaudojo pirmumo teise“, – sakė Kauno autobusų stotį valdančios bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.
Tačiau tiek buvę, tiek esami Seimo nariai, važinėjantys autobusais, tikina nieko negirdėję apie šias lengvatas.
„Matyt, šių taisyklių leidėjai jas išleido ir pamiršo. Tiek metų važinėju autobusais, o apie tai nieko nežinojau“, – tikino kaunietė konservatorė, Seimo narė Vincė Vaidevutė Margevičienė.
Pasak parlamentarės V.V.Margevičienės, kol ji neturėjo asmeninio automobilio, autobusu į Seimo posėdžius Vilniuje važiuodavo dažniau.
„Nei tada, nei dabar nematau reikalo be eilės pirkti bilietą. Jokių eilių paprastai nebūna“, – sakė V.V.Margevičienė.
Jai antrino ir buvęs Seimo narys Algirdas Vaclovas Patackas. „Autobusais važinėjau ir važinėju ne dėl lengvatų. Be to, dabartiniai Seimo nariai važinėja automobiliais, todėl lengvatos ir privilegijos neturi jokios prasmės“, – sakė buvęs parlamentaras.
Praeitį menanti pagarba
Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Petras Mikalionis teigė, kad tvarka užleisti Seimo narius eilėje galioja jau daug metų.
„Paskutinį sykį susisiekimo ministras įsakymą dėl Keleivių ir bagažo vežimo kelių transportu taisyklių pasirašė 1997 m. – tai paskutinė šių taisyklių redakcija. Nemanau, kad kam nors užkliūva ar kyla klausimas, kodėl Seimo nariai turi pirmenybę. Jie juk užimti žmonės, neturi kada laukti eilėse, nes jiems reikia vykdyti neatidėliotinus valstybės reikalus“, – aiškino P.Mikalionis.
Pasak jo, ši lengvata – „ankstesnių laikų palikimas“.
„Deputatai tuomet turėjo pirmumo teisę ne tik į autobusus įlipti, bet ir tualetinio popieriaus nusipirkti. Tačiau šiuo metu lengvatos – tik popierinės. Seimo nariai autobusais nevažinėja“, – teigė jis.
Vis dėlto, pasak P.Mikalionio, Keleivių ir bagažo vežimo kelių transportu taisyklių Susisiekimo ministerija artimiausiu metu keisti nežada.
Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Petras Mikalionis teigė, kad tvarka užleisti Seimo narius eilėje galioja jau daug metų.
Traukinių stotyje visi lygūs
Geležinkelių atstovai teigia niekada apie tokias parlamentarų privilegijas negirdėję. „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka teigė manąs, kad Seimo nariai neturėtų turėti teisės į privilegijas.
„Jie retai naudojasi mūsų paslaugomis. Jei dažniau važinėtų, gal kažką ir galvotume“, – sakė jis.
Lygių galimybių plėtros centro direktorė Virginija Aleksėjūnė teigė nesuprantanti, kokiu tikslu pirmenybė skirta Seimo nariams.
„Pirmenybė turi būti suteikiama tiems žmonėms, kuriems eilėse sunku stovėti fiziškai: nėščioms moterims, tėvams su mažais vaikais, neįgaliesiems“, – sakė V.Aleksėjūnė.
Diskriminacijos nejaučia
„Jei Seimo nariams nereikėtų mokėti už kelionę ar būtų pritaikyta nuolaida, jaustumėmės diskriminuojami. Šiuo atveju matome tik moralinę žalą: Seimo narių galimybės prilygintos negalią turintiems žmonėms“, – sakė Lietuvos invalidų draugijos referentė Jūratė Jakubavičienė.