Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Čekijoje užfiksuotas troleibusas su Vilniaus atributika į Lietuvą dar nevažiuoja

„Vakar kamštyje“, – su tokiu prierašu feisbuko grupėje „Autobusy a trolejbusy SOR“ paskelbta vilnietiško troleibuso ant vilkiko nuotrauka. Nors ją įkėlęs grupės narys daugiau detalių nepateikė, nesunku suprasti, kad troleibusas tikrai skirtas Vilniui, kadangi yra papuoštas Lietuvos sostinės atributika. Tačiau kol kas jis dar nėra pakeliui į Vilnių.
Troleibusas su Vilniaus atributika Čekijos kelyje
Troleibusas su Vilniaus atributika Čekijos kelyje / Nuotrauka iš grupės „Autobusy a trolejbusy SOR“

Vilnius senokai laukia naujų troleibusų. Bent jau atrodo, kad kai kurie yra pakeliui į Lietuvos sostinę.

Šią čeko paskelbtą nuotrauką pirmieji pastebėjo portalas madeinvilnius.lt. Įrašą galite rasti čia.

Vis dėlto bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) sako, kad dar per anksti džiaugtis, jog į Vilnių jau juda nauji troleibusai.

„Nuotraukoje esantys troleibusai tikrai yra tie, kuriuos užsakė UAB „Vilniaus viešasis transportas“, tačiau joje užfiksuotas technologinis troleibuso pervežimas Čekijoje, iš vienos gamintojo bazės į kitą.

Šiuo metu jis dar nėra pakeliui į Lietuvą, o pirmoji naujų troleibusų partija sostinės gatves pasieks jau 2024 m. rugpjūčio mėn.“, – teigia VVT atstovai.

Pernai gegužės vidury paskelbta, kad bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) iš Čekijos pramonės grupės „Škoda“ už 52,3 mln. eurų iki 2025 metų įsigys 91 žemagrindį „Škoda 32Tr“ troleibusą.

Tuomet Vilniaus meras Valdas Benkunskas sakė, kad sostinės viešojo transporto parkas tokiu mastu atnaujinamas pirmą kartą istorijoje: „Dar džiugiau, kad tas parkas atnaujinamas būtent troleibusų pirkimu. Kalbant apie miesto tvarumą, miesto žalumą, labai svarbu, kad mūsų viešasis transportas rodytų pavyzdį visai kitai judėjimo sistemai ir taptų neutralaus klimato siekio pavyzdžiu.“

Didžiąją dalį troleibusų pirkimui reikalingų lėšų – iki 38,23 mln. eurų – su partneriais paskolino Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (ERPB). Pats bankas skolina iki 30,58 mln. eurų savo lėšų, dar iki 7,65 mln. eurų suteikė Taivano tarptautinis bendradarbiavimo ir plėtros fondas. Dar 10 mln. eurų bendrovė VVT turi užsitikrinusi iš Klimato kaitos programos.

Tuomet teigta, kad pirmieji nauji „Škoda“ troleibusai sostinę turėtų pasiekti 2024-ųjų vasaros pabaigoje, o likę – 2025-ųjų pirmoje pusėje. Vieno troleibuso kaina siekia beveik 575 tūkst. eurų.

VVT vis dar naudoja 160 „Škoda“ troleibusų, kurių amžiaus vidurkis – 32 metai. Bendras visų sostinės troleibusų amžiaus vidurkis dabar siekia apie 24 metus.

Kiek anksčiau madeinvilnius.lt skelbė, kad nauji troleibusai „Škoda 32Tr“ yra 12 metrų ilgio, riedantys autonomine eiga, galintys nuvažiuoti iki 20 km be kontaktinio tinklo. Troleibuse yra ir saugumo sistema – SOS ir A juostos mygtukai, fiksuojantys įvykius vaizdo įraše, apsauga nuo susidūrimų ir automatinis gaisro gesinimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius