Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 05 06

Danės upės krantinės: gražios, bet negyvos

Anksčiau čia plaukiojo laivai, vyko prekyba žuvimi, plūduriavo kavinės ir restoranai – tokias uostamiesčio Danės upės krantines galima išvysti nebent išlikusiuose atvirukuose. Prieš kelerius metus kavinė dar veikė burlaivyje „Meridianas“, bet ir ši buvo uždaryta. Šiandien vaizdas kitoks – krantinės suremontuotos, bet – beveik tuščios.
Projektuotojai patobulino viziją, kaip galėtų atrodyti laivas-restoranas Danės upėje.
Projektuotojai patobulino viziją, kaip galėtų atrodyti laivas-restoranas Danės upėje. / Ginos Kubiliūtės/15min.lt nuotr., Roberto Jakštaičio montažas.

Iniciatyvų atgaivinti upės krantines yra, tačiau, ne visoms lengva „prasimušti“. Nuo praėjusių metų įvairių institucijų duris varsto netoli Biržos tilto laivą-restoraną norintys pastatyti verslininkai.

Idėjos autorius architektas Edvardas Vitkauskas vakar su raštišku prašymu ir naujais brėžiniais lankėsi pas naująją miesto valdžią. Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinis padalinys pritarė tokiam sumanymui, bet iš ankstesnės miesto valdžios bei Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos (LASKAO) architektas sulaukė neigiamo atsakymo.

Projektuotojų buvo paprašyta dar kartą analizuoti švartavimosi vietą, tikslinti projektą ir taip toliau.
„Manome, kad trukdžių sudarymas yra tik bandymas vilkinti ir numarinti mūsų projektą. Toks elgesys tikrai neprisideda prie deklaruojamo senamiesčio gaivinimo, naujų darbo vietų kūrimo. Tokie plaustai-restoranai yra ne viename Europos mieste“, –  sakė laivą-restoraną norinčios statyti bendrovės  „VILIBS“ direktoriaus pavaduotojas, architektas E.Vitkauskas.

Šiame ant vandens plūduriuojančiame statinyje norima įkurti ne tik kavinę, bet ir skirti erdves parodoms, videomedžiagoms transliuoti. Visas projektas, anot E.Vitkausko, atsieitų apie 800–900 tūkst. litų.

Balandžio pradžioje (LASKAO) Architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos svarstymui pristatyta verslininkų idėja Danės upėje įkurdinti laivą-restoraną „Gildija“ ekspertų neįtikino.
Jų teigimu, miestas neturi jokių reglamentų, kas ir kokiomis sąlygomis gali kurtis Danės vagoje, o skuba priimant sprendimus neva gali sukelti chaosą ant vandens. Kritiškai buvo įvertinta ir laivo stilistika.

Architektai pakoregavo statinio projektą – tiek stilių, tiek dydį, tvirtino, kad maisto tiekimas, nuotekų tvarkymas, elektros instaliacija bus pagal visus reikalavimus.

Nešini antruoju variantu bei prašymu leisti derinti plausto-restorano priešprojektinius pasiūlymus statytojai vakar lankėsi Klaipėdos savivaldybėje.

Aiškinsis savivaldybė

Klaipėdos savivaldybės vicemeras Vytautas Čepas teigė, kad kuo greičiau bandys spręsti šį klausimą. Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos atstovų argumentą, kad nėra jokių reglamentų, kas gali kurtis Danės krantinėse, vicemeras atrėmė, kad esą niekas nedraudžiama, jei nėra nustatytų taisyklių.

„Reikia sveiko proto turėti, negi investavome į krantines 78 milijonus litų, kad nieko neleistume čia daryti? Tai galime užsodinti ajerais ir ančių, žąsų paleisti. Kažkam arba galvose negerai, arba yra tam tikra struktūra, kuri neleidžia pakrutėti. Statomos įvairios kliūtys ir niekas normaliai nepaaiškina, ko reikia, kad projektas būtų įgyvendintas. Imsimės radikalių priemonių ir išsiaiškinsime šią situaciją“, –  komentavo V.Čepas.

Anot jo, jei nėra jokių reglamentų, vadinasi, galima įgyvendinti panašius projektus, tik reikia laikytis bendrų taisyklių. O ar leisti atsirasti tokiam sumanymui, anot jo, yra tik savivaldybės prerogatyva.

Vadina lobistais

Laivo-restorano projektui pritarė ir Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinio padalinio vadovas Naglis Puteikis. 

„Mes ne tik pritariame, bet ir sveikiname tokias iniciatyvas. Nuo viduramžių visose upėse, kanaluose buvo laivai, prekyba žuvimi, nuo XIX amžiaus ant vandens kūrėsi restoranai, kavinės. Nematau nieko blogo, toks laivas pagyvintų krantinių vaizdą, džiugintų žmones. Architektų pozicija man yra nesuvokiama, priešintis tokio projekto atsiradimui yra absurdas“, – sakė N.Puteikis.

Anot jo, Europoje nėra tokio miesto, kurių centre esančios upės, kanalai būtų tušti.

„Dabar pas mus yra ne upė, o dykuma. Manau, kad nepritarimo pagrindinė priežastis yra ta, kad mūsų architektų elitas nori pasipiningauti, tai yra akivaizdūs nesąžiningi lobistiniai veiksmai. Taip yra, kad Klaipėdoje projektus pavyksta prastumti uždaram elito ratui priklausantiems architektams, o mažesniems ar iš kito miesto – sudėtinga tai padaryti“, – dėstė N.Puteikis.

Siekia tvarkos

Tuo tarpu (LASKAO) Architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos posėdyje dėl laivo-restorano projekto dalyvavęs Edmundas Andrijauskas teigė, kad jie turi tik patariamąjį balsą, o sprendžia savivaldybė.

„Bet negalima nuspręsti apie tokias statybas, jei išvis nežinoma, ką galima Danėje daryti, o ko ne. Mes nesame prieš, bet tvarka turi būti. Dabar ateina vienas, kuris nori pastatyti ant vandens laivą-restoraną, o paskui ateis dešimt. Ką tada daryti? Turi būti viskas aišku pagal planą, reglamentą, schemas“, – tvirtino E.Andrijauskas.

Anot jo, tuo turi pasirūpinti miesto savivaldybė.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius