Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 08 02

Dviratininkai vengia Kauno senamiesčio, kuriame pradingo dviračių takas

Nors Kaune dviračių takų daugėja, jų būklė šio ekologiško transporto entuziastams kelia nerimą. Šiuo metu mieste yra apie 45 km dviračių takų. Tačiau ne visi jie matomi, nes buvo perdažytas tik Laisvės alėjoje esantis dviračių takas. Kitiems takams atnaujinti pritrūko lėšų .
Kadangi senamiestyje dviračių takų žymėjimas nusitrynęs, kauniečiai ir atvykėliai dviratininkai priversti „nardyti“ tarp žmonių.
Kadangi senamiestyje dviračių takų žymėjimas nusitrynęs, kauniečiai ir atvykėliai dviratininkai priversti „nardyti“ tarp žmonių. / Aliaus Koroliovo nuotr.

Šią vasarą Kaune minti dviračius gali ne tik kauniečiai, bet ir miesto svečiai – Rotušės aikštėje ir Laisvės alėjoje atidaryti du dviračių nuomos punktai. Tokia paslauga, pasak ją siūlančių verslininkų, labai populiari. Tačiau po miestą dviračiais važinėjantys turistai dažnai nustemba pamatę, kad vos išvažiavus iš Laisvės alėjos ir pasukus į Senamiestį čia anksčiau buvęs dviračių takas „pranyksta“.

Neužtenka lėšų

Pasak Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojo Gintauto Degučio, šiemet lėšų dviračių takams ženklinti nepakanka. Biudžete numatyti pinigai atiduoti gatvėms ženklinti.

„Kartu su valstybės ir miesto lėšomis šiemet gatvėms ženklinti iš viso skirta apie 0,5 mln. Lt, tai labai nedaug. Norint padaryti viską, ką reikia, ši suma turėtų siekti apie 2 mln. Lt. Todėl pirmiausia dėmesį kreipiame į svarbiausias vietas – gatves, perėjas prie mokyklų. Pastarąsias dažome plastiku, nes jis laikosi ilgiau – apie 2 metus, kai dažai – tik apie pusmetį. Dviračių takams žymėti lėšos skiriamos ir per mūsų, ir per Aplinkos apsaugos skyrių. Mes šiemet išgalėjome atnaujinti tik Laisvės alėjoje esantį dviračių taką“, – sakė G. Degutis.

Pasak valdininkų, kur kas daugiau dėmesio miesto dviratininkai sulauks kitą vasarą. Kaip teigė „15min“ kalbinta Kauno miesto savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Radeta Savickienė, 2011-aisiais mieste numatyta pastatyti daugiau dviračiams skirtų stovų, taip pat suremontuoti apleistus dviračių takus, atnaujinti jų žymėjimą.

Rimta problema

Dviračius pamėgę kauniečiai pasakojo, jog dėl nusitrynusių dviračių takų neretai patiria problemų.

Aktyviai leisti laisvalaikį mėgstantis Darius sakė, jog mėgsta važinėti dviračiu įvairiuose miesto vietose, tačiau į Senamiestį užklysta retai, nes dviračių takų ribos prastai matomos, o tai erzina ne tik jį patį, bet ir pėsčiuosius. „Dažnai tenka susidurti su pėsčiųjų pykčiu ir agresija. Jie nematydami, jog žingsniuoja dviračiu taku, akis į akį susiduria su atvažiuojančiais dviratininkais“, – sakė kaunietis.

Pasak jo, Senamiestyje ypač sunku pamatyti dviračių takų ribas tamsiu paros metu, todėl tenka važiuoti kur papuola ir netgi šaligatviu. „Tai tikrai rimta problema, juk Senamiestis – judri vieta. Važiuodami ne dviračių taku dviratininkai gali ne tik patys susižeisti, bet ir kitus traumuoti“, – sakė Darius.

Skundžiasi prastu apšvietimu

Kauną šiemet aktyviai lankantys užsienio turistai taip pat pastebi ne vieną miesto dviračių infrastruktūros išvystymo ydą. Pasak Kauno regiono turizmo informacijos centro (TIC) darbuotojų, priekaištų dėl nepažymėtų dviračių takų iš užsieniečių dar nesigirdėjo. Kur kas dažniau svečiai iš kitų šalių stebisi prastu gatvių apšvietimu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius