Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 01 23

Pigią medžiagą sergantiems diabetu siūlo dešimtis kartų brangiau

Parduoti bet kokiomis priemonėmis – tokiu šūkiu, panašu, remiasi melagingas reklamas pasikinkę neaiškių medžiagų pardavėjai internete.
Švirkštai insulino injekcijoms
Švirkštai insulino injekcijoms / Vida Press nuotr.

Feisbuke skelbiama medžiagos, pavadintos „Suganorm“ reklama. Nuorodomis pasidalinta dešimtis kartų, reklama socialiniame tinkle peržiūrėta keliasdešimt tūkstančių kartų.

15min nuotr./Melaginga reklama
15min nuotr./Melaginga reklama

Pardavimų mašinai užkurti naudojamas televizijoje dažnai matomo Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesoriaus Alvydo Unikausko veidas. Vyro atvaizdas įdėtas naujienų portalą lrytas.lt primenančiame tinklalapyje.

Šis tėra imitacija, skirta užliūliuoti potencialių pirkėjų budrumui.

Dalyje reklamos išties pateikiami A.Unikausko žodžiai, kuriuos reklamos autoriai pasisavino iš naujienų portalo lrt.lt. Visiškas melas prasideda, kuomet pateikiami profesoriaus žodžiai apie parduodamą prekę.

Vaistu įvardijama prekė teisės naudoti tokį pavadinimą neturi. Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos (VVKT) registre medžiaga nėra registruota, todėl ji gali ne tik nesuteikti norimo poveikio, bet ir pakenkti. Juo labiau, kad medžiaga, kaip teigiama reklamoje, skirta sergantiems diabetu.

15min nuotr./Melaginga reklama
15min nuotr./Melaginga reklama

Pasak Lietuvos diabetikų asociacijos prezidentės Vidos Augustinienės, dėl „Suganorm“ su ja susisiekė keli tariamu vaistu susidomėję žmonės. Apie įtartiną reklamą asociacijos vadovė informavo ir VVKT.

Negana to, kad sergantiems diabetu siūloma nepatikrinta prekė, ligonius bandoma apgauti. Reklamoje teigiama, kad pagrindinis „vaisto“ komponentas – inulinas, „gautas iš Heliathus tuberosus augalo“.

Tai lotyniškas bulvinės saulėgrąžos, dar žinomos topinambo vardu, pavadinimas. 100 gramų iš šio augalo išgauto inulino Lietuvos vaistinėse galima įsigyti už maždaug 10–20 eurų. Tuo metu feisbuke skelbiamoje reklamoje už 39 eurus siūloma įsigyti 20 kapsulių, kurių bendras svoris – 10 gramų.

Wikipedia nuotr./Bulvinė saulėgrąža
Wikipedia nuotr./Bulvinė saulėgrąža

Kitaip tariant, socialiniame tinkle skelbiamoje reklamoje pateikiamą prekę siūloma įsigyti už beveik 20 kartų didesnę kainą.

Netikėti siūlančiais stebuklus

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įspėja, kad gydyti gali tik vaistai. Jei nurodoma, kad gaminys turi gydomųjų savybių, jis privalo būti registruotas kaip vaistinis preparatas.

Taip pat patariama vengti stebuklingų preparatų, kurie žada greitus ir sunkiai įtikimus rezultatus. VVTAT taip pat rekomenduoja atidžiai apžiūrėti internetinę parduotuvę.

Šioje turi būti pateiktas buveinės adresas, telefono numeris ir elektroninis paštas, kad klientas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei tokie duomenys nėra pateikiami, rizikuojama likti prie suskilusios geldos su galimai žalingais preparatais be galimybės susigrąžinti pinigus.

Daugiau apie tai, į ką reikėtų atkreipti dėmesį perkant prekes internetu, galima susipažinti čia.

VVTAT teigimu, kiekvienai reklamai taikomas tiesos reikalavimas. Gyventojai turi gauti teisingą informaciją apie reklamuojamus produktus, kad galėtų priimti pasvertus sprendimus dėl šių įsigijimo.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“ programa, kuria siekiama stabdyti melagingų naujienų plitimą socialiniame tinkle.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius