Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2021 09 08

S.Gentvilas siūlo būdus, kaip mažinti atliekų gabenimą į sąvartynus

Aplinkos ministerija Vyriausybei ir Seimui siūlys būdus, kaip sumažinti į sąvartynus vežamų atliekų apimtį ir skatinti rūšiuoti komunalines atliekas.
Šiukšlės
Šiukšlės / 123RF.com nuotr.

Ministras Simonas Gentvilas sako siūlysiantis nuo 2023 metų nuo 10 iki 50 eurų už toną padidinti mokestį už aplinkos teršimą atliekas gabenant į sąvartyną, kad šis tvarkymo būdas būtų brangesnis už atliekų deginimą.

„Suteikiame savivaldybėms visas galimybes rūšiuoti, jos gauna 100 proc. apmokėjimą už rūšiavimą, išvežimą, už investicijas į konteinerius, į maisto atskirą surinkimą irgi gauna mūsų paramą, o mes norime sąvartyną padaryti istorija“, – žurnalistams trečiadienį sakė ministras Simonas Gentvilas.

Pasak jo, gyventojams rinkliava kilti neturėtų, jei savivaldybės rinksis labiau rūšiuoti atliekas. Be to, planuojama reguliuoti atliekų tvarkymo kainas, remti alternatyvius įrenginius ir priemones.

„Tikslas – kad sąvartynuose būtų atvežama iki 5 proc. atliekų, dabar yra apie 24 procentai“, – sakė S.Gentvilas.

Seimui bus siūloma svarstyti kainos reguliavimą tiek deginimo jėgainėms, tiek sąvartynams. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) trejus metus turėtų tvirtinti regioninę kainą ir bendro atliekų deginimo įrenginio, po rūšiavimo likusių ir perdirbti netinkančių atliekų deginimo įkainio viršutinę ribą. Savivaldybės galės pačios nustatyti vietinės rinkliavos dydį.

„Norime, kad VERT pradėtų reguliuoti „Igničio“ ir „Gren“ (buvusios „Fortum“) jėgaines, jų kainų lubas, kad deginama būtų tik tai, kas negali būti išrūšiuojama ir nebūtų padidinama kaina“, – sakė S.Gentvilas.

Anot ministerijos, VERT turėtų reguliuoti regioninę komunalinių atliekų tvarkymo kainą, ji būtų nustatoma aiškiau ir skaidriau.

Be to, nuo 2025 metų norima apmokestinti CO2 išmetimus visose iškastinio kuro rūšyse. Pasak S.Gentvilo, Akcizų įstatymo pataisomis numatoma akcizais apmokestinti nuo anglies iki dyzelino ir kitų iškastinio kuro elementų.

Ministerija taip pat siūlo keisti automobilių taršos mokestį – didinti registracijos mokestį bei įvesti naują naudojimo mokestį, kuris būtų mokamas kasmet. Taršos mokesčiu planuojama apmokestinti tik į Lietuvą įvežamus automobilius ir pirmą jų registraciją.

Visi pakeitimai bus teikiami Seimo rudens sesijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius