Pavyzdžiui, įsigyti techninių reikalavimų neatitinkantys specialieji automobiliai; perkant informacinės sistemos priežiūros ir papildomos programinės įrangos programavimo ir konsultavimo, remonto ir techninės priežiūros, integracinių sąsajų sukūrimo, audito paslaugas, atsargines detales, tiekėjams nustatyti konkurenciją dirbtinai ribojantys kvalifikacijos reikalavimai ir t.t.
Anot auditorių, 2014 metais iš viso prekių, paslaugų ir darbų už 4,1 mln. litų (beveik 1,2 mln. eurų) pirkimai atlikti nesilaikant Viešųjų pirkimų įstatymo.
Anot auditorių, 2014 metais iš viso prekių, paslaugų ir darbų už 4,1 mln. litų (beveik 1,2 mln. eurų) pirkimai atlikti nesilaikant Viešųjų pirkimų įstatymo, o už 2 mln. litų (579 tūkst. eurų) – nesivadovaujant Viešųjų pirkimų tarnybos rekomendacijomis ar teismų nutartimis analogiško pobūdžio bylose.
„Ministerija taiso buvusią itin prastą padėtį viešųjų pirkimų srityje: yra atlikusi anksčiau nustatytų viešųjų pirkimų pažeidimų tyrimus, darbuotojus siuntė į mokymus, nutraukė sutartis, kurios buvo sudarytos po galimai neskaidriai atliktų viešųjų pirkimų, ir kai kuriuos abejotinus pradėtus vykdyti viešuosius pirkimus.
Tačiau minėtų priemonių imtasi tik 2014 m. pabaigoje, taigi audituojamuoju laikotarpiu (2014 m.) nesilaikant Viešųjų pirkimų įstatymo vis dar buvo atlikta prekių, paslaugų ir darbų pirkimų už daugiau kaip 4 mln. litų“, – teigia Valstybės kontrolės pranešime.
Auditoriai primena, kad sisteminiai didelės vertės viešųjų pirkimų pažeidimai ministerijoje ir jai pavaldžiose įstaigose kartodavosi metai iš metų, o 2011 ir 2013 metų auditų metu surinktus faktus, keliančius abejonių dėl paslaugų pirkimo skaidrumo, Valstybės kontrolė perdavė Generalinei prokuratūrai, pradėti ikiteisminiai tyrimai.