Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 12 15

Vievio gyventojų pasiūlymas susisiekimo ministro pietums: „Makaronų tiltai...“

Jau daugiau nei metus nepatogumus dėl vienu metu vykdomų dviejų kelių infrastruktūros rekonstrukcijos projektų kenčiantys Vievio ir jo apylinkių gyventojai surengė piketą prie Susisiekimo ministerijos. Jų plakatuose – pyktis ir neviltis dėl situacijos, kai kasdien tenka sukti ratus norint atvažiuoti iš Vilniaus į Vievį ar tiesiog pervažiuoti iš vienos miesto pusės į kitą.
Vievio gyventojų piketas
Vievio gyventojų piketas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Atidarys tik po pusmečio

Piktinęsi socialiniuose tinkluose, rašę skundus įvairioms instancijoms Vievio ir aplinkui esančių kaimų – Kazokiškių, Pylimų, Pakalniškių, Alesnykų, gyventojai kol kas nieko nepasiekė. Paparčių viadukas virš kelio A1 Vilnius–Kaunas pastatytas, tačiau juo automobiliai važiuoti negali.

Lietuvos automobilių kelių direkcija tvirtina, kad projektas bus baigtas po pusmečio – esą darbai nebaigti, orų sąlygos neleidžia pakloti dar vieno asfalto sluoksnio, negalima šalčiams spaudžiant ir išmėginti viaduko patikimumo. Be viso to leisti eismą per naująjį viaduką negalima.

Plačiau skaitykite čia: Viaduko nesulaukiantys Vievio gyventojai: mūsų nuostoliai – 4 mln. eurų, bet niekam tai nerūpi.

Ar išties nebuvo galimybių visa tai padaryti šiemet, mėginome paklausti darbų rangovo – UAB „Tilsta“, tačiau bendrovė į užklausa el. paštu neatsakė.

Iškalbingi plakatai

Vievio gyventojai savo ruožtu rankų nenuleidžia. Ketvirtadienio vidurdienį jie susirinko prie Susisiekimo ministerijos į piketą, čia norėdami pačiam ministrui Mariui Skuodžiui užduoti klausimų.

Elektrėnų savivaldybės plakatuose gyventojai išsakė savo poziciją.

„Skaldyk ir valdyk Vieviui netaikoma!“, „Visa Lietuva: 2020 karantinas dėl COVID-19. Vievis: 2021-2022 karantinas dėl LAKD ir LTG“, „Vievis 2022 mažoji didžiųjų apylankų sostinė“, „Paparčių viadukas – muziejus po atviru dangumi – eksponatu naudotis negalima“, „Politinė atsakomybė technologinės pertraukos neturi!“, „Susisiekimo ministerija: norėjom kaip geriau, išėjo kaip visada“.

„Ministre, kas pietums? Makaronų tiltai...“ – šis plakatas kalba apie pagrindinę vieviškių problemą – tiltą, kuris niekaip nebaigiamas.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Vievio gyventojų piketas
Lukas Balandis / BNS nuotr./Vievio gyventojų piketas

Apie nepatogumus ir nuostolius, kuriuos gyventojai patiria, kalbama ir peticijoje, po kuria parašai rinkti ir Vievyje, ir kaimuose aplinkui.

„Pasirašę šį prašymą, prašome Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, kaip valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos steigėjos, užtikrinti, kad kuo skubiau būtų atnaujintas transporto priemonių eismas per magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 39,110 km esantį Paparčių viaduką Vievyje, nelaukiant rangos sutartyse numatytų darbų pabaigos datos, t. y. 2023 m. gegužės mėn.

Jau daugiau nei metus (prasidėjus rekonstrukcijos darbams 2021 m. lapkričio 13 d. nugriautas viadukas), norėdami patekti iš šiaurinės Vievio miesto dalies į pietinę ar atvirkščiai, esame priversti važiuoti apylankomis.

Lyg to būtų maža, 2022 metų gegužės mėnesį buvo uždaryta ir Vievio seniūnijoje esanti Balceriškių geležinkelio pervaža dėl pradėto įgyvendinti kito transporto mazgo projekto – automobilių tunelio statybos geležinkelyje Lentvaris–Vievis 38+885 km. Apylankų ilgis, kuriomis kasdien priversti važiuoti vairuotojai, siekia keliasdešimt kilometrų“, – rašoma peticijoje, kurią galima pasirašyti ir internete.

Skaičiuoja nuostolius

Joje yra paskaičiuota, kiek kainuoja kiekviena diena neatnaujinto transporto priemonių eismo per Paparčių viaduką Vievyje: apie 25 tūkst. eurų siekia vairuotojų papildomos išlaidos degalams, o tai esą per pusę metų sudarys daugiau nei 4 mln. eurų, o dar į šią sumą nėra įtraukti papildomi kaštai dėl transporto priemonių amortizacijos ir gaištamo laiko apylankose.

Be to, padidėjo rizika gyventojams nesulaukti tarnybų pagalbos laiku dėl organizuoto eismo apylankomis, regiono įmonės taip pat patiria papildomų išlaidų dėl išaugusių logistikos kaštų.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujas viadukas virš kelio Vilnius-Kaunas Vievyje
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujas viadukas virš kelio Vilnius-Kaunas Vievyje

„Gerokai išaugę mokyklinių autobusų maršrutų ilgiai, todėl kaimiškose vietovėse gyvenantys pradinių klasių moksleiviai į mokyklą išvyksta apie 6 val. ir grįžta namo tik apie 16.30 val.

Taip pat dalis kaimiškose vietovėse gyvenančių moksleivių yra priversti atsisakyti savo popamokinės veiklos ir mėgstamų būrelių dėl jų tėvams nepakeliamai išaugusių transporto išlaidų“, – rašoma peticijoje, kur minimi ir gyventojų patiriami nepatogumai dėl laikinomis apylankomis važiuojančio sunkiojo transporto, nors iki viaduko uždarymo tokio transporto judėjimas tam tikrose gyvenamosiose vietovėse buvo apskritai draudžiamas arba tokio transporto judėjimas nebuvo toks intensyvus, o kur dar papildoma oro tarša.

Jau daugiau nei metus (prasidėjus rekonstrukcijos darbams 2021 m. lapkričio 13 d. nugriautas viadukas), norėdami patekti iš šiaurinės Vievio miesto dalies į pietinę ar atvirkščiai, esame priversti važiuoti apylankomis.

Peticija prašoma „gerbti gyventojus ir jų poreikius, taip pat šiuo itin ekonomiškai sunkiu laikotarpiu neversti socialiai ir ekonomiškai kentėti daugiau, negu reikia, ir užtikrinti, kad eismas viaduku būtų atnaujintas nedelsiant arba artimiausiu metu surasti realią, kad ir laikiną, alternatyvą, kuri grąžintų bendruomenę į normalų funkcionavimą“.

Ministras piketą matė ir Vievio gyventojus buvo priverstas išklausyti. Kiek vėliau Marius Skuodis jau sėdėjo Seimo salėje, kur vyko Vyriausybės pusvalandis. Tačiau parlamentarai Vievio problemų nėra pastebėję – nei Kaišiadorių-Elektrėnų apygardoje išrinkta Seimo narė Silva Lengvinienė, kuri pretenduoja ir į Elektrėnų merus, nei opozicijos atstovai apie tai ministro nepaklausė.

Elektrėnų savivaldybė prašė apsisukimo

Kritikos dėl situacijos nuolat sulaukia ir Elektrėnų savivaldybė, nors jos vadovai tikina darantys viską, ką gali, tik kad nuo jų nedaug kas priklauso. Ir Kelių direkcija nelabai su jais dalijasi informacija bei neįsiklauso į jos siūlymus.

Elektrėnų savivaldybė išplatintame pranešime teigia palaikanti gyventojų kreipimąsi į Susisiekimo ministeriją dėl eismo valstybiniuose keliuose organizavimo remontu metu, o pati savivaldybė gruodžio 12 d. pateikė administracijos direktoriaus Gedimino Ratkevičiaus pasirašytą raštą „Dėl eismo valstybiniuose keliuose organizavimo remonto metu“ prezidentui Gitanui Nausėdai, premjerei Ingridai Šimonytei, Susisiekimo ministerijai, Lietuvos automobilių kelių direkcijai ir Elektrėnų savivaldybės bendruomenei.

„Gyventojai ir Elektrėnų autobusų parkas patiria didelių nuostolių, todėl 2022-07-12 ir 2022-11-16 raštais prašėme suaktyvinti darbus, kad eismą per viaduką galima būtų paleisti dar šiais metais. 2022-07-12 raštu teikėme siūlymą padaryti laikiną apsisukimą kelyje A1 taip, kaip tai yra (daug metų iki š. m. lapkričio buvo) Kauno mieste. Nepadarė, o ir Kauno mieste nuolatinį apsisukimą kelyje A1 panaikino.

Elektrėnų savivaldybės bendruomenės reakcija į susiklosčiusią situaciją yra natūrali ir suprantama, todėl Elektrėnų savivaldybės administracija palaiko gyventojų kreipimąsi į Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją dėl eismo valstybiniuose keliuose organizavimo remonto metu.

Tikime, kad Elektrėnų savivaldybės gyventojų balsas bus išgirstas!“ – feisbuke rašė savivaldybė.

Kelių direkcija teigė, kad toks apsisukimas būtų nesaugus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius