Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2010 05 07

Žvejams išmokės pusę milijono

Dėl žiemą uoste vykusių darbų žvejybą turėję nutraukti žvejai dar šią savaitę turėtų gauti kompensacijas. Klaipėdos valstybinis jūrų uostas jiems išmokės apie pusę milijono litų.
Dėl uosto vykdomų darbų žvejybą turėję nutraukti žvejai sulauks kompensacijų.
Dėl uosto vykdomų darbų žvejybą turėję nutraukti žvejai sulauks kompensacijų. / J.Andriejauskaitės nuotr.

Pernai lapkritį ir gruodį bei šių metų sausį uoste buvo vykdomi kanalo valymo darbai, iškastas smėlis krantų papildymui buvo vežamas į paplūdimius. Tuo metu žvejams teko atsisakyti laimikio. Vyrai skundėsi, kad pačiu palankiausiu žvejybai metu negali užsidirbti ir reikalavo kompensacijų.

Negavę pinigų žvejybos nenutrauks

Anot uosto vadovybės, išorinėje dalyje, už uosto vartų yra susikaupę apie 150 tūkst. kubinių metrų smėlio.
Uosto vadovybė artimiausiu metu suplanavusi vėl vykdyti darbus, kurie trukdys žvejams. „Kol nesumokame žvejams, jie nesutinka nutraukti žvejybos, o kol nenutraukia žvejybos – negalime Aplinkos ministerijos nurodymu išpurkšti grunto, skirto paplūdimiams. Šie dalykai glaudžiai susiję su baigiamaisiais uosto įplaukos kanalo valymo darbais“, – apie problemą kalbėjo E.Gentvilas. Uosto vadovybė kurį laiką buvo pasijutusi įkaite, nes nebuvo jokio dokumento, kuris numatytų galimybę būtent iš uosto pajamų finansuoti nuostolius žvejams.

Pasak E.Gentvilo, neseniai Vyriausybė priėmė nutarimą, pagal kurį pakeista Valstybinės jūrų uosto direkcijos pajamų-išlaidų sąmata. Dabar yra numatyta galimybė žvejams išmokėti kompensacijas.

Uosto infrastruktūros ir plėtros direktorius Vidas Karolis teigė, kad kompensacijos bus išmokėtos priklausomai nuo to, kada žvejai pristatys reikiamus dokumentus. „Tai bus nebloga pagalba žvejams“, – teigė jis.

Daug sąnašų

Anot uosto vadovybės, išorinėje dalyje, už uosto vartų yra susikaupę apie 150 tūkst. kubinių metrų smėlio. Vokiečių kompanija, vykdanti darbus, į uostą atsigabeno galingą žemsiurbę, tad darbus įvykdys gana greitai. 

Pasak uosto kapitono Viktoro Lukoševičiaus, per paskutinį uraganą prie „Klasco“ krantinių buvo įstrigę trys laivai, nes susikaupus sąnašoms plaukti buvo galima vos puse uosto kanalo. „Laivai buvo saugiai išvesti, bet labai gerai, kad vadovybė atkreipė į tai dėmesį ir darbai bus atlikti. Tai kaip prevencija. Negalime laukti, kada ateis bėda, o paskui šaukti, kad gaisras, nes gaisro, kaip rodo praktika, operatyviai nepavyks užgesinti“, – vaizdingai pasakojo jis.

Jis taip pat pasakojo, kad kaimyniniame latvių Ventspilio uoste po uragano gylis buvo sumažėjęs net šešiais metrais, išvalyti sąnašas prireikė kelių savaičių. V.Karolis prisiminė ir 1957 metus, kai į uosto kanalą per uraganą buvo sunešta virš 100 tūkst. kub. metrų smėlio.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius