Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Gediminas Kirkilas: Ar tokių „paprastų“ sprendimų tikisi Vilnius?

Simboliška, kad Vilniaus meras R.Šimašius savo veiklą pradėjo nuo „Air Lituanicos“ bankroto. Panašiai savo veiklą prieš septynerius metus pradėjo ir liberalų lyderis, tuometis susisiekimo ministras E.Masiulis, taip pat be ilgesnių apmąstymų, „paprastai“, sugriaudamas nacionalines oro linijas „FlyLAL“, akivaizdu, užsienio kompanijos, pagrindinio konkurento, „Air Baltic“ naudai.
Gediminas Kirkilas
Gediminas Kirkilas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Įdomu ir tai, kad liberalams artimi bankų ekspertai tuoj pat, po šio politinio sprendimo, paslaugiai siūlo parduoti „Air Lituanicos“ skrydžių maršrutus, (spėkite kam?), aišku, „Air Baltic“.

Niekas nesiginčija, kol kas „Air Lituanica“ veikla nėra pelninga, o nuostolinga. Tačiau Europoje ir ne tik daug stambesnės oro skrydžių kompanijos sunkiai suveda galą su galu. Bet argi tik pelningumas yra vienintelis kriterijus, kodėl šalims naudinga tokias kompanijas išlaikyt ar bent jau palaikyti? Akivaizdu, kad svarbu ir darbo vietos, pilotų kompetencijos išsaugojimas, ir skrydžių maršrutai, ir daugelis kitų dalykų.

Bet argi tik pelningumas yra vienintelis kriterijus, kodėl šalims naudinga tokias kompanijas išlaikyt ar bent jau palaikyti?

Neseniai kalbėdamas apie užsienio investicijų reikalingumą, Vilniaus meras R.Šimašius pateikė keletą argumentų ką reikėtų daryti ir kuo šalies sostinė yra ar gali būti patraukli.

Tarp svarbiausių minėjo Sodros lubų reikalingumą – nuolatinį liberalų ir Laisvos rinkos instituto keliamą argumentą. Tačiau, dabar jau suprantu kodėl, nė neužsiminė apie daug svarbesnį klausimą – sostinės susisiekimą su kitais Europos miestais ir, visų pirma, oro transportu.

Apie šią problemą užsienio investuotojai kalba nuolat ir seniai, dažnai tik todėl pasirenka Rygą arba Taliną. Jau tik todėl visiškai nesuprantama, kad mūsų liberalų „paprasti“ veiksmai šioje srityje yra naudingi būtent latvių bendrovei... Ar miesto galvai svarbu investicijos į Vilnių, ar į kitus miestus?

Nenorėčiau tikėti, kad sprendimą dėl nacionalinio oro vežėjo panaikinimo liberalas R.Šimašius priėmė tik dėl mano minėtų samprotavimų, tačiau pirmieji Vilniaus galvos žingsniai, be intensyvios tebesitęsiančios viešųjų ryšių kampanijos, optimistiškai nenuteikia.

Einama lengviausiu, „paprastu“, mūsų dešiniesiems būdingu, griovimo keliu, tai teisinant skolomis ir finansine padėtimi. Beje, gerai pamenu, kad dar prieš pirmininkavimą ES, tuometiniam Vilniaus merui A.Zuokui pasiūlius steigti nacionalinio vežėjo bendrovę, kad kaip nors būtų sprendžiamos mūsų sostinės susisiekimo su kitais Europos miestais problemos, būtent dešinieji, liberalai ir konservatoriai tam aršiausiai priešinosi. Nors jokios alternatyvos nė nesiūlė – tiesiog blogai, sakė jie, kad tai daro A.Zuokas.

Nesinori tikėti, kad ir toliau Vilniaus valdžia eis tokiu „paprastu“ keliu – griaus, jei nežinos kaip spręsti, perkels visus sprendimus į sostinės gyventojų kišenes ir užbaigs kadenciją, dūsaudami dėl „sunkaus“ buvusios valdžios palikimo... Ar to tikėdamiesi vilniečiai išrinko sostinės vadovą?

Gediminas Kirkilas yra socialdemokratas, Seimo vicepirmininkas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius