Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aukščiausiasis teismas padėjo tašką byloje dėl citramono

Lietuvos Aukščiausiasis teismas galutinai išsprendė ginčą dėl citramono vaisto pavadinimo naudojimo Lietuvoje. Teismas patenkino Latvijos bendrovės „SIA Stirolbiofarm Balticum“ ieškinį nusprendęs, kad „citramon“ – ne prekės ženklas, o bendrinis tam tikros sudėties vaisto pavadinimas. Pagal teismo sprendimą Lietuvos bendrovė „Sanitas“, nors ir yra prekės ženklo „Neocitramonas“ savininkė, išskirtinių teisių į citramono žymenį neturės.
Tabletės
Tabletės / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„AAA Baltic Service Company“ išplatintame pranešime spaudai teigiama, kad byla Lietuvos teismuose buvo nagrinėjama penkerius metus, nuo 2006-jų. „Galutinis ir neskundžiamas teismo sprendimas reiškia, kad visi vaistų gamintojai ir platintojai galės Lietuvoje pardavinėti vaistus, kurių pavadinime yra žodis „citramon“. Sprendimą lėmė tai, kad plačiai žinomas vaistas nuo skausmo yra gaminamas jau daugiau nei 60 metų, žinomas „citramon“ pavadinimu ir niekada neturėjo vieno konkretaus savininko“, – sakė ieškovams „SIA Stirolbiofarm Balticum“ byloje atstovavusios advokatų kontoros „AAA Baltic Service Company“ advokatė Giedrė Domkutė.

Vaistinis preparatas „citramon“ buvo sukurtas XX a. pradžioje pastebėjus, kad veikliųjų medžiagų paracetamolio ir aspirino junginys yra efektyvesnė priemonė malšinti skausmą, nei kiekviena iš šių medžiagų atskirai. Pagrindinės citramono sudedamosios dalys yra acetilsalicilo rūgštis, paracetamolis ir kofeinas. Labai greitai šis veikliųjų medžiagų derinys, skirtas silpno ir vidutinio stiprumo skausmui malšinti, daugelyje buvusių TSRS respublikų tapo populiariu vaistu.

2006 m. „Baltijos tyrimų“ sociologų ir 2008 m. bendrovės „RAIT“ atliktos Lietuvos gyventojų apklausos parodė, kad 93–97 proc. gyventojų nuomone, žodžiu „citramon“ yra vadinamas vaistas nuo skausmo arba vaistas nuo galvos skausmo. Dauguma jį žinojo ilgiau nei 15 metų.

Nagrinėdami šią bylą žemesnės instancijos teismai buvo paskelbę, kad devyni iš dešimties vartotojų, įsigydami medicininės prekės paskirties produktą pavadinimu „citramon“, negalės be supainiojimo ir suklydimo rizikos suvokti ir neabejotinai įsitikinti, kurio gamintojo prekę jie įsigyja, nes žymenį „citramon“ sies su prekės charakteristika, o ne su jos komercine kilme.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius