Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„AirAsia“ lėktuvą prieš pat katastrofą valdė antrasis pilotas prancūzas

Oro bendrovės „AirAsia“ lėktuvą, praeitą mėnesį sudužusį Javos jūroje, prieš katastrofą valdė kapitono padėjėjas prancūzas, ketvirtadienį paskelbė tyrimui vadovaujantis Indonezijos pareigūnas.
Remi Pleselis
Remi Pleselis / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Lėktuvas „Airbus A320“ dingo iš radarų ekranų gruodžio 28 dieną esant audringiems orams. Laineris tuomet dar nebuvo pasiekęs pusiaukelės, skrisdamas iš Indonezijos antrojo pagal dydį miesto Surabajos į Singapūrą. Per katastrofą žuvo visi 162 lėktuve buvę žmonės.

„Tuo metu lėktuvą valdė kapitono padėjėjas, dažniausiai vadinamas antruoju pilotu ir paprastai sėdintis dešinėje kabinos pusėje“, – sakė Nacionalinio transporto saugumo komiteto (NTSK) tyrėjas Mardjono Siswosuwarno, turėdamas omenyje prancūzą Remi Pleselį.

„Kapitonas, sėdintis kairėje, tuo metu buvo stebintysis pilotas“, – pridūrė pareigūnas.

Pasak M.Siswosuwarno, lėktuvo juodųjų dėžių duomenys atskleidė tyrėjams gana aiškų vaizdą apie įvykius paskutinėmis akimirkomis prieš „AirAsia“ reiso QZ8501 lainerio katastrofą, nors iki šiol paviešinta tik nedaug detalių.

Indonezija anksčiau nurodė, kad prieš suduždamas lėktuvas pradėjo staigiai kilti, o vėliau greičiausiai neteko variklių traukos ir galiausia nevaldomai nukrito į jūrą.

Laikydami rankose lainerio modelį, pareigūnai demonstravo žurnalistams, kaip lėktuvas pakrypo į kairę, staigiai pakilo į daugiau negu 11,3 km aukštį, o vėliau pradėjo nevaldomai smukti.

Lainerio kapitonas, 53 metų Indonezijos oro pajėgų veteranas Iriyanto, kurio skraidymo patirtis buvo apie 20 tūkst. valandų, kaip manoma, perėmė valdymą iš mažiau patyrusio R.Pleselio, kai lėktuvas pradėjo kilti, o vėliau – kristi, sakė pareigūnai

Pilotų kabinoje buvo girdimas automatinis perspėjimas balsu apie smuką. Laineris tebebuvo smukos režime, kai juodosios dėžės įrašas nutrūko likus kelioms sekundėms iki smūgio, sakė M.Siswosuwarno.

Trečiadienį Indonezija perspėjo, kad dešimčių dar nerastų šios katastrofos aukų paieškos artimiausiomis dienomis tikriausiai bus nutrauktos, jeigu nebus rasta daugiau palaikų.

Daugiašalės paieškų ir gelbėjimo operacijos dalyviai iki šiol Javos jūroje rado 70 žuvusiųjų palaikų. Tikėtasi, kad jų bus rasta daugiau, kai jūros dugne buvo aptiktos lainerio fiuzeliažo nuolaužos. Tačiau dėl audringų orų ir prasto matomumo po vandeniu Indonezijos karinių jūrų pajėgų narų pastangos nedavė rezultatų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius