Paskutinį lėktuvo Jak-42 įsibėgėjimą pakilimo taku užfiksavo Jaroslavlio Tunošnos oro uosto stebėjimo kameros.
Nespalvotuose kadruose matyti, kaip lėktuvas įsibėgėja, važiuoja taku, bet variklio traukos aiškiai nepakanka – gal įsibėgėjimas per trumpas, ar sutriko kas sistemoje.
Mašina išlekia už kilimo ir tūpimo tako, rausia žemę kelis šimtus metrų, pakyla nuo grunto, uodega užkabina ryšio stiebą aerodromo pakraštyje.
„Dėl kol kas nenustatytos priežasties lakūnai ryžosi desperatiškam žingsniui – pamėgino pakilti jau nuo grunto, pakilimo taškui likus toli užpakalyje ant kilimo ir leidimosi tako“, – komentavo įrašą Tarpvalstybinės aviacijos komisijos (TAK) atstovas.
Dideliu greičiu pažeme skriedamas lėktuvas uodega užkabino 15 metrų aukščio anteną ir dar nulėkė apie 400 metrų 5–10 metrų aukštyje, tada su griausmu trenkėsi į žemę ir perlūžo į dvi dalis.
„Pirminis savirašių informacijos apdorojimas leidžia nustatyti, kad varikliai veikė iki pat susidūrimo su kliūtimi“, – sakoma oficialiame TAK pranešime.
Kiek anksčiau penktadienį Rusijos transporto ministerija paprašė liudininkų atsiųsti mėgėjiškus vaizdo įrašus, kuriuose nufilmuotas lėktuvo Jak-42 kritimas prie Jaroslavlio.
Ne visos katastrofos aukos žuvo nuo patirtų sužalojimų
Lėktuvas sudužo rugsėjo 7 dieną vos pakilęs iš Jaroslavlio oro uosto. Jak-42 katastrofoje žuvo 43 žmonės – beveik visa ledo ritulio komanda „Lokomotiv“ ir septyni ekipažo nariai. „Lokomotiv“ skrido į Minską, kur rugsėjo 8 dieną turėjo žaisti Kontinentinės ledo ritulio lygos varžybas su vietos „Dinamo“ komanda.
Mašina išlekia už kilimo ir tūpimo tako, rausia žemę kelis šimtus metrų, pakyla nuo grunto, uodega užkabina ryšio stiebą aerodromo pakraštyje.Po avarijos liko gyvi žaidėjas Aleksandras Galimovas ir įgulos narys Aleksandras Sizovas. Jie itin sunkios būklės nugabenti į Maskvą.
Agentūra pranešė, kad giminaičiai preliminariai atpažino švedą vartininką Stefaną Livą. Tokiu būdu lieka neatpažinti trys kūnai. Ledo ritulio žaidėjų Pavlo Trachanovo ir Roberto Ditricho, taip pat įgulos vado Andrejaus Solomencevo palaikams atpažinti prireiks DNR ekspertizės.
Penktadienį tinklalapis „Life News“, remdamasis teismo medikais, pranešė, kad ne visos katastrofos aukos mirė nuo patirtų sužalojimų lėktuvui nukritus. Mažiausiai du turėjo visas galimybes išgyventi, tačiau užspringo negalėdami išsikapstyti iš vandens.
„Lėktuvas fiziškai negalėjo suspėti pasiekti nė pusės savo greičio. Esant tokiam greičiui ir tokiam kritimo kampui žmonės vis dėlto turėjo galimybę išgyventi“, – cituoja leidinys neįvardintą aviacijos komisijos atstovą.
Medikai sako, kad kojų ir rankų lūžiai bei stuburo pažeidimai neleido žmonėms judėti. Negalėdami išplaukti, jie nugrimzdo į dugną.