Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lenkijos tyrimo komisijos pirmininkas: Kaczynskio „Tu-154“ sudužo dėl įgulos kaltės

Lenkijos vyriausybinio orlaivio, sudužusio netoli Smolensko, tragedijos priežastis buvo įgulos klaidos.
Per aviakatastrofą žuvo Lenkijos prezidentas L.Kaczynskis ir dar mažiausiai 87 keleiviai.
Lėktuvas „Tu-154“ po avarijos / „Scanpix“ nuotr.

Tai, kaip rašo britų visuomeninio transliuotojo BBC naujienų svetainė, pareiškė katastrofos tyrimo komisijos pirmininkas Varšuvoje Edmundas Klichas.

Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvas, skridęs į Katynę dalyvauti žuvusiųjų atminimo renginiuose, sudužo esant tirštam rūkui balandžio 10 dieną. Visi 96 žmonės, buvę jame, žuvo.

Išklausęs juodųjų dėžių įrašus ekspertas priėjo prie išvados, kad lakūnai nepaisė lėktuvo automatinių prietaisų įspėjimų ir pernelyg rizikavo.

„Kodėl? Todėl, kad jie taip buvo parengti“, – cituoja jo žodžius Lenkijos laikraštis „Rzeczpospolita“.

Pasak E.Klicho, lakūnai žinojo, kokiame aukštyje yra, bet toliau leidosi, nors kilimo ir tūpimo tako nebuvo matyti.

Kaip pabrėžia „Rzeczpospolita“, Šiaurės aerodrome nėra radionavigacinės rengimosi tūpti pagal prietaisus sistemos, todėl lakūnai 100 metrų virš žemės aukštyje turėjo atsisakyti tūpti esant blogam matomumui.

„Mano žili plaukai, aš rizikuoju ir atsakau už tai. Aš manau, kad visuomenė turi žinoti“, – pareiškė Lenkijos komisijos pirmininkas.

Atsakingi už įgulų parengimą skrydžiams pareigūnai nesuvokia treniruoklių naudojimo svarbos, savo ruožtu sakė laikraščiui „Rzeczpospolita“ aviacijos specialistas Tomaszas Hypkis.

Praėjusią savaitę Tarpvalstybinio aviacijos komiteto (TAK) Technikos komisijos vadovas Aleksejus Morozovas pranešė, kad sudužusio „Tu-154“ įgula nesitreniravo su treniruokliais, nors tai būtina, ir neturėjo pakankamo išskraidytų valandų skaičiaus.

Dieną anksčiau E.Kinachas pareiškė, kad pašalinis vyras, kurio balsą užfiksavo savirašiai prietaisai lėktuvo kabinoje, atpažintas kaip šalies Karinių oro pajėgų (KOP) vyriausiasis vadas generolas Andrzejus Blasikas.

Pasak E.Klicho, A.Blasikas buvo ne vienintelis, užėjęs į Lenkijos prezidento lėktuvo kabiną pašalinis žmogus, bet jis kalbėjosi su lakūnais iki pat to laiko, kai „Tu-154“ užkliuvo už medžio tūpdamas ant žemės.

Lenkijos KOP vyriausiasis vadas „norėjo susipažinti su situacija ir pabrėžė, kad ji nenormali“, sakė E.Klichas interviu Lenkijos televizijos kanalui TVN.

Rusijos ir Lenkijos tyrėjų nuomonės nesutapo dėl to, kiek svarbus buvo pašalinių buvimas lakūnų kabinoje: bendroje su TAK spaudos konferencijoje E.Klichas sakė, kad tai „neturėjo lemiamos įtakos įvykusiems įvykiams“.

TAK vadovė Tatjana Anodina, atsakydama į tai pabrėžė, kad „Rusijos federalinėse aviacijos taisyklėse yra aiškiai nurodyta, kad neleidžiama būti lėktuvo įgulos kabinoje asmenims, kurie nesusiję su skrydžio užduoties vykdymu“. Tai pasakytina ir apie praktiką pasaulyje, pridūrė ji.

Paminėjęs A.Blasiko pavardę E.Klichas aiškiai nepasakė, ar galima traktuoti generolo pokalbio su lakūnais turinį kaip psichologinį spaudimą.

Pasak jo, tai turi vertinti psichologai, bet atitinkamas darbas dar nebaigtas.

DAUGIAU LENKIJOS TRAGEDIJOS NAUJIENŲ.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius