-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Įdomus faktas apie senuosius „Bentley“ automobilius – kodėl jie beveik neturi slenksčių?

„Bentley“ – tai labai ilgą istoriją skaičiuojanti britų automobilių markė, kurios mašinos pasižymi greičiu ir, žinoma, prabanga. Tai nėra sportiniai automobiliai, rėkdami įveikiantys visus posūkius. „Bentley“ automobiliai yra kitokie – jie yra ramesni, skirti ieškantiems ne tik greičio, bet ir prabangos bei ramybės. Tai yra tikrai ypatingi automobiliai, tačiau žvalgydamiesi po dabar jau pigius senus modelius pastebėsite, kad daugelis jų beveik neturi slenksčių – kodėl?
Bentley Arnage buvo didelis, tvirtas ir prabangus automobilis
Bentley Arnage buvo didelis, tvirtas ir prabangus automobilis / Wikimedia nuotr.
Temos: 2 Bentley Nodum.lt

„Bentley“ istorija skaičiuojama jau 100 metų – kompanija įkurta 1919 metų pradžioje. Tiesa, kompanija ne kartą buvo atsidūrusi ant bankroto slenksčio. 1931 metais „Rolls-Royce“ įsigijo „Bentley“, o 1980 metais kompanija perėjo į Vickers rankas. 1998-aisiais „Bentley“ buvo nupirkta Volkswagen grupės, kuriai britų markė priklauso iki šiol. Slenksčių neturėjo senieji „Bentley“ dar iki „Volkswagen“ atėjimo – paskutiniai tokią konstrukciją turintys modeliai gaminti devintajame dešimtmetyje.

Ką turime omenyje sakydami be slenksčių? Sėsdami į savo automobilį kojas turite perkelti per nedidelį slenkstį. Kitaip tariant, durelių apačia nėra lygi su automobilio grindimis. Tai – įprasta konstrukcija, kuria pasižymi daugelis šiuolaikinių automobilių. Taip yra todėl, kad sėdynes siekiama nuleisti žemiau, kad keleiviams būtų patogu, o svorio centras būtų pakankamai žemai. Tačiau durų rėmas turi būti labai stiprus, kad šoninio smūgio atveju durelės nebūtų įspraustos į vidų ir nesužalotų keleivių. Taigi, abejose automobilio platformos pusėse yra suformuojamos ilgos storos sijos, kurios konstrukcijai suteikia tvirtumo ir standumo, tačiau kartu tampa ir aukštais slenksčiais.

Wikimedia nuotr./Lotus Elise turi labai plačius ir aukštus slenksčius – jie automobiliui suteikia standumo ir tvirtumo
Wikimedia nuotr./Lotus Elise turi labai plačius ir aukštus slenksčius – jie automobiliui suteikia standumo ir tvirtumo

Priklausomai nuo automobilio tipo ir gamintojo pasirinktų sprendimų, tie slenksčiai gali būti siauresni ar platesni. Lengvi sportiniai automobiliai dažnai turi labai plačius ir aukštus slenksčius. Taip yra todėl, kad naudojamos silpnesnės, tačiau lengvesnės medžiagos. Tokia konstrukcija užtikrina automobilio standumą ir apsaugą avarijos metu.

Tuo tarpu devintojo ir dešimtojo dešimtmečių „Bentley“ automobiliai slenksčių beveik neturėjo apskritai. Automobilio grindys buvo beveik lygios su durelių apačia. Tai, beje, turėjo vieną didelį privalumą – buvo paprasčiau išvalyti salono grindis. Tačiau aukštesnė sėdėjimo padėtis paliko mažiau vietos galvai ir pakėlė svorio centrą. Šiais laikais senus automobilius bandantys žurnalistai taip pat sako, kad neįprasta konstrukcija trukdė susitapatinti su senaisiais „Bentley“ automobiliais – vairuotojas jautėsi tarsi atskirtas nuo kelio ir mašinos.

Wikimedia nuotr./Bentley Arnage, gamintas 1998-2009 metais, vis dar beveik neturėjo slenksčių
Wikimedia nuotr./Bentley Arnage, gamintas 1998-2009 metais, vis dar beveik neturėjo slenksčių

Tokia neįprasta konstrukcija, kuria „Bentley“ dalijosi su to meto „Rolls-Royce“ automobiliais, nebuvo silpnesnė – šoninės sijos iš tikrųjų buvo įprasto storio. Tiesiog grindys buvo montuojamos aukščiau nei įprasta. Priežastis – sudėtinga (ir senamadiška) stabdžių stiprintuvo sistema. Visi pagrindiniai stabdžių sistemos komponentai buvo įkurdinti tiesiai po salono grindimis. Taigi, grindys buvo montuojamos aukščiau – vienoje plokštumoje su šoninių sijų viršumi.

Tokį sprendimą padiktavo keli veiksniai. Inžinieriai norėjo stabdžių sistemą išlaikyti lengvai pasiekiamą. Kuomet pagrindinės jos dalys yra po automobilių, mašiną tereikia pakelti ant keltuvo, kad būtų galima patikrinti linijas ir cilindrus. Jei stabdžių stiprintuvas būtų įkurdintas variklio skyriuje, jį pasiekti būtų sunkiau. Kartu tai padėjo išlaikyti tvarką po variklio gaubtu – neestetiški komponentai buvo paslėpti po automobiliu.

Wikimedia nuotr./Bentley Arnage gale grindys taip pat yra šiek tiek aukščiu nei įprasta
Wikimedia nuotr./Bentley Arnage gale grindys taip pat yra šiek tiek aukščiu nei įprasta

Aukščiau sumontuotos grindys į saloną taip pat neįsileido tiek daug kelio triukšmo. Keleivių komfortas „Bentley“ kompanijai visada buvo svarbiausias, todėl visomis priemonėmis buvo siekiama išvengti nemalonių garsų automobilio salone.

Kompaniją perėmusi „Volkswagen“ grupė pakeitė „Bentley“ automobilių gamybos tvarką. Imta naudoti daugiau bendrų grupės komponentų, todėl automobilių grindys nusileido į įprastą vietą. Tiesa, ne visų – „Bentley Bentayga“ visureigio grindys taip pat yra aukščiau nei galėtų būti – po keleivio kojomis slepiasi ir automobilio akumuliatorius.

VIDEO: Bentley Bentayga Battery Location passenger floor 2019

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius