Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Lenktynių sezonas jau prasidėjo: ištvermės važiavime varžėsi vienodi „Kia Soul“ elektromobiliai

Lietuvoje pradėjus taikyti lengvatas elektromobilių pirkėjams ir daugėjant naudotų elektromobilių skaičiui šalyje, „Auto Bild Lietuva“ komanda nusprendė surengti taupaus vairavimo varžybas. 3 vienodi, naudoti KIA Soul EV elektromobiliai, 6 skirtingų profesijų žmonės ir 1 klausimas – kuris ekipažas nuvažiuos daugiausiai kilometrų?
„Auto Bild Lietuva“ surengtos elektromobilių lenktynės
„Auto Bild Lietuva“ surengtos elektromobilių lenktynės / Kamilės Miliūtės nuotr.

Nuo balandžio 20 dienos Lietuvoje perkantys naujus arba ne senesnius nei penkerių metų elektromobilius fiziniai asmenys gali pretenduoti gauti vienkartines kompensacines išmokas, siekiančias nuo 2 iki 4 tūkstančių eurų.

Naujų vidutinės klasės elektromobilių kaina prasideda nuo 30 tūkst. eurų – tad net ir pasinaudojus subsidija, šių elektromobilių kainos vis dar sunkiai įkandamos vidutines pajamas gaunančiam Lietuvos gyventojui. Todėl atsirado daugiau paskatų pagalvoti apie naudoto elektromobilio pirkimą. Tokių transporto priemonių po truputį daugėja ir mūsų šalyje.

Po Vilnių su pilnai įkrautomis baterijomis

„Retas atvejis, kai elektromobilių pardavėjai vienu metu turi tris vienodus modelius. Pasitaikius šiai progai, drauge su „Autoerdvė“ sugalvojome surengti taupumo varžybas, kuriose dalyvautų šeši skirtingų profesijų žmonės, tačiau visi būtų patyrę vairuotojai. Labai įdomu palyginti, kaip šių žmonių vairavimo stilius lemia nuvažiuotų kilometrų skaičių ir bandyti atspėti, kuris ekipažas nugalės,“ – pasakojo varžybų organizatorius, „Auto Bild Lietuva“ vyr. redaktorius Vitoldas Milius.

Dalyviai gavo pilnai įkrautų KIA Soul EV automobilių raktelius ir pasirinktais maršrutais važinėjo po Vilnių.

– Pirmasis ekipažas: įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas ir jo kolega Vitalis Survila.

Kamilės Miliūtės nuotr./„Auto Bild Lietuva“ surengtos elektromobilių lenktynės
Kamilės Miliūtės nuotr./„Auto Bild Lietuva“ surengtos elektromobilių lenktynės


– Antrasis ekipažas: operos solistas Kęstutis Alčauskis ir vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas.

Kamilės Miliūtės nuotr./„Auto Bild Lietuva“ surengtos elektromobilių lenktynės
Kamilės Miliūtės nuotr./„Auto Bild Lietuva“ surengtos elektromobilių lenktynės


– Trečiasis ekipažas: 15min Gazas redaktorius Žilvinas Pekarskas ir elektromobilių ekspertas Dainius Jakas.

Kamilės Miliūtės nuotr./„Auto Bild Lietuva“ surengtos elektromobilių lenktynės
Kamilės Miliūtės nuotr./„Auto Bild Lietuva“ surengtos elektromobilių lenktynės

Dalyvių taktika

Elektromobilių entuziastas Dainius Jakas starto metu paklaustas apie taktiką ir kelionės planą teigė, jog tikisi nuvažiuoti 200 kilometrų. „Nors KIA Soul EV kompiuteris mums dabar žada vos 130 kilometrų, mes važiuosime taupiai, bet visų paslapčių neišduosime. Juo labiau, kad turime rimtus konkurentus – ekonomiško važiavimo ekspertą Artūrą Pakėną bei puikiai Vilniaus kelius ir tinkamus maršrutus pažįstančią Regitros komandą.“

Operos solistas ir lenktynininkas Kęstutis Alčauskis džiaugėsi, kad tokios varžybos privers strateguoti. „Greitai važiuoti gali kiekvienas, tačiau siekiant taupyti, reikia įjungti intelektualaus vairavimo mygtuką. Atidžiau stebėti reljefą, šviesoforų darbą, mąstyti apie sekantį savo žingsnį, nes kiekvienas akceleratoriaus ir stabdžio paspaudimas eikvoja energiją.“

Varžybos baigėsi pakeliui į finišą

Po šešių valandų antrasis ir trečiasis ekipažai sustojo kelyje – šiek tiek pritrūkus iki finišo vietos, jie visiškai išeikvojo elektromobilių baterijų atsargas. Nugalėtojų „Regitra“ ekipažo dalyviai ne tik sėkmingai pasiekė finišą turėdami 1 proc. baterijos likutį, bet ir pasiekė geriausią nuvažiuotų kilometrų rezultatą – 235 kilometrus. Antroje vietoje liko Ž.Pekarsko ir D.Jako ekipažas, jie nuvažiavo 230 km, o trečioje – 214 km nuvažiavę K.Alčauskis ir A.Pakėnas.

KIA Soul EV yra testuoti EPA (JAV) bei NEDC (Europa) metodika. EPA specialistai teigė, kad šis elektromobilis gali viena įkrova nuvažiuoti 150 km. NEDC testas buvo atlaidesnis, nes jo rezultatas – 212 km. Na, o varžybų nugalėtojai nuvažiavo net 235 km.

Pasiruošimas ateičiai

Elektromobiliai bei diegiamos naujos technologijos daro įtaką tiek vairavimui, tiek mokymui ir egzaminavimui. „Technologijos keičia mūsų įprastus įpročius, vienos iš jų padeda vairuotojui, kitos – jį pakeičia. Jos padeda išvengti avarijų, suteikia daugiau saugumo kelyje. Mokantis vairuoti kyla iššūkių, kadangi kiekvienas gamintojas turi savas technologijas, prie kurių kiekvieną kartą reikia prisitaikyti. O mums, kaip egzaminuojantiems, svarbu domėtis ir žengti drauge su technologijomis,“ – pasakojo „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Vitoldo Miliaus teigimu, Europos rinkoje atsiranda vis geresnių naudotų elektromobilių pasiūlymų už prieinamą kainą. Vis daugiau vairuotojų galės leisti sau turėti elektromobilį, todėl visiems žmonėms, bent kiek susijusiems su vairavimu ir automobiliais, būtina susipažinti su elektromobilių vairavimo ir įkrovimo principais bei ruoštis pokyčiams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius