Aplinkos ministerija pareiškė, jog daugiau nei 10 tūkst. transporto priemonių, kurias Pietų Korėjoje pardavė „Volkswagen“ ir „Porsche“ nuo 2015 metų gegužės iki 2018 metų sausio, buvo įrengti vadinamieji išderinimo įtaisai, dėl kurių azoto oksido išmetimas dešimt kartų viršijo leistinas normas.
Aštuonių modelių, įskaitant „Audi A6“, „Volkswagen Touareg“ ir „Porsche Cayenne“, sertifikatai bus panaikinti, o automobilių gamintojoms gresia 11,5 mlrd. vonų (9,5 mln. JAV dolerių) bauda, pranešė ministerija.
„Ketiname ir toliau griežtai reaguoti į manipuliavimą dujų išmetimu“, – žurnalistams pareiškė vienas ministerijos pareigūnas.
„Audi“, kuri taip pat priklauso „Volkswagen“ grupei, pareiškime teigė „atsižvelgsianti į pranešimą... ir imsis būtinų priemonių, kad klientai patirtų kuo mažiau nepatogumų“, kai tik Pietų Korėjos aplinkos ministerija patvirtins susijusių modelių atšaukimo planą.
O vos prieš kelias savaites „dyzelgeito“ skandalo, kilusio prieš ketverius metus, atgarsiai palietė ir buvusį „Audi“ vadovą Rupertą Stadlerį, kuris Vokietijoje buvo apkaltintas sukčiavimu ir neteisėta reklama.
R.Stadleriui pateikti kaltinimai yra susiję su daugiau nei 434 tūkst. „Volkswagen“, „Audi“ ir „Porsche“ automobilių su sumontuotais „duomenis klastojančiais įtaisais“, skirtais apgauti reguliuotojų atliekamus laboratorinius išmetamųjų teršalų bandymus.
Tokia programinė įranga, naudojama dyzelinu varomuose automobiliuose, leidžia transporto priemonėms nustatyti, kada jos yra bandomos laboratorijose, ir išskirti žymiai mažesnį kenksmingų dujų, tokių kaip azoto oksidai, kiekį nei tada, kai transporto priemonės važiuoja keliais.
Viename 2017 metų kovo mėnesį paskelbtame tyrime teigiama, kad tarša, sukelta 2,6 mln. Vokietijoje parduotų „Volkswagen“ automobilių, Europoje greičiausiai lems 1,2 priešlaikinių mirčių.
Be investuotojų, Vokietijoje kompensacijų reikalauja ir daugiau kaip 410 tūkst. bendrovės klientų.