-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Tesla“ nebeturi bėgių perjungimo rankenėlės: kaip vairuotojas turės pasirinkti važiavimo kryptį

Elektromobiliai neturi įprastų pavarų dėžių. Tačiau bėgio keitimas vis tiek yra reikalingas – taip pasirenkama važiavimo kryptis. Tik kai „Tesla“ neseniai atnaujino „Model S“ ir „Model X“, pavarų perjungimo rankenėlių nebeliko. Tai kaip priversti automobilį važiuoti atbulam?
Atnaujintas „Tesla Model S“
Atnaujintas „Tesla Model S“ / Tesla nuotr.

Rankenėlių nebeliko dėl minimalistinio salono estetikos. Vis daugiau gamintojų atsisako vis fizinių mygtukų. Jų funkcijos yra perkeliamos į liečiamus ekranus ar jutiminius mygtukus. Tai, aišku, patinka ne visiems. Fizinio mygtuko paspaudimas yra aiškus ir paprastas veiksmas. Juos lengviau surasti nenukreipiant žvilgsnio nuo kelio. Tačiau automobilių gamintojai mano, kad minimalistinė estetika atperka tai, ką ne vienas laiko nepatogumu.

Tačiau „Tesla“ bėgių rankenėlės atsisakė ir dėl to, kad akivaizdžiai mažinamas vairuotojo vaidmuo. „Tesla“ nori gaminti autonominius automobilius, kuriuose visi žmonės bus tik keleiviais. Dėl tos pačios priežasties sumažėjo ir „Model S“ bei „Model X“ vairas – kam reikalingas didelis vairaratis, jei jis bus naudojamas labai retai? Tai būdas žmones pratinti prie ateities automobilių.

Taigi Elonas Muskas teigia, kad atnaujinti prabangiausi „Tesla“ modeliai žinos, kuria kryptimi turi važiuoti. Įvairių jutiklių informaciją analizuojantis algoritmas nuspręs, ką vairuotojas nori daryti. Kartais užduotis bus visai paprasta – prie garažo sienos stovintis automobilis pirmyn tikriausiai nevažiuos. Tačiau kartais automobiliui bus sunkiau suprasti, kur vairuotojas nori važiuoti. Pavyzdžiui, jei norėsite apsisukti ant plataus kelio ar atbulas įvažiuoti į garažą.

Kitaip tariant, vairuotojui būtina turėti galimybę pačiam pasirinkti važiavimo kryptį. Anksčiau buvo skelbiama, kad tam bus skirtas mygtukas centrinėje konsolėje. Tačiau „Tesla“ mygtukų nemėgsta – ir ši funkcija yra perkelta į centrinį ekraną.

„Tesla“ vairuotojai į šią naujovę žiūri įvairiai. Vieni mano, kad tai problemų nesukels. Kiti teigia, kad „Tesla“ sprendžia problemą, kurios nėra. Fiziniai mygtukai, rankenėlės ir svirtelės yra patogios, lengvai randamos rankomis ir patikimos – ar tikrai jų reikia atsisakyti?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius