Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Autoplius Fast Lap“: Kur slypi Artiomo Blinovo greičio paslaptis?

Artiomo Blinovo sėkmė varžantis „Autoplius Fast Lap“ lenktynėse sukelia vis daugiau nuostabos – pernai lenktynėse debiutavęs nauju automobiliu, Artiomas sėkmingai varžėsi visuose keturiuose lenktynių serijos etapuose ir tapo PRO2500 „Time Attack“ klasės čempionu. Tačiau šiemet jis nusiteikęs dar kovingiau – po trijų etapų jis jau išsiveržęs į priekį tiek PRO2500+ „Time Attack“, tiek ir „Wolf Race“ R3000 klasių įskaitose. Ir visai tai pasiekta su „vos“ 250 AG turinčiu 3 serijos BMW.
Artiomas Blinovas
Artiomas Blinovas / Algirdo Venskaus nuotr.

Pažintis su automobilių sportu ir pirmasis Kačerginės šturmas

Prieš puikų praeitų metų pasirodymą „Autoplius Fast Lap“ lenktynėse Artiomas jau kartą buvo išbandęs šias lenktynes – išsinuomavęs gana kuklų BMW E30 318i Artiomas sugebėjo „įvažiuoti“ 1:35:158, kas pirmam pasirodymui Kačerginėje yra neblogas rezultatas. Iki tol varžęsis tik mėgėjiškose drifto varžybose, lenktynininkas suprato, jog „Autoplius Fast Lap“ lenktynių serija yra tai, ko jam reikia. Taip prasidėjo automobilio, kuris bus ruošiamas lenktynėms, paieška.

„Po pirmojo etapo buvau „užsikabinęs“. 2012 m. lapkritį, po ilgų paieškų, man pavyko rasti projektui tinkamą automobilio kėbulą“, – šypsodamasis pasakojo Artiomas.

Algirdo Venskaus nuotr./Artiomas Blinovas
Algirdo Venskaus nuotr./Artiomas Blinovas

„Žinojau tik tiek, jog automobilis turėtų būti BMW gamintojo, vien dėl savo paties ir draugų sukauptų žinių apie šiuos automobilius. Ieškojom pilno automobilio, tačiau suradus puikaus stovio BMW E36 328 kėbulą buvo nuspręsta rinktis būtent jį. Tiesą sakant, neieškojom jokio konkretaus varianto – būtų tikę tiek E30, E46, ar net E90 serijos automobiliai, tačiau daugiau pasidomėjus stiklo pluošto kėbulo dalių prieinamumu, E36 kupė pasirodė idealus variantas, nes kitaip nei E36 sedanui, galima gauti tiek galinius sparnus, duris, stogą, bei kitas reikalingas stiklo pluošto dalis“ – pasakojo A. Blinovas.

Pasinaudodamas Klaipėdos automobilių ruošimo meistrų pagalba ir geriausiomis surinktomis žiniomis, Artiomas praleido beveik metus laiko dirbdamas prie automobilio. Visi automobilio važiuoklės bei transmisijos mazgai buvo surinkti nuo E36 328 automobilio, išskyrus variklį, kuris praeitų metų sezone buvo 2.5 litro kubatūros. Šių metų sezonui, automobilis gavo naują, 2.8 litro 250 AG variklį. 

Algirdo Venskaus nuotr./Artiomas Blinovas
Algirdo Venskaus nuotr./Artiomas Blinovas

„Automobilio techninė pusė tikrai netoli nuklydusi nuo „standarto“ – stabdžiai nuo E36 328, kaip ir visa transmisija. Taigi vienintelis rimtas pakeitimas – tai lengvas kėbulas“ – pasakojo Artiomas. 

Visi orientuojasi į „arklius“, o man buvo įdomu pasižiūrėti ar lengvas automobilis bus išties konkurencingas.

Pasak jo, kėbulo lengvumas, ruošiant šį automobilį buvo didžiausias prioritetas.

„Visi orientuojasi į „arklius“, o man buvo įdomu pasižiūrėti ar lengvas automobilis bus išties konkurencingas. Tokį kelią pasirinkti pastūmėjo ir Andriaus Firanto sėkmė“, – sako lenktynininkas

Svoris, balansas ir patikimumas prieš „arklius“

Artiomo planas surinkti lengvą ir patikimą automobilį pasitvirtino šimtu procentų – per beveik dvejus lenktynių sezonus jis neturėjo jokių rimtesnių techninių problemų. 

Drastiška automobilio „dieta“ leido sutaupyti daugybę kilogramų – pilnai paruoštas automobilis šiuo metu sveria vos 1000  kg be vairuotojo ir kuro. 
Verta paminėti, jog standartinis BMW E36 328 sveria daugiau nei 1400 Kg. Tokį rezultatą pasiekti leido visų išorinių automobilio komponentų pakeitimas stiklo pluošto alternatyvomis.

Algirdo Venskaus nuotr./Artiomas Blinovas
Algirdo Venskaus nuotr./Artiomas Blinovas

Modifikacija, kurią Artiomas labiausiai išskyrė – didelis galinis spoileris, leidęs trasos įveikimo laiką nuo 1 min. 26 sek. sumažinti iki 1 min. 20 sek., važiuojant paprastomis padangomis. O šį sezoną pradėjus naudoti „semi slick“ tipo padangas, trasos įveikimo laikas sutrumpėjo iki įspūdingų 1 min. 16 sek.

Surinkinėjant bei reguliuojant automobilio važiuoklę buvo daug konsultuojamasi su „We Are Dynamics“ komanda. Pradžioje sumontavus sportinius XYZ „coilover“ tipo amortizatorius, jie pasirodė per kieti itin lengvam automobiliui, taigi spyruoklės buvo keičiamos minkštesnėmis, o vėliau minkštinami ir patys amortizatoriai. 

Algirdo Venskaus nuotr./Artiomas Blinovas
Algirdo Venskaus nuotr./Artiomas Blinovas

„Stebuklingas“ automobilis, mitai ir ateitis

„Gandų kodėl taip greitai važiuoju girdėjau jau daug – vieni sako, jog pas mane „kabo“ turbina, kiti, jog variklis sukasi iki 10000 apsukų, treti, kad pas mane pilnas važiuoklės „data loginimas“ ir deja – visa tai nėra tiesa. Tiesiog renkant automobilį pavyko „pataikyti“ į man priimtiną jo svorį ir balansą. Taip gavosi šis „stebuklingas“ automobilis“ – šypsodamasis pasakojo greitasis klaipėdietis.

Tiesa, po paskutinio „Autoplius Fast Lap“ etapo Artiomas planuoja automobilį parduoti.

Tiesiog norisi kurį laiką pailsėti nuo automobilių sporto ir vėliau konstruoti kažką naujo.

„Tiesiog norisi kurį laiką pailsėti nuo automobilių sporto ir vėliau konstruoti kažką naujo. Net negalvojau, kokią platformą rinksiuos ateityje. Visgi, vienam ruošis ir atsakingai dalyvauti visuose etapuose neturint komandos yra tikrai sunku. Nebent reiktų nedirbti. Tiesa – tada atsirastų kitos problemos“ – juokavo Artiomas.

„Jei automobilis neparsiduos – reikės šį automobilį adaptuoti naujom „Autoplius Fast Lap“ taisyklėm ir „slick“ tipo padangų įvedimui. Kad tokias padangas išnaudoti, reiktų galvoti apie rimtą automobilio galios didinimą. Greičiausiai tai būtų „M“ gamos variklis, po to stebint kurie likę automobilio komponentai prastai tvarkosi su galios prieaugiu“, – pasakoja Artiomas.

Algirdo Venskaus nuotr./Artiomas Blinovas
Algirdo Venskaus nuotr./Artiomas Blinovas

Kodėl „Autoplius Fast Lap“?

„Autoplius Fast Lap“ lenktynių serijoje itin sudomino konkurencija, mažos išlaidos, bei dalyvių draugiškumas. Manau jaunam žmogui tai labai patrauklus renginys – tiek jį stebint, tiek ir dalyvaujant. Be to, turėjau nemažai draugų, kurie jau varžėsi šioje serijoje“ – pasakojo A.Blinovas.

Ar Artiomas baigs šį „Autoplius Fast Lap“ sezoną tapdamas čempionu netgi dvejose lenktynių disciplinose? Atsakymą sužinosite jau rugsėjo 11-12 dienomis Kačerginėje!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius