Tiesiogiai

Kandidatų spaudos konferencijos po pirmo Prezidento rinkimų turoKandidatų spaudos konferencijos po pirmo Prezidento rinkimų turo

„Drifteris“ papasakojo, kodėl netyčia pakeitė „religiją“: iš „Nissan“ persėdo į BMW

Šonaslydininką Gediminą Levicką galima būtų vadinti „Nissan“ ambasadoriumi: ilgametis Lietuvos ir ne tik „drifto“ varžybų dalyvis visuomet į trasą lėkdavo su japoniškais automobiliais, apginkluotais šimtais „arklių“.
Drifteris Gediminas Levickas
Drifteris Gediminas Levickas / Andriaus Lauciaus nuotr.

Ir tie, kurie „Betsafe Drift Camp“ varžybose pamatė „drifterį“ sėdant prie BMW vairo, tikriausiai pirmiausia pasitrynė akis negalėdami patikėti tuo, ką mato: šonaslydininkas ryžosi iškeisti pamėgtą markę į šį tą naujo. Tiesa, galima sakyti, beveik netyčia.

Istorija, kaip G. Levicko garaže atsirado „driftui“ paruoštas BMW E92 su lankais, kėbulo apdailomis ir kituo, neįprasta. Sportininkas pasakojo, kad dar žiemą rengėsi parduoti nemažą dalį savo turimo autoparko.

„Turėjo nupirkti PS („Nissan S13“), už brangiai turėjo nupirkti S14. Ir negalėjau atsisakyti, nes pasiūlymas buvo išties geras. Tad reikėjo skubiai susirasti automobilį, kad galėčiau važiuoti čempionate Baltarusijoje, kadangi man buvo pasiūlytas rėmimas“, – pasakojo G. Levickas.

Padedamas draugų jis susirado šonaslydžiui ruošiamą BMW, kurį tereikėjo susirinkti ir buvo galima sėsti važiuoti.

„Pagalvojome, kad viską spėsime, tad parsivežėme kėbulą į savo garažą. O tada praėjo pora savaičių ir prasidėjo karas Ukrainoje. Visi „Nissan“ liko pas mane ir atsirado dar naujas projektas“, – kalbėjo sportininkas.

Japoniška širdis ir du furgonai dalių

Nepaisant to, kad buvo žadama, jog automobilį pasiruošti varžyboms bus lengva, padirbėti reikėjo, mat, sakė G. Levickas, į jo garažą atkeliavo du furgonai detalių ir ant priekabos buvo atvežtas BMW kėbulas.

Tiesa, pastarasis, kalbėjo sportininkas jau buvo išmatuotas, jam buvo pritaikytos kėbulo apdailos, sumontuoti saugos lankai, nudažytas. Kiek teko girdėti G. Levickui, prie šio BMW rankas buvo pridėjęs ir Andrius Vasiliauskas, puikiai visoje Lietuvoje žinomas šonaslydžio automobilių „konstruotojas“.

„Ir į jį „susidėjau“ 2JZ variklį, ko iš manes ir reikėjo tikėtis. Kodėl? Nes nematau, ką galima rasti naujo – šis variklis gal šiek tiek ir sunkesnis, bet patikimas. O tai reiškia, kad belieka dirbti pačiam su savimi, tobulėti, o ne, pavyzdžiui, ieškoti priežasčių, kodėl nusivežei „drifto“ mašiną į Omaną ir „sprogo“ variklis“, – akcentavo G. Levickas.

Galima „sudėti“ ir tūkstančius

Anot G. Levicko, nors patikimumu garsėjantys ir kodu 2JZ žymimi varikliai nėra itin dažni, jų rasti tikrai dar galima, tik susimokėti reikės daugiau nei anksčiau. Priklausomai nuo variklio, gali tekti atseikėti ir kelis tūkstančius, ir kelis šimtus.

„Jei kalbėtume apie GTE versiją, estai dar juos veža iš kažkur, kainos prasideda kažkur nuo 4,6 tūkst. eurų. GE versijos kaina svyruoja nuo 500 iki 1500 eurų. O šitas variklis, iš kurio gaminome viską, kainavo 600 eurų“, – skaičiavo sportininkas, pridūręs, kad į BMW sudėtame motore visos esminės dalys pakeistos gerokai tvirtesnėmis ir galinčiomis laikyti dideles apkrovas.

Tokie darbai prie variklio kainos pridėjo dar apie 3000 eurų, bet, akcentavo G. Levickas, dabar juo išties galima pasitikėti. Tiesa, minėta suma toli gražu nėra riba. Anot sportininko, viskas priklauso nuo to, ko norisi: galima, pavyzdžiui, dirželį pirkti iruž 250 eurų, ir už 13 eurų.

„Kainos priklauso ir nuo to, kas „darys“ variklį. Aš pats viską renku, tai net nežinau, kiek už darbus būtų reikėję mokėti. Bet tikrai galima „sukišti“ ir 5-6 tūkst. eurų“, – neslėpė „drifteris“.

Anot jo, nors konstruojant tokį variklį tenka įdėti nemažai pinigų, o ne vienas šalies sportininkas šiemet mieliau renkasi kitą kelią – naujesnius variklius, į kuriuos investuoti tenka kiek mažiau, jis kol kas elgtis taip pat neskuba.

„Gal naujas variklis ir greitesnis, „gyvesnis“, bet palaukime dar dešimt metų, kai bus viskas ištestuota, išbandyta, tada ir matysime. Pasaulis irgi žiūri į tai, kas vyksta. Juk toks sportininkas, kaip James Dean (vienas geriausių pasaulio šonaslydininkų – aut. pastaba), galėtų rinktis bet ką, nors ir lėktuvo variklį, nes turi pinigų, rėmimą, bet jis lieka prie 2JZ“, – aiškino G. Levickas.

Dabar nori tik treniruočių

Pasak sportininko, nepaisant to, kad japoniškas variklis nemažai sveria, sureguliuoti svorio pasiskirstymą tarp ašių išties galima. Pavyzdžiui, jo BMW svoris pasiskirstęs santykių 52:48.

Pamatavus galią paaiškėjo, kad variklis generuoja 730 AG. Tiesa, ar tiek, ar daugiau, G. Levickas tiksliai nežino, mat, aiškino, galia buvo matuojama naudojant paprastą galios matavimo stendą, kuriame automobilis tiesiog „nusukdavo“ ratus ir išmatuoti viską iki galo buvo tiesiog neįmanoma.

Automobilio svoris siekia 1250 kg, o turbina sukelia variklio slėgį iki 1,6 baro. Variklis sukasi iki 8 tūkst. apsisukimų per minutę.

Variklis galią perduoda į „Samsono“ pavarų dėžę, be to, BMW sumontuota „Extreme“ sankaba bei išmaniai blokuotas BMW M4 diferencialas. Pastarasis – A. Vasiliausko „išradimas“.

„Jis vieną kartą vienaip elgiasi, kitą kartą kitaip. „Šildaisi“ ratus ir atrodo, kad neblokuoja, kitą kartą, kad blokuoja. Tai pirmose varžybose antrą dieną su BMW ir nevažiavau, sėdau prie „Nissan“ vairo“, – prisiminė pirmą išvažiavimą su BMW į varžybas sportininkas.

Pasak jo, dabar reikia laiko, kad „susigyventų“ su BMW ir pirmųjų treniruočių tam, kad suprastų, kaip reikia tinkamai sureguliuoti automobilį trasai, neužteko. Visgi palyginti abu automobilius G. Levickas jau gali: anot jo, persėdus į BMW iš „Nissan“ skirtumo didelio nejusti, tačiau iš vokiško bolido įlipus į japonišką justi, kad pastarasis gerokai mažesnis.

„Dar skirtumas lyginant su „Nissan“ yra ir tas, kad BMW turi mažesnį sukimo momentą ir daugiau arklio galių, tad su juo važiuojant atrodo, kad variklis – atmosferinis, ne turbininis. Kitaip tariant, norint daugiau galios, reikia ir didesnių variklio sūkių nei „Nissan“, – kalbėjo G. Levickas.

Tam, kad sektųsi važiuoti, pasak G. Levicko, reikia tik kuo daugiau testų ir vietos, kur būtų galima mokytis slysti šonu su BMW. Būtent treniruočių stoka bei neužtikrintumas lemia, kad į „Betsafe Drift Camp #3“ renginį, vyksiantį Driftiškėse, arba Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome Kuršėnuose, G. Levickas atsiveš ne tik BMW, bet ir „Nissan“ – dėl viso pikto.

Ir nepaisant turimo BMW, kol kas „drifteris“ išsižadėti „Nissan“ nežada. Anot jo, dalis turimų automobilių bus parduota, tačiau dalis pasiliks iki žiemos, kur virs naujais projektas. Ir jau dabar G. Levickas užsimena, kad galvoja mažiausiai apie V8 variklį.

Kaip G. Levickui seksis suvaldyti BMW paaiškės liepos 22-23 dienomis Kuršėnuose, kur laukia žiūrovų pamėgtos „Betsafe Drift Camp #3“ varžybos. Daugiau informacijos ir renginio bilietai – www.drifting.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius