-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 03 19 /2023 03 20

„Formulė 1“ Saudo Arabijoje: teisėjai iš F. Alonso atėmė trečią vietą, vėliau grąžino

Dėl jėgainės gedimo Saudo Arabijos Formulės 1 kvalifikacijoje pasitraukęs iš kovos dėl „pole“ pozicijos vos pusiaukelėje, Maxas Verstappenas sekmadienį startavo iš P15. Nubaustas už perteklinį jėgos elementų keitimą Ch.Leclercas – iš P12. Pirmoje starto eilėje – Sergio Perezas ir Fernando Alonso. Netikėta lenktynių pradžia?
Fernando Alonso laimėjo šimtąjį podiumą
Fernando Alonso laimėjo šimtąjį podiumą / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Papildyta dar kartą. FIA išnagrinėjo „Aston Martin“ protestą ir grąžino trečią vietą F.Alonso. Taigi atėmė ją šįkart iš G.Russelo. Sudėtinga situacija.

Papildyta. Teisėjai po lenktynių finišo skyrė F.Alonso (Aston Martin) dar 10 papildomų sekundžių baudą už netinkamai atliktą pirmąją 5 sekundžių baudą, gautą po starto. Todėl Fernando prarado laimėtą jau 100-ąjį podiumą, trečioji vieta skirta G.Russelui (Mercedes)... Apmaudu. Už ką ir kaip skirta pirmoji bauda skaitykite žemiau lenktynių eigos aprašyme.

Įdomi lenktynių pradžia ir nuspėjama pabaiga

Maksas Verstappenas yra laimės kūdikis. Taip, jis nelaimėjo šių lenktynių, bet sugebėjo iš 15-os vietos pakilti iki 2-os. Ir jam labai padėjo saugos automobilio fazė, leidusi sutaupyti apie 16 sek., vejantis trečioje vietoje likusį Fernando Alonso (vėliau trečioji vieta teisėjų skirta G.Russelui).

Beje, ispanas jau antrose iš eilės lenktynėse (bent jau fiziškai) finišavo trečias. Jei Bahreine jam padėjo Ch.Leclerco gedimas, tai šį kartą F.Alonso nuo pat pirmos lenktynių sekundės demonstravo, kad yra nusitaikęs į podiumą.

Tiesa, po lenktynių bus tiriama, ar F.Alonso tinkamai atliko po starto gautą 5 sek. baudą. G.Russelą ispanas aplenkė daugiau nei 5 sek. Tai, jei teisėjai skirtų papildomą 5 sek. baudą, podiumo iš Fernando neatimtų. Jei pridėtų dar 10 sek., situacija pasikeistų.

Trumpai lenktynių esmę galima nusakyti taip: pradžia buvo intriguojanti. Bet nuo lenktynių vidurio situacija susidėliojo ir nesikeitė iš esmės iki pat pabaigos. Ir Maxas, ir iš antrojo dešimtuko startavęs Ch.Leclercas iš pradžių kilo į viršų, bet vėliau dominuoti „Red Bull“ padėjo keisti „Ferrari“ padangų keitimo sprendimai ir lemtinga saugos automobilio fazė. Tiesa, ji buvo šiek tiek perteklinė, nes L.Strollas pats beveik išvairavo automobilį pro saugos vartus. Išsami lenktynių eiga – žemiau.

Maksas Verstappenas pirmauja čempionate su 44 tšk., antras S.Perezas – 43. Trečias F.Alonso – 30. Visą lentelę rasite čia.

Lenktynių eiga

Finišas. Sergio Perezas neslepia džiaugsmo, kad šį kartą Maxas Verstappenas neatėmė iš jo pirmosios vietos. Penktoji meksikiečio pergalė karjeroje.

O Maxą F1.com skaitytojai išrinko dienos vairuotoju, juk šuolis iš P15 į P2 yra fantastiškas.

Trečias liko F.Alonso, kuriam tai 100-asis karjeros podiumas!

50/50. Maxas Verstappenas paskutiniame rate pasiekia greičiausią rato įveikimo rezultatą. Kadangi šį kartą lenktynes laimėjo jo komandos draugas S.Perezas, čempionate abu buliai turi po lygiai taškų. Tiksliau, turėtų, bet Maxas gaus tašką už greičiausią ratą.

46/50. Ilgai medžiojęs Y.Tsunodą (Alfa Romeo), K.Magnussenas (Haas) galiausiai jį lenkia ir peršoka į P10. Kol kas įdomiau stebėti kovas antrajame dešimtuke, nes priekyje viskas aišku.

O L.Norrisas, aplenkęs O.Piastri, paskui komandos sprendimu jį vėl praleidžią į priekį.

41/50. Tarp lyderio Sergio Perezo ir Maxo Verstappeno – 4,5 sekundės. Olandas net 14 sekundžių atsiplėšęs nuo F.Alonso. Taigi lyderių trejetuke viskas aišku?

Toliau – abu „Mercedes“ ir abu „Ferrari“ pilotai. Na, Italijos komandai ne pati geriausia diena.

28/50. Aleksas Albonas (Williams) suka į garažus, jam lenktynės baigtos. Mechaninis gedimas. M.Verstappenas S.Perezą vejasi vangiai – jei taip ir toliau, meksikietis taps nugalėtoju.

26/50. Lenktynių pusiaukelės riba peržengta. M.Verstappenas aplenkė F.Alonso ir važiuoja jau antras! Prieš jį kiek mažiau nei 6 sek. nutolęs komandos draugas C.Sainzas.

21/50. Baigiasi SC fazė. Keista, kad tai nebuvo virtualaus SC fazė, nes dabartine situacija puikiai pasinaudojo M.Verstappenas, pakilęs iki P4. „Ferrari“ tikrai nelabai turi kuo džiaugtis, nes netrukus L.Hamiltonas minkštesnėmis padangomis lenkia C.Sainzą ir kyla į P5.

18/50. Trasoje stoja L.Strollo „Aston Martin“. Geltona vėliava, saugos automobilis. Gal perteklinė saugos automobilio fazė, nes nebuvo sunku išstumti automobilį ir gesintuvais nupurkšti rūkstančius ratus. Keistas vaizdas, nes Lance'as pats saugiai išvairavo rūkstantį automobilį.

Akivaizdu, kad „Ferrari“ prašovė su sustojimais. Nes dabar visi konkurentai pasinaudojo „pigesniais“ sustojimais.

17/50. Keista „Ferrari“ taktika. Iš pradžių stoja C.Sainzas, o paskui jį ir Ch.Leclercas. Ir renkasi baltas (taigi lėtas padangas).

12/50. Lyderis S.Perezas atitrūko nuo F.Alonso 3 sek., taigi mesikietis kol kas kaip ant sparnų. Bet ir F.Alonso saugiai atitrūkęs nuo G.Russelo. Tad gauta 5 sek. bauda jam nėra lemtinga, Russelą lenkia 7 sek. Bet Alonso vejasi ir Leclercas, Verstappenas...

7/50. Ch.Leclercas kyla į P8 su minkštosiomis padangos ir lenkia P.Gasly. Prieš jį – L.Hamiltonas. M.Verstappenas aplenkė abu „Haas“ ir G.Zhou ir jau P10.

L.Hamiltonas gauna perspėjimą už neteisingą gynybinę taktiką prieš Ch.Leclercą.

4/50. S.Perezas atima pirmą vietą iš F.Alonso, smarkiai blokuodamas ratus. Sergio svarbu pabėgti į priekį ir todėl, kad, jei neatsiplėš nuo komandos draugo M.Verstappeno, gali sulaukti iš komandos prašymo praleisti olandą.

2/50. F.Alonso skiriama 5 sek. bauda už neteisingą starto poziciją. Jis turės atlikti baudą, kai stos keisti padangų.

Ch.Leclercas pakilo trimis pozicijomis, M.Verstappenas dviem. Prieš jį N.Hulkenbergas ir K.Magnussenas. Lengva nebus.

Startas. Ch.Leclercas ir L.Norrisas pasirinko minkštas raudonas padangas efektyvesniam startui. Keista, bet L.Hamiltonas startuoja baltosiomis kietomis.

L.Strollas išorine dalimi aplenkė C.Sainzą, o F.Alonso pašoko į pirmą vietą, lenkdamas S.Perezą!!!

O.Piastri apgadino priekinį sparną, suka į boksus.

Starto tvarka

Nors ir sulėtinta, Saudo Arabijos (Džedos gatvės trasa) vis tiek išlieka viena greičiausių ir nusileidžia tik Spa. Būtent todėl galima prognozuoti, kad iš rikuotės galo ar antros pusės startavę Ch.Leclercas ir M.Verstappenas greitai irsis į priekį.

Taip pat galima prognozuoti, kad dėl trasos specifikos (greitis ir akli posūkiai), į trasą tikrai išvažiuos saugos automobilis. Taigi intriga – milžiniška.

Suprasti akimirksniu

  • Džedos trasa yra viena greičiausių F1 trasų. 6174 m. sudaro ratą. Iš viso 27 posūkiai, 3 DRS zonos. Lenktynėse – 50 ratų. Jos vyksta trečią kartą istorijoje.
  • Naujas Džedos asfaltas tausoja padangas. Todėl prognozuojama vieno sustojimo strategija.
  • 8 komandos iš 10 šį savaitgalį atliko galinio sparno pakeitimus. „Alpine“ ir „Ferrari“ tapo išimtimi.
  • Prieš etapą jėgainė pakeista „AlphaTauri“ lenktynininkui Nyckui de Vriesui.
  • „Ferrari“ lenktynininkas Ch.Leclercas Saudo Arabijoje gaus 10 pozicijų starto baudą, nes bolide sumontavo jau trečią valdymo bloką, o leidžiama keisti tik du. Jam po dramos Bahreine pakeistas ir vidaus degimo variklis bei šiluminis motoras-generatorius MGU-H.
  • Sergio Perezo bolide „Red Bull“ sumontavo naują pavarų dėžę ir hibridinės sistemos bateriją.
  • Lando Norrisui „McLaren“ po bėdų Bahreine pakeitė visą jėgos agregatą – su nauja turbina ir abiem motorais-generatoriais.
  • Maxas Verstappenas iš Saudo Arabijos GP kvalifikacijos Q2 pasitraukė dėl variklio gedimo ir lenktynėse startavo iš P15.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius