-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Grįžęs į Lietuvą B.Vanagas siunčia žinią: norėtųsi palikti Dakarą tokia nata, kuri būtų smagi

Benediktas Vanagas po priverstinai nutrūkusio jam Dakaro kartu su komanda grįžo į Lietuvą. Oro uoste susirinkusiems žurnalistams jis sakė turįs tris žinutes. Pirmoji – apie tai, kad lygiai prieš dešimt metų jis buvo pirmajame Dakare ir tai išvirto į šį tą gražaus. Klausiamas apie ateitį, jis sako, kad kitąmet turėtų ten vėl būti.
Vyčio simbolis 2023-ųjų metų Dakare
Benediktas Vanagas 2023-ųjų metų Dakare

B.Vanagui medikai neleido tęsti lenktynių ketvirtojo greičio ruožo metu, kai ekipažas iš pradžių nesėkmingai nusileido nuo kopos, o paskui trenkėsi į akmenį. Šeštadienį lenktynininkas su visa komanda grįžo į Vilnių.

Oro uoste jis kalbėjo apie tai, kad nori perduoti kelias žinutes. Pirmoji – istorinė: „Vakar feisbukas išmetė priminimą, mes prieš 10 metų vakar startavome pirmą savo Dakarą Pietų Amerikoje. Kitaip tariant, prieš dešimt metų prasidėjo Dakaro odisėja.

Ir į ką tai pavirto? Man atrodo, tai pavirto į kažką labai gražaus, labai užsispyrusio, į ką yra susikoncentravęs ir nemažas auditorijos dėmesys, žmonių, kuriems įdomu, kaip tas Dakaras vyksta.

2013-ųjų Dakaro ralis
2013-ųjų Dakaro ralis

Atsirado labai nemažai žmonių, kurie važiuoja į Dakarą. Automobilių sportas sunkiai renka pinigus, bet Dakarui – sudėtingiausioms, brangiausioms ir t.t. lenktynėms – tai pavyksta. Tai svarbus dalykas, bet tai tik sportas.“

Akcentas – Vyčiui

Kiti du dalykai esą svarbesni: „Mes nefinišavome šitose lenktynėse, bet mano žinutė tokia, kad darant tam tikrus procesus, vykdant tam tikrus projektus ir ypatingai, kada tai nėra žaidimas savo smėlio dėžėje, tau gali nepasisekti. Ir didžiausias klausimas, ar tu labiau vertini, kad tau nepasiseka, ar vis dėlto svarbiausia yra valia nepasiduoti. Kai tau nepasiseka, pagrindinis klausimas, ar kelsiesi ir eisi toliau, ar pasiduoti, kad čia ne tau.

Vienas iš Dakaro lyderių, kuriam dabar sunkiai sekasi, Carlosas Sainzas, laimėjęs labai daug kartų, jis yra nefinišavęs penkis Dakarus iš eilės – žmogus, važiuojantis su gamyklinėmis komandomis, didžiausiais biudžetais ir tikrai vienas didžiausių profesionalų. Man nesmagu, komandai nesmagu. Mes galėjome to išvengti. Bet jei tu žinosi, kur pasidėti pagalvę, tu gal ir gali nenukristi.

O trečias ir pagrindinis dalykas yra tai, kad kai išvažiavau į pirmą Dakarą, turėjau jausmą, kad mes ten važiuojame labai lenktyniauti ir labai nusiplikėm visus pirštus, kiek turėjom. Aš labai tikėjau, kad atstovausiu Lietuvai pasaulyje. Tai labai pasikeitė. Bet aš ieškojau simbolio, kurį galėčiau vežtis. Tai Vytis tas simbolis, kuris buvo man tiesiog gražus. Ir aš nesupratau, ką jis reiškia.

2016-ųjų Dakaras
2016-ųjų Dakaras

Per pirmą Dakarą, kai ir iki mirties buvo netoli, ir pavargom, kaip niekada gyvenime nebuvau pavargęs, ir išmokom labai daug, aš su Vyčiu susipažinau labai stipriai ir jį atradau. Jeigu pažiūrėtum, kiek žmonių per tuos dešimt metų atrado Vytį, o mes prie to prisidėjome tik maža dalimi. Važiuodami per privačių namų rajonus, pažiūrėkite, kiek matote to simbolio. Man tai svarbiausia.“

B.Vanagas pakartojo ir savo auksinę frazę: „Dakaras baigėsi, prasideda Dakaras.“

Paklaustas apie savijautą, sportininkas teigė, kad kažko labai blogo nejaučiąs, nors skrydžio kiek ir baiminosi – gydytojai buvo įspėję, kad tai nėra labai gera mintis, nes dėl slėgio pokyčių gali pasijusti prastai. Bet skrydis buvęs geras.

Reikėjo geležinės kantrybės

Ar šis Dakaras buvęs sunkesnis, kad taip nesėkmingai klostėsi jis ir lietuviams, ir apskritai lyderiams? B.Vanagas sako, kad, žinoma, dabar gal ir lengviau kalbėti, vis dėlto jis matąs, jog tai galėjęs būti itin sėkmingas Dakaras, tereikėjo geležinių nervų nuo pat pradžių

„Šis Dakaras galėjo būti itin sėkmingas daryti rezultatą, nors važiuojant atrodė, kad tikrai ne, nes labai daug geros technikos, užsidegimo ir t.t. Kai mes išvažiavome, „Toyota“ užėmė keturias pirmas vietas, nors pagal techninius parametrus „Toyota“ gal ir nėra stipriausia“, – kalbėjo lenktynininkas.

Andriaus Lauciaus nuotr./Benediktas Vanagas ir jo komanda Vilniuje
Andriaus Lauciaus nuotr./Benediktas Vanagas ir jo komanda Vilniuje

Dabar, sakė jis, konkurencija tokia didžiulė, kad privalai ir būti labai greitas, ir rizikuoti: „Rizikuoti privaloma, bet tai turėjo būti visiškai geležinė kantrybė. Dabar mes matome, kad tai būtų suveikę tikrai puikiai.“

Nors ir neįveikęs viso Dakaro, Benediktas sako stebėjęsis, kad kai kurios vietos buvo nepažymėtos kelio knygoje, nors esą taip turėjo būti. Galbūt keitėsi organizatorių komanda ir jos nariai turėjo kažkokį kitokį požiūrį į surašymą. Dėl to ekipažai turi adaptuotis.

Jis sako supratęs, kad negalės tęsti, kai pradėjo pykinti. Esą tada ir Kuldaras Sikkas pareiškė, jog eina ieškoti medikų.

Dar važiuos

Dakarui B.Vanagas jokiu būdu nesako sudie. Jau dabar jis teigia, kad planuoja kitąmet važiuoti.

„Toliau niekas nesibaigė ir keliaujame į priekį. Dabar truputėlį tyrimų, bet turbūt tereikės laiko.

Mano viduje, džiaugiuosi, kad nėra klausimų jokių. Daug kalbėjome su Kuldaru, aš jį matau po šitų lenktynių kaip tikrai labai šaunų lygiavertį partnerį, net turint omeny, kad neturėjo Dakaro patirties. Jis mato profesionaliausių komandų virtuvę. (…)

Labai tikėtina, kad pamatysite kitais metais Dakare. Aš ganėtinai atsargus, bet aš nebūčiau aš, jeigu mes nesusitvarkytume. Ir jeigu kada galima būtų palikti Dakarą, tai tokia nata, kuri būtų smagi“, – sakė B.Vanagas.

Komanda turi planuose ir Europos taurės varžybas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius