-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Karolis Raišys Monte Karlo ralyje startuos kitu automobiliu – 1958 m. „Jaguar XK150 FHC“

Sausio pabaigoje prasidėsiančiame prestižiniame „Monte Carlo Historique" ralyje „Flameris Racing" komandos lenktynininkas Karolis Raišys ir šturmanas Ilya Zakmans stos su nauju automobiliu. Nauju K. Raišiui, nes tai yra 1958 metų „Jaguar XK150 FHC", rašoma pranešime.
1958 m. „Jaguar XK150 FHC“
1958 m. „Jaguar XK150 FHC“ / K.Raišio nuotr.

Malonumas, kurio sunku atsisakyti

Istoriniame Monte Karlo ralyje gali dalyvauti tik 1955-1980 metų laikotarpiu pagaminti modeliai, kurie tuo metu dalyvavo varžybose. Lietuvos ralio čempionas K. Raišys čia jau dukart važiavo su 1965 metų MG B modeliu. Jis yra lengvas ir manevringas, bet, kaip sako pats lenktynininkas, nelabai galingas.

„Su šturmanu ilgai svarstėm, kuo turėtumėm važiuoti Monte Karlo ralyje: su mano MG B ar su „Jagu". Nusprendėm, kad pastarasis turėtų labiau džiuginti. Man pačiam važiuoti visiškai kito lygio automobiliu yra begalinis malonumas. Negaliu jo atsisakyti", – su užsidegimu pasakoja jis.

Panašiai turėtų jaustis ir istorinio ralio gerbėjai, nes 2019 m. lenktynėse tai bus vienintelis toks modelis.

K.Raišio nuotr./1958 m. „Jaguar XK150 FHC“
K.Raišio nuotr./1958 m. „Jaguar XK150 FHC“

Dovydas ir Galijotas

Prieš kelis dešimtmečius, kai jis buvo pagamintas, automobilių žurnalistai „Jaguar XK150" gyrė už, tuo metu, stulbinančią galią ir rafinuotą interjerą. Jo 3,4 litro variklis turi tris karbiuratorius ir išvysto 230 AG. K. Raišys pabrėžia, kad tada modelis buvo kaip „super automobilis".

„Mano MG B nėra labai galingas, bet viską atsveria jo manevringumas ir mažas svoris. XK150 – jau visai kita lyga. Jis galingas, greitas ir dar prašmatnus. Jo jėgą tikrai išnaudosiu atakuodamas stačias įkalnes po klastingų serpantino posūkių. Aišku, leidžiantis slidžiais ir vingiuotais kalnų keliukais reikės padirbėti stabdžiais ir vairu, nes „Jagas" sveria 1 300 kilogramų. Bet juk ne Vokiečių gatve pasivažinėt važiuojam", – į įššūkius su gera nuotaika reaguoja K. Raišys.

K.Raišio nuotr./1958 m. „Jaguar XK150 FHC“
K.Raišio nuotr./1958 m. „Jaguar XK150 FHC“

Istorinių lenktynių dvasia

Monte Karlo ralis yra seniausias pasaulyje. Jis pirmą kartą surengtas 1911 m. ir nuo to laiko yra neatsiejama automobilių sporto istorijos ir europinės kultūros dalis. Monako kunigaikštystės automobilių sporto klubo organizuojamas renginys per daugiau kaip šimtą metų tapo vienu didžiausių kasmetinių automobilių sporto renginių pasaulyje. Tačiau nuo 1998 m. organizatoriai grąžina ir pirminę istorinių lenktynių dvasią. Savaitę laiko trunkantis „Monte Carlo Historique" ralis iš visos Europos ir pasaulio žiemą į Monaką sutraukia šimtus originaliais automobiliais važiuojančių lenktynininkų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius