Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Rokas Baciuška antrą pasaulio čempionato dieną pasijuto lyg jūroje

„Abu Dhabi Desert Challenge“ – 2-asis Pasaulio ralio reidų (rally raid) čempionato etapas, kuriame lenktyniauja ir vienintelis lietuvis Rokas Baciuška.
Rokas Baciuška ir Oriol Mena pasaulio čempionate
Rokas Baciuška ir Oriol Mena pasaulio čempionate / MCH photo nuotr.

Pirmadienį Rokas Baciuška startavo antrajame greičio ruože. Tai - pats ilgiausias greičio ruožas. Nors pagal ilgį – 306 km – neatrodo, kad būtų labai sunku, tačiau itin sudėtingą greičio ruožą sportininkai įveikė ilgiau negu ilgiausią greičio ruožą Dakaro ralyje.

Automobilių įskaitoje laimėjęs Nasser Al Attiyah trasoje užtruko net keturias su puse valandos. Tai buvo itin sudėtingas greičio ruožas su labai daug kopų. Trasa driekėsi Liwa dykumoje, o ji pasižymi ne itin didelėmis, bet labai aštriomis kopomis, viršūnės itin stačios, todėl sportininkai čia važiavo palyginus nedideliu vidutiniu greičiu.

Daugelis dalyvių skundėsi kad tokio sudėtingo greičio ruožo nėra važiavę jau kelerius pastaruosius metus – jis pareikalavo itin daug jėgų dar ir dėl to, kad vyko tvyrant beveik 40 laipsnių karščiui.

Automobilių įskaitoje pirmas dvi vietas iškovojo vakar dienos nelaimėliai – atitinkamai Nasser Al Attiyah ir Sebastien Loeb. Lenktynių lyderis Stephane Peterhansel šį greičio ruožą finišavo tik ketvirtas, tačiau bendroje įskaitoje užtikrintai pirmauja – prancūzas su „Audi“ beveik aštuoniomis minutėmis pirmauja prieš Yazeed Al Rajhi („Toyota“).

Motobagių įskaitoje, kurioje lenktyniauja ir lietuvis Rokas Baciuška („Southracing“) šiandien ir vėl laimėjo lenkas M.Goczal. Rokas šįkart negalėjo palaikyti lenko tempo ir finišavo trečias – į priekį praleidęs dar ir Dakaro nugalėtoją Austin Jones.

Tiesa, bendroje įskaitoje R. Baciuška išlaiko antrą vietą – lenkas savo pranašumą padidino beveik iki dešimties minučių.

„Panaikinti šį atsilikimą įmanoma, bet jau reikės lėkti ir rizikuoti,“ – po finišo sakė Roko Baciuškos navigatorius ispanas Oriol Mena.

R.Baciuška atskleidė, kodėl turėjo sumažinti tempą. Pirmajame lenktynių trečdalyje viskas buvo gerai, greitis buvo neblogas, tačiau vėliau tauragiškis pradėjo atsilikinėti. Pasirodo, R. Baciuška pajuto, ką reiškia jūros liga – nuolatiniai pakilimai ir nusileidimai tapo gan pikantiška kliūtimi rezultatui pasiekti.

„Turbūt pirmą kartą man pasidarė bloga. Net nesitikėjau, iš pradžių net nesupratau kas nutiko, bet nuo starto nuvažiavus maždaug 150 km pajutau, kad kažkas negerai. Supratau, kad nebegaliu palaikyti tokio lenktynių tempo – pradėjo suktis galva ir supratau, kad tuoj teks atsikratyti pusryčių,“ – po finišo juokėsi R. Baciuška.

Lietuvis visgi nestojo ir negaišo laiko. Sustojus kuro papildymo zonoje Rokas išgėrė tablečių nuo jūros ligos, tačiau tai nedaug padėjo. Tik į patį greičio ruožo galą, paskutiniuosius 20-30 km jis jau pasijuto gerai ir galėjo mėgautis važiavimu. Deja, prarasto laiko susigrąžinti tiesiog nebebuvo kada.

„Niekada nesu taip jautęsis, bet, pakalbėjęs su kolegomis, supratau kad dauguma turėjo labai sunkių akimirkų. Patyrę ir Abu Dabyje važiavę sportininkai net ir labai užgrūdintais skrandžiais vis tiek išgeria tablečių nuo jūros ligos prieš startuodami greičio ruožuose, nes šitos kopos išties yra kažkokios unikalios,“ – pasakojo R.Baciuška.

Antradienį visiems bus kiek lengviau – sportininkų laukia 255 km greičio ruožas. Tačiau jis drieksis praktiškai tomis pat kopomis. Lenktynininkai pradės greičio ruožą nuo šios dienos finišo ir tik vėliau trasos išsiskirs. Tad nebus lengva.

Lenktynių rezultatus tiesiogiai galima stebėti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius