-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Darnus judumas – idėja ne tik didžiųjų miestų gyventojams

Darnaus judumo tema aktuali ne tik didžiųjų, bet ir mažesnių miestų gyventojams. Susisiekimo ministerijos darnaus judumo ekspertas Jonas Damidavičius sako, kad nors tokiose vietovėse nėra eismo spūsčių ir didelės oro taršos, tačiau susiduriama su iššūkiu gyventojus skatinant atrasti alternatyvius keliavimo būdus. Vis dėlto, anot jo, sukūrus tinkamą infrastruktūrą darniau judės kiekvienas, nepriklausomai nuo gyvenamos vietos. Kokių naujovių sulauks Tauragė, Alytus ir Visaginas?
Dviračiai Palangoje
Dviračiai Palangoje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Anot 15min pašnekovo, mažesniuose Lietuvos miestuose daugiau dėmesio skiriama bevariklio susisiekimo infrastruktūros plėtrai ir gerinimui, nes šie miestai retai susiduria su eismo spūstimis, čia nerasime didelių priemonių, skirtų eismo organizavimui tobulinti. Šie miestai, kaip paaiškino J.Damidavičius, skatina naudotis pėsčiųjų infrastruktūra bei viešuoju transportu – atnaujina viešąjį transportą, numato naujus maršrutus ir patogesnius laikus, tvarko pėsčiųjų infrastruktūrą.

„Mažesniuose miestuose nėra dažnų eismo spūsčių, fiksuojama nedidelė oro tarša dėl transporto priemonių, bet susiduriama su iššūkiu norint gyventojus paskatinti atrasti alternatyvius keliavimo būdus“, – pridūrė darnaus judumo ekspertas.

15min paklaustas, kokius didžiausius susisiekimo infrastruktūros trūkumus mato mažesniuose miestuose, J.Damidavičius svarstė, kad gyventojai retai naudojasi viešuoju transportu, o pėsčiųjų infrastruktūra dažnai būna nepritaikyta žmonėms, turintiems specialiųjų poreikių. Be to, trūksta eismo saugumo priemonių.

„Alternatyvios susisiekimo galimybės, ypač mažesniuose miestuose, kur atstumai nėra labai dideli, gali veikti tikrai labai gerai, jei užtikrinama reikalinga infrastruktūra“, – įsitikinęs jis.

Gyventojų keliavimo įpročiai
Gyventojų keliavimo įpročiai

Tauragiškius skatina persėsti ant dviračių

Kokių pokyčių artimiausiu metu gali tikėtis tauragiškiai? Apie tai papasakojo mero patarėjas ryšiams su visuomene Kasparas Bertašius. Pašnekovas paaiškino, kad Tauragės rajono savivaldybė iš Europos Sąjungos fondų gavo 706 tūkst. eurų, o dar 300 tūkst. skyrė iš savo biudžeto lėšų.

„Už šias lėšas, – kalbėjo jis, – planuojama viešosiose erdvėse ir prie daugiabučių namų pastatyti apie 60 dviračių saugyklų ir įdiegti elektronines keleivių informavimo sistemas autobusų stotelėse ir viešajame transporte.“

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Šilta ir pavasariška trečiadienio popietė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Šilta ir pavasariška trečiadienio popietė

Darbus planuojama užbaigti iki 2022 metų vidurio. 15min paprašytas apie darnaus judumo planus papasakoti plačiau, K.Bertašius teigė, kad Tauragės rajono savivaldybė vadovaujasi Jungtinių tautų ir darnaus judumo vystymosi tikslais, todėl siekia įgyvendinti kuo daugiau priemonių, kurios gyventojus skatintų rinktis ne automobilius, o viešąjį transportą bei kitas aplinkai draugiškas susisiekimo priemones. Beje, nuo rugpjūčio 1 dienos viešasis transportas Tauragės rajone tampa nemokamas. Tikimasi, kad toks sprendimas prisidės gerinant žmonių gyvenimo kokybę – paskatins į darbo rinką įsilieti naujų darbuotojų, mažins taršą bei triukšmą, didins socialinių bei kitų paslaugų prieinamumą rajone.

Beje, ar žinojote, kad Tauragė – vienas pirmųjų miestų Lietuvoje, kuris įsigijo elektrinius autobusus?

„Šiuo metu turime tris, dar dviems elektriniams autobusams įsigyti rengiami pirkimo dokumentai, o netolimoje ateityje planuojame turėti 8 elektrobusus. Ši priemonė leis padidinti viešojo transporto važiavimo dažnį, todėl susisiekimas mieste ir rajone taps patogesnis“, – gera žinia pasidalijo pašnekovas.

Tauragės rajono savivaldybės nuotr./Elektrinis autobusas Tauragėje
Tauragės rajono savivaldybės nuotr./Elektrinis autobusas Tauragėje

Verta paminėti, kad dar pernai Tauragėje įrengtos 6 elektromobilių įkrovimo stotelės, o netrukus pradės veikti dar 4. Pasak K.Bertašiaus, taip pat modernizuota rajono apšvietimo sistema – seni šviestuvai buvo pakeisti naujais. Be to, anot jo, neseniai vienoje iš avaringiausių sankryžų pastatytas naujas šviesoforas.

„Skatinant gyventojus daugiau judėti aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis, planuojama išplėsti dviračių ir pėsčiųjų trasas. Nuolatos tobuliname ir pertvarkome jau esamą infrastruktūrą patogesniam žmonių su negalia judėjimui“, – kalbėjo jis.

Visą Tauragės savivaldybės darnaus judumo planą galite pamatyti ČIA.

Alytuje – patogesnis viešasis transportas

O kokiame etape šiandien yra Alytaus darnaus judumo planas? Savivaldybės administracijos Miesto ūkio skyriaus vedėja Palmira Raškauskienė 15min nurodė, kad planas apima laikotarpį nuo 2017-ųjų iki 2030 metų. Iki šiol, pasak pašnekovės, įgyvendinta visa eilė plano priemonių: „Atnaujintas ir žmonėms, turintiems specialiųjų poreikių, pritaikytas viešasis transportas. Taip pat įdiegta elektroninių bilietų viešojo transporto informacinė sistemos, įrengta 140 dviračių pastatymo vietų viešose vietose, prie švietimo įstaigų, taip pat ir prie kai kurių viešojo transporto stotelių, kad būtų galima naudotis „Bike&ride“ sistema.“

Be to, kaip nurodė pašnekovė, įrengtos 3 elektromobilių įkrovimo stotelės. Atnaujintas bei specialiųjų poreikių turintiems žmonėms pritaikytas Putinuose, viename iš Alytaus mikrorajonų, esantis pėsčiųjų takas. Šiemet Alytaus miesto savivaldybės biudžete darnaus judumo priemonių įdiegimui iš viso numatyta skirti 137 tūkst. eurų ir dar 648 tūkst. eurų Europos Sąjungos fondų lėšų.

Alytausgidas.lt nuotr./Viešasis transportas Alytuje
Alytausgidas.lt nuotr./Viešasis transportas Alytuje

Pagrindiniai šių metų darbai, anot P.Raškauskienės, yra viešojo transporto patrauklumo ir prieinamumo didinimas bei infrastruktūros gerinimas. O tiksliau – Alytuje bus įrengta 13 švieslenčių populiariausiose stotelėse, taip pat ruošiamasi atnaujinti 70 viešojo transporto stotelių jas pritaikant specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. 15min pašnekovė taip pat nurodė, kad miesto gyvenamuosiuose kvartaluose toliau atnaujinami šaligatviai, esantys prie sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų, švietimo įstaigų, o taip pat įrengiamos poilsio aikštelės.

Visą Alytaus savivaldybės darnaus judumo planą galite pamatyti ČIA.

Saugesnės ir patogesnės Visagino pėsčiųjų perėjos

Nuo kitų šalies vietovių neatsilieka ir jauniausias Lietuvos miestas – Visaginas. Darnaus judumo infrastruktūros įrengimo projekto vertė siekia daugiau kaip 800 tūkst. eurų, didžioji dalis – Europos Sąjungos fondų lėšos. Visagino gyventojų laukia net 9 naujovės, tarp kurių – nauja automobilių stovėjimo aikštelė šalia geležinkelio stoties, veiksianti kaip „Park&Rail“ sistema, 4 dviračių saugojimo aikštelės prie mokyklų bei įrengti liečiamieji įspėjamieji paviršiai miesto teritorijoje (nuo Kosmoso g. 28).

Be kita ko, visaginiečiai ir svečiai netrukus naudosis naujomis, specialiųjų poreikių turintiems žmonėms pritaikytomis viešojo transporto stotelėmis. Remiantis projektu, jų numatyta net 10.

Investicijos į transporto infrastruktūrą turi teigiamą poveikį ekonomikos augimui.

Dar viena gera žinia ta, kad specialiųjų poreikių turintiems žmonėms bus pritaikytas apie 2 km ilgio pėsčiųjų takas, o svarbiausia – net 15 pėsčiųjų perėjų taps patogios ir saugios kiekvienam, ar tai būtų mama su mažu vaiku, paspirtukininkas ar judėjimo negalią turintis asmuo. Visagine taip pat bus įrengti 2 transporto žemėlapiai, o atvykstančius ir išvykstančius Parko g. viešojo transporto stotelėje informuos elektroninė švieslentė.

15min kalbinta Visagino savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų valdymo skyriaus projektų koordinatorė Inga Medvedeva svarstė, kad judumą, visų pirma, lemia infrastruktūra.

„Jokie dideli pokyčiai transporto srityje nebus įmanomi, jei nebus tinkamo tinklo ir jei juo nebus naudojamasi sumaniau“, – kalbėjo ji ir atkreipė dėmesį, kad apskritai investicijos į transporto infrastruktūrą turi teigiamą poveikį ekonomikos augimui, padeda kurti gerovę ir darbo vietas, skatina prekybą, geografinį pasiekiamumą ir žmonių judumą.

„Infrastruktūros tinklo trūkumai, didelis eismo intensyvumas, spartėjanti automobilizacija yra išskiriama kaip problema ne tik Visagino darnaus judumo plane, tačiau ir Europos mastu. Netinkamas infrastruktūros pritaikymas ar nepritaikymas specialiųjų poreikių turintiems žmonėms yra laikomas vienu iš infrastruktūros tinklo trūkumų, kurį būtina spręsti“, – teigė I.Medvedeva.

Visą Visagino savivaldybės darnaus judumo planą galite pamatyti ČIA.


2014–2020 m. finansiniu laikotarpiu Lietuvos transporto sektoriuje numatoma investuoti apie 1,1 mlrd. eurų Europos Sąjungos fondų lėšų. Daugiau kaip 86 mln. eurų skiriama darnaus judumo projektams finansuoti. Šios investicijos padės šalyje skatinti darnų įvairių rūšių judumą ir plėtoti aplinkai draugišką transportą, siekiant sumažinti anglies dioksido išmetimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius