-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kelių remonto Vilniuje ypatumai: pradėjo prieš metus, bet tik dabar pastebėjo – gatvė per siaura

Naujosios Vilnios gyventojai jau iš nevilties tik gūžčioja pečiais – prieš metus pradėtas avarine pripažintos A.Kojelavičiaus gatvės remontas vėl sustojo. Maža to, valdininkai pagaliau pastebėjo, kad atkarpa tarp Gandrų ir Arimų gatvių yra per siaura ir neatitinka reikalavimų, tad teks ją platinti. Vietiniai ironiškai šypsosi – kiek dar laiko prireiks? O kol kas taupo pinigus automobilių remontui.
A.Kojelavičiaus gatvės remontas
A.Kojelavičiaus gatvės remontas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

A.Kojelavičiaus gatvės atkarpa nuo Šiaurės gatvės iki sankryžos su Arimų gatve jau ne vienerius metus kėlė daugybę išbandymų ja nuolat važinėjantiems vairuotojams. Laviruoti tarp duobių buvo pabodę, vis dėlto šis maršrutas daugeliui čia gyvenančiųjų jeigu ne vienintelis, tai artimiausias važiuojant miesto centro link.

Darbus pradėjo prieš metus

Šią atkarpą tvarko dvi įmonės – nuo Šiaurės g. iki Gandrų g. kapitalinį remontą (pagal tiesioginę sutartį su Vilniaus miesto savivaldybe) atlieka UAB „YIT Lietuva“. Toliau – nuo Gandrų g. iki Arimų g. – dirba „Grinda“.

Pastaroji kelio remonto darbus pradėjo pernai liepą ir tai įkvėpė vilties gyventojams, kad gal pagaliau ir jų rajone būsią patogiau gyventi. Tačiau neilgam.

Kaip pasakoja A.Kojelavičiaus gatve nuolat važinėjanti Monika, pernai spalio pabaigoje kelininkai darbus baigė dėl oro sąlygų. Ir grįžti pavasarį neskubėjo.

„Paliko viską iki pat gegužės mėnesio. Vėl viskas pradėjo judėti tik dėl to, kad skundais užpylėme – rašėme ištisai skundus. Darbai buvo visiškai nejudinami. Sausį, vasarį, kovą nuolat rašėme į Tvarkau Vilnių, fotografavome, dėjome informaciją, niekas nereagavo.

Balandžio pabaigoje parašiau viešą straipsnį į feisbuką ir visus sužymėjau – „Grindą“, savivaldybę, tada gegužės 4 dieną „Grinda“ grandioziškai paskelbė, kad atnaujina gatvės remontą. Tai tas atnaujinimas buvo toks, kad jie remontavo tik šaligatvius ir nuotekas kažkiek. Padirbėjo gal tris savaites, nors pati važiuodavau vidury dienos pasižiūrėti – tai kokie du darbininkai būdavo, ne daugiau, toks tas darbas.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./A.Kojelavičiaus gatvės remontas
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./A.Kojelavičiaus gatvės remontas

Tada vėl rašėme skundus, kodėl tie darbai taip lėtai vyksta. Tai mums buvo aiškinama, kad tvarkos nuotekas, neįvyko kažkokie pirkimai... Realiai darbai sustojo, jau visiškai nebesuprantame, nes pastarąsias 3-4 savaites darbai nevyksta visiškai“, – kalbėjo Monika.

Terminai netenkina

Klausimus dėl šios gatvės remonto kėlė ir visuomenininkas, Europos Jaunimo parlamento narys Tomašas Jablonskis. Liepos 8 d. jis feisbuke rašė, apie A.Kojelavičiaus gatvės „vykdymo“ darbus. Esą po „Grindos“ pranešimo apie prasidėsiančius rimtesnius remonto darbus šioje gatvėje jie baigėsi taip ir neprasidėję.

„Gyventojų priekaištai:
Nesutvarkyta kelio danga ir šaligatviai.

  • Darbų atlikimo terminai nuolat atidedami, dėl neaiškių priežasčių.
  • Transporto priemonių gadinimas dalyvaujant eisme.
  • Gyventojų saugumo neužtikrinimas.
  • Gyventojai turintys negalią neturi galimybės normaliai naudotis šaligatviais.

Gyventojų priekaištai yra visiškai pagrįsti ir tokie darbų vykdymo terminai pirmiausiai yra nepriimtini. Jeigu darbai yra atidėdami, tai savivaldybė privalo informuoti, koks kitas procesas, kada bus atlikti metus vykdomi darbai. Šiandien turime jau liepos mėnesį, o darbai nėra užbaigti ir jų užbaigimas iki galutinio rezultato nėra matomas“, – rašė T.Jablonskis.

Žadėjo baigti rugpjūčio vidury

Po kelių dienų pati „Grinda“ savo feisbuko paskyroje paskelbė „klausimus ir atsakymus dėl A.Kojelavičiaus gatvės remonto“.

Išvardijo, kad atkarpoje, kurią ši bendrovė remontuoja, jau atnaujinta gatvės geometrija, įrengta lietaus nuotekų sistema, gatvės bortai, paliekant įvažas tose vietose, kur buvo numatyta įrengti iškiliąsias sankryžas.

Aiškindama, kodėl darbai sustojo, „Grinda“ liepos 12 d. rašė: „Vykdant darbus išryškėjo kelios skirtingos koncepcijos dėl gatvės dangos medžiagiškumo ir iškiliųjų sankryžų įrengimo. Urbanistikos specialistai šią savaitę ketina priimti sprendimą, kuri koncepcija šioje gatvėje būtų efektyviausia.

Kada darbai bus vykdomi toliau? Kai bus galutinai suderinti ir patvirtinti sprendiniai. Patvirtinimo tikimės jau šią savaitę, kitą – planuojame atnaujinti darbus.“

Ten pat buvo pažadas, kad rugpjūčio vidury viskas bus baigta.

Gatvė per siaura, bet to nepastebėjo

Monika sako, kad patikėti tokiu pažadu buvo sunku.

O ir dar po savaitės gautas atsakymas iš „Grindos“ tą atsargumą tik patvirtino (tokį patį komentarą apie situaciją gavo ir 15min – red. past.): „2022-06-14 A.Kojelavičiaus gatvės atkarpoje nuo Gandrų g. iki Arimų g. atliktus darbus tikrinę VMS (Vilniaus miesto savivaldybės) techninės priežiūros specialistai pastebėjo trečiųjų šalių projektavimo klaidą – gatvės plotis neatitinka Statybos techninio reglamento, dėl to sunku prasilenkti viešajam transportui, kyla avarinės situacijos.

Siekiant ištaisyti projektavimo klaidą, 2022-07-18 priimtas sprendimas atlikti būtinas korekcijas ir praplatinti gatvę iki nustatyto normatyvo.“

Gatvės plotis neatitinka Statybos techninio reglamento, dėl to sunku prasilenkti viešajam transportui, kyla avarinės situacijos.

Pagaliau paaiškėjusi priežastis, kodėl darbai sustojo, gyventojams sukėlė ir pykčio, ir nuostabos. Visų pirma todėl, kad nebuvo paaiškinta, kiek laiko prireiks atlikti projekto korekcijas.

Visų antra – jie nuo pat remonto pradžios matė, kad gatvė yra per siaura, joje sunku prasilenkti net dviem lengviesiems automobiliams. Kai tenka susitikti priešpriešais atvažiuojantį autobusą, kaip sako Monika, vairuotojai tiesiog sustoja, prisispaudę kaip įmanoma arčiau šaligatvio.

Atsakymai skiriasi

T.Jablonskis savo feisbuke paskelbė ir Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Infrastruktūros skyriaus Eksploatacijos poskyrio pateiktą atsakymą, kuris kiek skiriasi nuo to, kurį pateikė „Grinda“: „Informuojame, kad A.Kojelavičiaus g. atkarpoje nuo Gandrų g. iki Arimų g. remonto darbus planuojama užbaigti vasaros sezono metu.

UAB „Grinda“ informavo, kad atsižvelgiant į sudėtingą situaciją dėl kainų pokyčių bei medžiagų tiekimo sutrikimo, remonto darbai A.Kojelavičiaus g. kiek užsitęsė. Pažymime, kad rangovas įspėtas dėl darbų vykdymo terminų nesilaikymo.

Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu rengiamas A.Kojelavičiaus g. atkarpos nuo Šiaurės g. iki Gandrų g. kapitalinio remonto projektas, o UAB „Grinda“ vykdomi darbai A.Kojelavičiaus g. atkarpos nuo Gandrų g. iki Arimų g. remonto darbai užsitęsė ir persikėlė į 2022 metus, todėl siekiant suvienodinti abiejų atkarpų sprendinius esama remontuojama atkarpa yra kiek koreguojama.

Numatyta išsaugoti medžius bei užtikrinti tinkamą pėsčiųjų ir automobilių transporto eismą A.Kojelavičiaus gatvėje.“

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./A.Kojelavičiaus gatvės remontas
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./A.Kojelavičiaus gatvės remontas

Kol kas gyventojams teks toliau važinėti ta pačia gatve.

„Aš liepos mėnesį rašte parašiau, kad atvažiuokite, parodysiu, kaip žmonėms reikia kiekvieną dieną ten važinėti. Niekas nereaguoja. Nei Šimašius, nei niekas kitas iš savivaldybės, kad nors kas nors būtų sureagavęs... Toks jausmas, kad čia ne Vilniaus miestas, čia nereikia tvarkyti“, – piktinosi Monika.

Ir pasiguodė, kad jau dukart teko tvarkyti automobilio pakabą – servise sako išgirdusi, jog taip yra tik dėl netinkamos kelio dangos, kad nuolat tenka važiuoti per duobes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius