-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pokyčiai sudėtingiausioje Vilniaus sankryžoje prasidėjo: greitis ribojamas, į Minską ves apylankos

Vilniaus Liepkalnio, Žirnių gatvėse ir Minsko plente atsiranda vis daugiau kelio ženklų, kurie nurodo, kad prasideda sankryžos rekonstrukcija. Kelininkų technika čia jau burzgia, o vairuotojus pasitinka nurodymai sulėtinti greitį. Vilniaus savivaldybė ramina, kad iki pavasario daug pokyčių nebus. Tačiau jau aišku, kad Minsko kryptimi bus siūloma važiuoti kitais keliais, o šalia esanti „Maxima“ privalės prisitaikyti.
Vilniaus Liepkalnio ir Žirnių g. bei Minsko pl. sankryža
Vilniaus Liepkalnio ir Žirnių g. bei Minsko pl. sankryža / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Vairuotojus, kurie jau dabar nerimauja dėl naujai statomų ženklų Liepkalnio ir Žirnių gatvėse, taip pat Minsko plente, Vilniaus miesto savivaldybė ramina – bent jau artimiausiu metu plano uždaryti šią sankryžą tikrai nėra, o eismo pokyčių schemos kol kas dar tik derinamos.

Vis dėlto sulėtinti greitį vairuotojai jau privalo – tai padaryti įpareigoja naujai pastatyti kelio ženklai. Šalimais dirba kelininkai, tiesiantys laikiną gatvę, kuria judės transportas. Vis dėlto daugiau eismo pokyčių žadama tik pavasarį. Žiemą apsunkinti ir taip vieną intensyviausių Vilniaus sankryžų vengiama.

Sutartis – už 31 mln. eurų

Sutartis dėl šios sankryžos rekonstrukcijos pasirašyta lapkričio 8 dieną, nors konkurso rezultatai paskelbti dar vasaros pabaigoje. Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko pl. sankryžos rekonstrukcijos darbų konkursą laimėjo dvi bendrovės – „Fegda“ ir „Tilsta“. Sutarties suma – 31 mln. eurų, sankryža turėtų būti atnaujinta per 2 metus.

„Darbai prasidės nedelsiant. Bus tvarkoma aplinkinė teritorija, iškeliami tinklai, pasiruošiama laikinojo kelio įrengimui ir t.t. Vilniečių kantrybės prašysime artimiausius 18 mėnesių – iš pradžių bus blogiau, o paskui geriau. (…) Iš pradžių bus blogiau – pavyzdžiui, dėl darbų kažkiek komplikuosis eismas, atsiras spūsčių, nes šią sankryžą kasdien kerta maždaug 65 tūkst. transporto priemonių. Bet paskui visiems bus geriau – dviratininkams, pėstiesiems, viešojo transporto keleiviams, vairuotojams“, – taip tuomet sakė Vilniaus savivaldybė administracijos direktorius Povilas Poderskis.

Būsimosios Liepkalnio, Žirnių g. ir Minsko pl. sankryžos vizualizacija
Būsimosios Liepkalnio, Žirnių g. ir Minsko pl. sankryžos vizualizacija

Pabaigus rekonstrukciją, keturių eismo juostų, daugiau kaip 800 metrų ilgio Žirnių gatvės ir Minsko plento dalis atsidurs tunelyje, o virš jo bus įrengta reguliuojama Liepkalnio gatvės sankryža. Tai bus daugiau kaip 23 m ilgio ir 78 m pločio viadukas.

Atliekant šių gatvių bei sankryžos rekonstrukcijos darbus ketinama sutvarkyti apie 2,2 kilometro važiuojamosios dangos, rekonstruoti 1,5 kilometro vandentiekio, 918 metrų nuotekų tinklų, pakloti 8,3 kilometro apšvietimo kabelių, įrengti apie 5,3 kilometro lietaus nuotekų tinklų.

Darbai prasidėjo

Informaciją apie darbus šioje sankryžoje pasiryžusi teikti tik pati Vilniaus miesto savivaldybė, tad rangovai atsiprašė negalį komentuoti, kokius darbus daro šiuo metu.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus Liepkalnio ir Žirnių g. bei Minsko pl. sankryža
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus Liepkalnio ir Žirnių g. bei Minsko pl. sankryža

„Kol kas kardinalių eismo pokyčių objekte nenumatoma, tačiau Minsko pl. ir Liepkalnio bei Žirnių g. skirtingų lygių sankryžos statybos darbai prasidėjo pagal patvirtintą darbų grafiką ir šiuo metu jau pradėti inžinerinių tinklų pertvarkos darbai ir parengiamieji darbai pagrindiniams statybos organizavimo darbams.

Minėti darbai vyksta išvengiant pagrindinių eismo ribojimų sankryžoje, preliminariai iki 2020 m. kovo mėnesio sankryžoje etapais bus susiaurinta tik 1 eismo juostos važiuojamoji dalis, ribojamas greitis“, – teigiama Vilniaus savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus komentare 15min.

Anot savivaldybės atstovų, pagrindiniai eismo ribojimai ir draudimai sankryžoje galimi nuo 2020 m. kovo, o statybos darbus planuojama užbaigti 2021 m. rudenį. Žadama, kad tuo metu aptarnaujančio ir viešojo transporto eismas sankryžoje nesikeis.

Schema, kaip atrodys eismas rekonstruojant Liepkalnio, Žirnių g. ir Minsko pl. sankryžą
Schema, kaip atrodys eismas rekonstruojant Liepkalnio, Žirnių g. ir Minsko pl. sankryžą

Bus apylankų

Vis dėlto vairuotojams šioje sankryžoje prireiks gerokai daugiau kantrybės – ir dabar eismo srautai čia didžiuliai, spūstys sankryžą kausto ne tik rytinio ir vakarinio piko metu. Savivaldybė tvirtina, kad siekiant tų eismo spūsčių išvengti, darbų rangovai pasirūpino informaciniais stendais, kurie „informuoja vairuotojus, atvažiuojančius iš kitų miestų, pasirinkti Minsko kryptį A19 ir Nr. 106 kelių apylanką“.

Šios apylankos yra Vilniaus pietinis apvažiavimas ir kelias iš Panerių į Rudaminą ir Naująją Vilnią.

„Rangovo teigimu, informacija apie sankryžos statybą bus nuolat atnaujinama gyventojų patogumui šioje dalyje užtikrinti. Eismo dalyviai prašomi būti atidūs, laikytis kelių eismo taisyklių ir eismo reguliuotojų nurodymų“, – komentare teigė Vilniaus savivaldybė.

Būsimosios Liepkalnio, Žirnių g. ir Minsko pl. sankryžos vizualizacija
Būsimosios Liepkalnio, Žirnių g. ir Minsko pl. sankryžos vizualizacija

Nepatogumų teks patirti ir šalia Liepkalnio, Žirnių g. ir Minsko pl. esančioms „Maxima XX“ ir kitoms tame pačiame pastate įsikūrusioms parduotuvėms. Tiesa, kokių nors drastiškų pokyčių nei klientai, nei verslas patirti neturėtų, tačiau privalės prisitaikyti prie kelininkų.

„Bendradarbiaujame su sankryžos rekonstrukcijos rangovais. Iki šių metų pabaigos eismo pokyčių neplanuojama. Nuo kitų metų pradžios keisis įvažiavimas į parduotuvę, tačiau stengsimės užtikrinti, kad mūsų klientai ją galėtų pasiekti kuo patogiau. Vykstant rekonstrukcijai, gali mažėti ir automobilių stovėjimo vietų skaičius. Tai neturės įtakos pačios parduotuvės darbui“, – teigė „Maxima LT“ atstovė ryšiams su visuomene Rima Aukštuolytė.

Atsiradus tiesioginiam pravažiavimui tarp Žirnių g. ir Minsko pl., išnyks vienas iš dviejų likusių šviesoforų kelyje nuo Klaipėdos iki Baltarusijos pasienio. Antrasis yra ties Gariūnais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius