-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vairuotojo dilema: laukti kol taršos įstatymas įsigalios, ar naują automobilį įsigyti jau dabar?

Daugiausia diskusijų sukelianti pastarųjų savaičių tema – planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis. Vieni pritaria ir tikisi taršos sumažėjimo, kiti peikia įstatymą dėl artėjančių papildomų išlaidų. Tad čia Lietuvos vairuotojus pasitinka dilema – laukti kol įstatymas įsigalios, ar naują automobilį įsigyti jau dabar?
Eismas
Eismas / Autoplius.lt nuotr.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, transporto priemones registruojančios įmonės „Regitra“ duomenimis lietuviai vis dar yra linkę pirkti senesnius, naudotus automobilius. Naujausiais valstybinės įmonės duomenimis iki šiol per 2019 m. įregistruota beveik trigubai daugiau naudotų (184479 vnt.) nei naujų (63052 vnt.) transporto priemonių.

Pasak „Mokilizingas“ komercijos vadovo Vaidoto Rimeikio, tikėtina, kad taršos mokesčio įstatymo projektas privers daugelį susimąstyti prieš įsigyjant transporto priemonę.

„Senesni automobiliai yra pigesni, tačiau greičiau genda ir į aplinką išmeta daugiau teršalų, tad ir mokestis jiems bus didesnis. Dėl to vartotojai turėtų gerai apskaičiuoti, ar naujas automobilis, kuriam nebūtų visai ar būtų minimaliai taikomas taršos mokestis, visumoje nekainuotų mažiau, nei pigus ir senas automobilis, kurio nuolatinis taisymas pareikalaus daugiau išlaidų“, – įžvalgomis dalinasi V.Rimeikis.

Pasak V.Rimeikio, viena dažniausiai lietuvių imamų paskolų yra būtent automobiliams. Mes, kaip ir visas kitas pasaulis, norėdami įsigyti automobilį, tačiau neturėdami sutaupę reikiamos sumos, naują pirkinį perkame pasinaudoję vartojimo paskola ar lizingu.

„Nutarus pasiimti vartojimo paskolą naujo automobilio įsigijimui nereikia turėti pradinio įnašo, o pati paskola gali būti suteikiama didesnė nei automobilio kaina. Papildoma suma gali būti skiriama, pavyzdžiui, padangoms ir automobilio remontui. Taip pat, kas neretam yra ypač svarbu, automobilis iš karto tampa žmogaus, o ne banko nuosavybe“, – sako V.Rimeikis.

Remiantis naujausiais „Regitros“ duomenimis, Lietuvos gyventojai nori prabangos, tačiau nėra linkę už ją mokėti atitinkamai. Dėl to, brangesnių ir prestižinį vardą turinčių modelių automobiliai, kaip „Volkswagen“ ar „BMW“ yra dažniau perkami naudoti. Perkant naujus automobilius vartotojai žvalgosi į „Fiat“ ar „Toytota“.

Tačiau V.Rimeikis mano, kad įsigaliojus taršos mokesčiui vartotojų įpročiai perkant automobilius turėtų kiek pasikeisti.

„Lygindami šių metų antrąjį ir trečiąjį ketvirtį, matome išduodamų paskolų automobilio pirkimui augimą. Tad tendencijos jau keičiasi ir paskolas intensyviau ima tiek prabangias, tiek vidutinės klasės transporto priemones perkantys gyventojai. Kadangi įsigyjant naują automobilį galima išvengti didelių išlaidų remontui ir galimiems taršos mokesčiams“, – kalba V.Rimeikis.

Specialistas atkreipė dėmesį ir į skolinimąsi elektromobiliams pirkti. Pasak finansų eksperto, paskola tokiems automobiliams gali stipriai pakeisti skolinimosi tendencijas. „Kalbant apie elektromobilius, tai, ką vartotojai anksčiau išleisdavo degalams, dabar, įsigiję tokį automobilį, galės išleisti mėnesinėms įmokoms už jį padengti. Taip jie nepatirs papildomų išlaidų, kitaip tariant, vienas išlaidas pakeis kitos“, – sakė V.Rimeikis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius