TIK ŽMONĖS Cinema: A. Valujavičiaus filmas „Irklais per Atlantą“
Žiūrėti

12 dienų Maroke: kalbėkime skaičiais

Labai mėgstu sakyti, kad kelionės yra pati geriausia investicija į save ir tai vienintelis dalykas, kurį nusipirkus žmogus tampa turtingesniu. Šis įvairiapusis asmeninis tobulėjimas mane labiausiai ir žavi, todėl stengiuosi kasmet kaip įmanoma dažniau išbėgti į platųjį pasaulį.

Vienus kelionėms įkvepia užburiantys filmukai apie pačius gražiausius gamtos kampelius, kitus – perskaitytos knygos, nes atsidurti jau aprašytose bei romantizuojamose vietose norėtume visi. Tačiau turbūt didžiausią įspūdį daro tiesioginiai susidūrimai bei draugų pasakojimai iš lūpų į lūpas.

Manto Bertulio nuotr./„Kitokie pasikalbėjimai“ prie Atlanto vandenyno

Portale 15min.lt rašau savo kelionių dienoraštį #kitokioskeliones ir jeigu nors vienas žmogus, perskaitęs mano suguldytas mintis nusprendė, kad užteks sėdėti tarp keturių sienų ir laikas susikrauti kuprinę ant pečių, ar bent jau tokią iš viso nusipirkti, tai aš būsiu beprotiškai laimingas.

Išties tokių jau buvo. Sulaukiau ne vienos žinutės, kur žmonės tiesiog teiraudavosi praktinių patarimų.

Man – vos 22 metai ir esu aplankęs tik 17 valstybių, kas nėra daug, palyginus su kitais, tad patarinėdamas kitiems dar nesijaučiu užtikrintas.

Vis dėlto skaičiai nemeluoja. Tad šįkart ir nusprendžiau kalbėti būtent jais. Kalbėsiu skaičiais, kuriuos pats mačiau ir skaičiavau.

Dabar labai madinga sakyti, kad kelionės nėra brangus malonumas. Aš tam visiškai pritariu. Geriausias pavyzdys – paskutinė mano 12 dienų kelionė po Maroką.

Manto Bertulio nuotr./Marokas

Vieta ir laikas renkasi tave

Viskas prasideda nuo bilietų pirkimo. Tuo pačiu tai ir yra pagrindinė vieta, kur sutaupomi pinigai. Nori pigios kelionės? Leisk laikui ir vietai tave pasirinkti, o ne tu juos rinkis.

Rugpjūtį mano „Facebook“ sienoje iškrito puslapio „TravelFree“ pasiūlymas lapkričio 24 d. – gruodžio 6 d. keliauti į Maroką už 95,92 Eur. Kaina buvo puiki, tad už kelių minučių „Ryannair“ bilietai jau „gulėjo“ mano el. pašte.

Iš pradžių planavau keliauti vienas, tačiau spontaniškai pasiūliau Justui Markui, kurį prieš tai buvau matęs tik du sykius. Šis taip pat netikėtai tą pačią minutę sutiko į nuotykius leistis kartu. Ne paslaptis, kad keliaujant dviese išlaidos taip pat sumažėja.

Žinoma, skrydžiai buvo su persėdimu. Iš Vilniaus į Romą – už 26,5 Eur, iš Italijos į Rabatą – 23,5 Eur. Paminėsiu ir tai, kad grįžimą rinkomės per Rygą.

Abiejų gimtinė yra šiaurės Lietuvoje – Šiauliuose ir Panevėžyje, tad toks variantas nekėlė didelio nerimo. Už bilietą iš Feso į Briuselį paklojome 25,6 Eur, o iš čia į Latviją – 20,4 Eur.

Kiekviena autobusų, traukinių stotis ar oro uostai man simbolizuoja, jog nestoviu vietoje bei judu į priekį

Brangi nakvynė nebūtinai bus geriausia

Kelionės maršruto neplanavome. Kadangi vykome ne turistinio sezono metu, Maroke nakvynės vietų iš anksto neužsisakėme. Štai čia iškyla antrasis didžiausias taupymo klaustukas. Kokie yra jūsų prioritetai? Mes šiai detalei didelio dėmesio neskyrėme. Pagrindiniai kriterijai buvo – internetas, gera geografinė vieta bei nedidelė kaina.

Šiaurės Afrikoje pigiausias būdas susirasti pagalvę nakčiai yra apsistoti pas kitus žmones. Turiu omenyje daug kam gerai žinomą „Airbnb.com“.

Aišku, karštas dušas, minkšta ir šilta lova bei švara yra taip pat dideli pliusai, bet šitų komponentų iš anksto nepatikrinsi, o to kartais net ir nerasdavome.

Keliaujant Europoje dažniausiai apsistoju jaunimo nakvynės namuose (angl. hostel), kuriuos randu per „Booking.com“ puslapį, tačiau Maroke tokių pasirinkimų nėra daug arba jie ne mūsų kišenei.

Manto Bertulio nuotr./Muhamedo V mauzoliejus yra kruopščiai prižiūrimas

Prieš daugelį metų Maroke viskas buvo daug paprasčiau. Viena autobuse sutikta dvidešimtmetė panelė vardu Fatima man pasakojo, kad, jei pasiklydus kelyje ir netikėtai greitai sutemus neturėdavai kur apsistoti, užtekdavo susirasti artimiausią namą ir pasibeldus į duris pasakyti „dayf Allah“, kas reiškia, jog esi Dievo svečias.

Šeimininkai, kitaip vadinami tarpininkai tarp Alaho ir svečio, kaip mat prašalaičiui suteikdavo pastogę ar net maisto.

Pigiausia mūsų rasta nakvynė (ir turbūt geriausia) kainavo dviem žmonėms vos 12 Eur, brangiausia (ir turbūt prasčiausia, nes nebuvo interneto) – 26 Eur. Iš viso saldžiam miegui kiekvienas išleidome po 104 Eur.

Mes gyvename XXI amžiuje, o du šortais bei marškinėliais vilkintys vyrukai neatrodo labai panašūs į Alaho pasiuntinius. Tad šio būdo nebandėme. Vis dėlto radome nemažiau įdomių ir pigių variantų.

Sykį apsistojome pas vieną gausią šeimą, kurios namuose kambarius nuomojo jaunuolis Omaras, puikiai kalbantis angliškai.

Tik bėda, kad jis užmiršo, o gal ir nenorėjo, įspėti, jog apie karštą dušą galėsime tik pasapnuoti. Teko prisiminti laikus, kai vandenį tekdavo kaitintis puode. Nepykome – tokie netikėti, nekasdieniški akcentai taip pat prideda cinkelio kelionėje.

Manto Bertulio nuotr./Kapinių sargas

Galbūt nakvynė pas nepažįstamuosius kai kam gali atrodyti nepriimtina. Tačiau tai yra pats tiesiausias būdas pažinti vietinę kultūrą.

Be to, labai dažnai nepastebimai jus priėmę žmonės tampa trumpais jūsų kelionės partneriais, kurie padeda rasti traukinių tvarkaraštį, surašo lankytinas vietas, pavaišina arbata, parodo artimiausią parduotuvę ar net pasisiūlo patys ko nors nupirkti bei pagaminti.

Manto Bertulio nuotr./„Kitokie pasikalbėjimai“ prie Atlanto vandenyno
Manto Bertulio nuotr./Jei labai labai norėsi, imsi ir turėsi

Reikia neužmiršti, kad vietiniams tai taip pat yra lyg egzotiška pramoga. Pagal islamo religiją jie negali į svečius priimti priešingos lyties musulmono, kol nėra susituokę.

Taigi, trumpalaikis svetimšalių priglaudimas marokiečiams irgi yra savotiškas išlipimas iš komforto zonos.

Nakvynė ir skrydžių bilietai yra tik dalis išlaidų. Kitoje dalyje papasakosiu apie maisto kainas Maroke, transporto kaštus bei kitas išlaidas, kurių galite išvengti.

Mantas Bertulis Maroke praleido 12 dienų

Projektą #kitokioskeliones, kurio autorius Mantas Bertulis, galima sekti ne tik portale 15min.lt, bet ir jo „Facebook“ bei „Instagram“ paskyroje.

Testas apie vėjo elektrines: ką žinote apie elektros gamybą iš vėjo?
Dantų atkūrimas per parą – implantacijos laimėjimas, leidžiantis akimirksniu susigrąžinti šypseną
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti