Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Barselona turistams įveda kruizinių laivų mokestį: taip siekia sumažinti taršą

Į Barseloną kruiziniais laivais atplaukiantys turistai netrukus turės sumokėti dar vieną mokestį, kuris padės sumažinti Ispanijos uostamiesčio taršą, rašoma „Euronews“.
Kruizinis laivas Barselonoje
Kruizinis laivas Barselonoje / 123RF.com nuotr.

Lankytojai jau dabar moka turistinį mokestį – 3 eurus už ilgesnį nei 12 val. viešnagės laiką ir 1 eurą už trumpesnį nei 12 val. viešnagės laiką.

Šie mokesčiai (kartu su jau galiojančiu 1,75 euro papildomu mokesčiu) paprastai įtraukiami į kruizų ar viešbučių užsakymo kainą.

Katalonijos klimato kaitos ministrė Teresa Jorda teigė, kad naujojo mokesčio konkretūs reikalavimai bus išdėstyti artimiausiomis savaitėmis.

Kiek lankytojams kainuos naujasis mokestis?

Katalonijos vyriausybė dar nepaskelbė, kiek lankytojams kainuos naujasis mokestis.

„Tikimės, kad artimiausiomis savaitėmis galėsime pateikti vyriausybės pasiūlymą dėl išmetamųjų teršalų reguliavimo Katalonijos uostų teritorijose“, – sakė T.Jorda.

Barselona – ne vienintelis Europos miestas, kuris tikisi sumažinti kruizinių laivų poveikį aplinkai.

2021 m. turistų perpildyta Venecija uždraudė plaukioti dideliais kruiziniais laivais. Nuo kitų metų šis Italijos miestas iš lankytojų taip pat planuoja imti 10 eurų atvykimo mokestį.

123rf.com nuotr. / Kruizinis laivas
123rf.com nuotr. / Kruizinis laivas

Kaip naujasis kruizinių laivų mokestis padės aplinkai?

Barselona yra judriausias kruizinių laivų uostas Europoje.

2019 m. mieste išsilaipino apie 3 mln. keleivių, o kruizinių laivų lankytojų skaičius kasdien (139 dienas per metus) viršijo 10 tūkst.

2020 m. srautas sumažėjo 90 proc., tačiau 2021 m. vėl išaugo iki 521 tūkst. Prognozuojama, kad 2022 m. jis vėl smarkiai išaugs.

Barselonos kruizinių laivų eismas daro žalą aplinkai.

2019 m. ataskaitoje teigiama, kad miestas dėl kruizinių laivų patiria didžiausią taršą nei bet kuris kitas Europos uostas.

Laivuose naudojama sunkioji nafta, kurioje sieros oksido (toksiško teršalo) yra apie 2 tūkst. kartų daugiau nei paprastame dyzeline.

2017 m. Barselonoje kruiziniai laivai išmetė 32,8 tonos sieros oksido.

123RF.com nuotr. / Barselona, Ispanija
123RF.com nuotr. / Barselona, Ispanija

„Pagaliau pradedama suvokti, kad laivų-monstrų keliama problema yra didžiulė, – sako Faigas Abbasovas, nevyriausybinės organizacijos, parengusios ataskaitą „Transportas ir aplinka“, laivybos politikos vadovas.

– Prabangūs kruiziniai laivai – tai plaukiojantys miestai, varomi vienais taršiausių degalų. Miestai pagrįstai draudžia taršius dyzelinius automobilius, tačiau leidžia tai daryti kruizinių laivų bendrovėms, kurios skleidžia teršalus, daro žalą tiek laive, tiek netoliese esančiuose krantuose esantiems žmonėms.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius