Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Boeing 747-436“ neplanuotai pagerino transatlantinio skrydžio rekordą – kaip tai įvyko?

Panašu, kad šį savaitgalį „British Airways“ lėktuvas pagerino konvencinio orlaivio skrydžio per Atlantą rekordą – iš Niujorko į Londoną atskrido mažiau nei per penkias valandas.
„Boeing 747-436“ skrydis iš Niujorko į Londona
„Boeing 747-436“ skrydis iš Niujorko į Londona / flightradar24.com iliustr.

Ekspertai šį skrydį vadina greičiausia kelione iš Niujorko į Londoną, rašo BBC.

„Boeing 747-436“ kelionė truko 4 valandas ir 56 minutes. Pakilęs iš Johno F Kennedy oro uosto Niujorke lėktuvas Lonono Hitrou nusileido net 80 minučių anksčiau nei planuota.

Skrydžio metu orlaivis pasiekė net 1,327 km/h greitį! Prisiminkite, kad garso greitis yra tik 1235 km/val. Kaip tai lėktuvui pavyko? Juk „Boeing 747-436“ nėra viršgarsinis lėktuvas, maksimalus jo greitis yra 1004 km/h.

Čia pasitarnavo audra Ciara, į kurios oro srautą pakliuvo „Boeing“.

„Flightradar24“ duomenys rodo, kad ši kelionė pagerino iki šiol rekordiniu laikyto skrydžio statistiką. „Norwegian“ lėktuvas šį maršrutą yra įveikęs per 5 valandas ir 13 minučių.

Vos viena minute atsiliko „Virgin“ oro linijų „Airbus A350-1041“, kuris skrido tuo pačiu maršrutu maždaug tuo pačiu metu.

Aviacijos konsultantas ir buvęs „British Airways“ pilotas Alastairas Rosenscheinas BBC teigė, kad „Boeing 747-436“ šį savaitgalį pasiekė fenomenalų greitį.

„Pilotas lėktuvą nukreipė į patį atmosferos sraujymės centrą, kuri šiuo metų laiku yra gana stipri, – aiškino jis. – Turbulencija tose sraujymėse gali būti ganėtinai stipri, bet kelionė gali būti ir labai tolygi.“

„Wikimedia Commons“ nuotr./„Boeing 747-436“
„Wikimedia Commons“ nuotr./„Boeing 747-436“

Atmosferos sraujymė sekmadienio ryte siekė 418 km/h greitį, rodo BBC duomenys.

Nepaisant to, kad „Boeing 747-436“ techniškai skrido greičiau nei garsas, smūginės bangos, kuri įvyksta viršijus garso greitį, nebuvo – kadangi orlaivis ne pats pasiekė tokį greitį, o jam padėjo greitai judantis oras.

A.Rosenscheino teigimu, šiuolaikinių lėktuvų greitis yra maždaug 85 proc. garso greičio.

„British Airways“ pabrėžė, kad bet kurio skrydžio metu didžiausias prioritetas yra saugumas, o ne greičio rekordai.

„Mūsų itin kvalifikuoti pilotai pasinaudojo sąlygomis, kad keleivius nuskraidintų atgal į Londoną gerokai anksčiau laiko“, – rašoma oro linijų komentare.

Kaip minėta, šis „British Airways“ tikriausiai yra greičiausias konvencinio lėktuvo skrydis per Atlantą. O greičiausio transatlantinio skrydžio apskritai rekordas priklauso tų pačių oro linijų „Concorde“ orlaiviui, kuris iš Niujorko į Londoną 1996 m. nuskrido per 2 valandas, 52 minutes ir 59 sekundes. Jo vidutinis greitis buvo daugiau nei dukart didesnis už garso greitį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius