Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Kodėl lėktuvo pilotai nevalgo to paties maisto?

Maistas lėktuve labai jau retai būna gurmaniška patirtis – kuris keleivis gali nuoširdžiai pasakyti, kad dievina orlaivyje gaunamus patiekalus? O ar žinojote, kad lakūnai dažnai nevalgo to paties maisto kaip keleiviai? Dar daugiau – skiriasi net ir pirmojo ir antrojo piloto patiekalai. Kodėl?
Lakūnai
Lakūnai / 123rf.com nuotr.
Temos: 2 Aviacija Skrydžiai

Taisyklė, kad pilotai turėtų gauti skirtingus patiekalus, turi logišką paaiškinimą – jeigu kas nors yra negerai su maistu, pavyzdžiui, juo apsinuodijama, tai bent vienas lakūnas išvengs tokių bėdų ir galės pasirūpinti lėktuvu.

Tokia taisyklė nėra privaloma, jos laikytis neverčia JAV Federalinės aviacijos administracija, tačiau dauguma avialinijų jai paklūsta. Lakūnams taip pat primygtinai rekomenduojama prieš skrydį vengti tokio maisto kaip žalia žuvis.

Dažnose oro linijose įgula gauna ir skirtingą maistą nei keleivių. Tačiau taip yra ne dėl saugumo, o dėl darbo aplinkybių. Juk pilotai skraido dažnai, tad toks pats maistas greitai įkyrėtų.

Jeigu alternatyva netinka nė vienam lakūnui, abu jie gali valgyti tą patį maistą, tačiau čia taip pat numatyta apsauga. „Pilotai tuomet turėtų valgyti skirtingu metu“, – traveller.com.au yra aiškinę „Virgin Atlantic“ atstovai. Tokiu atveju, net jei ir kas nors išties būtų blogai su maistu, abiem pilotams bent jau nebūtų bloga tuo pat metu.

Ar yra buvę masinio apsinuodijimo atvejų? Bene labiausiai nuskambėjęs – 1975 m. „Japan Airlines“ skrydis iš Tokijo į Paryžių. Pasirodė, kad keleiviams patiektame omlete esantis kumpis buvo užkrėstas stafilokoko bakterijomis. Blogai pasijuto 196 keleiviai ir vienas įgulos narys. Kai lėktuvas sustojo Kopenhagoje degalų pasipildymui, 143 keleiviams buvo taip blogai, kad juos reikėjo gabenti į ligoninę.

Visiškas atsitiktinumas, kad pilotams buvo viskas gerai, ir jie galėjo saugiai nutupdyti lėktuvą. Tuo metu lakūnai dar paprastai valgydavo tą patį, ką ir keleiviai, o ir galėdavo kartu rinktis tą patį patiekalą. Tačiau pilotai šiame skrydyje panoro ne omleto, o kepsnio – jų vidinis laikrodis reikalavo jau pietų, o ne pusryčių.

Tiesa, istorija turi niūrią pabaigą. Visi apsinuodiję pasveiko, tačiau šefas, kuris buvo laikomas atsakingu už stafilokoko protrūkį, netrukus nusižudė.

Beje, net ir kalbant apie maistą galioja hierarchija. Kapitonas Han Hee-seong iš „China Eastern Airlines“ CNN yra sakęs, kad pirmasis lakūnas paprastai gauna aukštesnės lėktuvo klasės (pirmosios arba verslo) maistą, o antrasis – žemesnės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius