Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2020 12 08 /2020 12 09

Po naujų Latvijos sprendimų į akligatvį patekęs keliautojas: „Kodėl kvailio vietoje turi būti keleivis?“

Nauja koronaviruso banga – nauji draudimai ir naujas chaosas dėl kelionių. Penktadienį Latvija pranešė, kad dėl COVID-19 plitimo nutraukiami organizuoti komerciniai keleivių pervežimai į/iš Lietuvos – nebegali būti nei komercinių skrydžių, nei maršrutinių autobusų reisų. Po pranešimo apie skrydžių draudimą praėjo kelios dienos, tačiau „airBaltic“ klientas skundžiasi, kad ateinantį savaitgalį turintis vykti skrydis iš Vilniaus vis dar oficialiai neatšauktas – tad ir vyras paliktas nežinomybėje, ką jam daryti su laukiančia kelione į Italiją.
Baltijos šalių vėliavomis papuošti lėktuvai
Baltijos šalių vėliavomis papuošti lėktuvai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Į 15min kreipėsi Ovidijus, kuris šiam savaitgaliui turi įsigijęs „airBaltic“ bilietus Vilnius–Ryga–Amsterdamas–Venecija.

Po penktadienio žinios apie skrydžių tarp Lietuvos ir Latviją įšaldymą, jis ėmė aiškintis, koks bus jo kelionės likimas. Iš „airBaltic“ – jokių žinių. Vyras sakė bandęs su oro linijomis susisiekti ir telefonu, ir raštu, tačiau iš jų tesulaukė atsakymo, kad oficialios informacijos jie dar neturintys.

Pirmadienį jis skambino į Vilniaus oro uostą, tačiau atsakymų į savo klausimus taip pat negavo. Toliau sekė skambutis Užsienio reikalų ministerijai, kurios darbuotoja, anot Ovidijaus, ir pati negalėjo gerai suprasti naujosios kelionių į Latviją tvarkos.

Tokį kilusį chaosą Ovidijus vadina ir pasityčiojimu, ir oro linijų apgavyste tempiant laiką ir oficialiai neatšaukiant skrydžių.

„Jeigu Latvijos valdžia penktadienį uždraudžia skrydžius iš Lietuvos, o antradienį Latvijos oro linijos dar į tai nesureagavusios? „AirBaltic“ per 5 dienas (iš jų 3 – darbo) negauna Latvijos valdžios sprendimo? Man čia elementarus pinigų užlaikymas be visiškai jokio pagrindo“, – piktinosi keliautojas.

Situaciją dar labiau apsunkina ir Italijos keliami reikalavimai atvykstantiems. Ovidijui reikia dar Lietuvoje pasidaryti COVID-19 testą – tą privalu atlikti likus ne daugiau nei 48 valandoms iki kelionės į Italiją. Kaip tuo pasirūpinti, jeigu nežinai, ar skrydis išvis įvyks?

Bendrovės nuotr./„airBaltic“
Bendrovės nuotr./„airBaltic“

„Pripažinkime, kad dabar likę tik skrydžių į pagrindinius oro uostus trupiniai. Būtų normalus laikotarpis – nusipirkai kitus bilietus, ir pirmyn. O ką daryti dabar? Kuo skristi, kai prieš dieną atšauks skrydį?“ – situaciją dėstė Ovidijus.

„Aš nerandu logikos, kodėl kvailio vietoje turi būti keleivis. Situacija bloga, yra pandemija, bet gyvenimas kažkoks vyksta“, – rašė jis.

Viliamasi, kad Latvijos valdžia dar persigalvos?

„airBaltic“ situaciją 15min pakomentavo lakoniškai. Atsiųstame komentare pabrėžiama, kad prioritetas – keleivių ir darbuotojų saugumas, o skrydžiai vykdomi laikantis apribojimų ir rekomendacijų.

Aš nerandu logikos, kodėl kvailio vietoje turi būti keleivis. Situacija bloga, yra pandemija, bet gyvenimas kažkoks vyksta, – rašė keliautojas.

„Pagal Latvijos nuostatas, šiuo metu reguliarūs skrydžiai tarp Latvijos ir Lietuvos nėra leidžiami. Dėl to penktadienį „airBaltic“ atšaukė būsimus skrydžius ir toliau stebi situaciją dėl tolimesnių skrydžių“, – rašoma komentare.

„airBaltic“ yra įsipareigojusi gabenti keleivius, jeigu skrydžiai yra leidžiami, ir dėl to bendrovė gali atšaukti tik tuos skrydžius, dėl kurių ji yra visiškai tikra, kad nebus įmanoma jų įvykdyti“, – į klausimą, kodėl oficialiai atšaukti dar tik kelių dienų skrydžiai, atsakė oro linijos.

Vėliau oro linijos patikslino, kad oficialiai skrydžiai tarp Vilniaus ir Rygos atšaukti iki gruodžio 13 d.

Bendrovė pamini, kad jeigu skrydis yra atšaukiamas, jos atstovai el.paštu susisieks su kiekvienu turėjusiu skristi keleiviu asmeniškai.

Bendrovė gali atšaukti tik tuos skrydžius, dėl kurių ji yra visiškai tikra, kad nebus įmanoma jų įvykdyti, – atsakė „airBaltic“.

Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas teigė, kad oro uostas gali suteikti tik tokią informaciją, kurią pats gauna iš oro linijų – tad keleiviams visų pirma reikia kreiptis į vežėją. URM taip pat ragina, kad turintys kelionės iš/į Latvijos bilietus susisiektų su keleivių vežimą vykdyti turėjusia kompanija.

„airBaltic“ nuotr./„airBaltic“ lėktuvas
„airBaltic“ nuotr./„airBaltic“ lėktuvas

Antradienio popietę „airBaltic“ oficialiai ir oro uostams buvo pranešusi tik apie pirmadienio ir antradienio skrydžių atšaukimą iš Vilniaus ir Palangos.

T.Vasiliausko žiniomis, oro linijos viliasi, kad Latvijos Vyriausybė artimiausiu metu dar gali operatyviai priimti naujus sprendimus dėl kelionių apribojimų – kai kuriuos jų bent šiek tiek sušvelninti. „Tai tiesiog atspindi situacijos visoje kelionių rinkoje dinamiką“, – apgailestavo Lietuvos oro uostų atstovas.

Latvija tranzitą leidžia

Latvija nuo šios savaitės laikinai nutraukė organizuotus komercinius keleivių pervežimus į/iš Lietuvos. Visgi tranzitas yra leidžiamas – pavyzdžiui, nuvykimas į Rygos oro uostą ir skrydis iš jo būtų laikomas tranzitine kelione.

Tranzitiniam keliautojui, kuris Latvijoje neužsibūtų ilgiau nei 12 valandų, negaliotų nei saviizoliacijos, nei testo reikalavimai, nors vis tiek reikėtų užpildyti https://covidpass.lv anketą, skirtą gauti QR kodui. Kaip pažymi URM, kodą privaloma turėti visiems be išimčių ketinantiems kirsti sieną ir atvykti į Latviją.

Dėl tokių taisyklių Ovidijui kilusi ir dar viena mintis – savarankiškai nuvykti į Rygos oro uostą ir pradėti skrydžius praleidus pirmąjį segmentą (Vilnius–Ryga).

Tačiau ar toks planas pavyktų – taip pat neaišku. Paprastai įsigijus jungiamąjį skrydžių bilietą ir nepasirodžius pirmajame skrydyje, automatiškai anuliuojami visi likę bilietai.

„Turiu šį variantą, tačiau ar avialinijos leis. Dėl to ir reikalinga jų adekvati ir greita reakcija“, – vėlgi informacijos trūkumu iš „airBaltic“ skundėsi keliautojas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius