TIK ŽMONĖS Cinema: A. Valujavičiaus filmas „Irklais per Atlantą“
Žiūrėti
Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.

Trumpas pabėgimas iš miesto – Varnikų pažintinis pėsčiųjų takas

Šilti orai neleidžia nusėdėti namuose, tačiau ilgam palikti buities rūpesčių negalite? Siūlome keliauti pažintiniais takais. Šįkart – pasivaikščioti Varnikų pažintiniu pėsčiųjų taku. Tiesa, juo puikiausiai galite važiuoti ir dviračiu.
Varnikų pažintinis pėsčiųjų takas
Varnikų pažintinis pėsčiųjų takas / Asmeninė nuotr.

Daugiau pasakojimų apie pažintinius takus rasite tinklarastis.gf.lt.

Didžiąją tako dalį dengiantis medinis takelis keliautojus veda per pelkes, pievą su mažais ežeriukais ir natūraliai susiformavusį mišrų mišką.

Trumpai apie taką

Kadangi kelionės dieną pasivaikščiojimams gamtoje turėjome nedaug laiko (po pietų reikėjo būti Vilniuje), išvykai pasirinkome Varnikų pėsčiųjų pažintinį taką. Šalia Trakų įkurtas takas mums, vilniečiams, buvo kaip tik tai, ko reikia – lengvai ir greitai pasiekiamas, neilgas.

· Atstumas nuo Vilniaus ~20 km

· Tako ilgis ~ 4 km

· Take užtrukome ~ 2 val.

Taką rasti lengva: važiuojant nuo Vilniaus automobiliu – prieš Trakus posūkis į dešinę Senųjų Trakų bei Vytauto didžiojo gimtinės kryptimi, tada vėl posūkis į dešinę Lentvario kryptimi. Pavažiavus keletą šimtų metrų – dešinėje kelio pusėje bus ruda nuoroda su užrašu, kreipiančiu į Varnikų pėsčiųjų taką. Posūkis į kairę. Ir toliau belieka sekti nuorodomis. Šalia tako yra patogi miško parkavimo aikštelė.

Asmeninė nuotr./Kai kurie miške esantys medžiai skaičiuoja įžengę į antrą šimtmetį

Ledyno palikimas

Tako pradžioje – paskutiniojo ledynmečio metu susiformavusių kalvų grandinė. Pirmoje stotelėje aptikome ledyno suformuotą 15 metrų gylio daubą. Tačiau ji mums didelio įspūdžio nepaliko. Anksčiau matyta Strėvos įgriuva buvo įspūdingesnė.

Galiuką paėjėjus mus pasitiko tiltelis, o už jo – medinis takas per pelkę. Maždaug pusė Varnikų tako eina per Ilgelio pelkę, kurios plotas – net 207 hektarai.

Kai praėjusiais metais dalyvavau ekstremaliame bėgime per pelkę, toji labai žavinga nepasirodė – buvo klampi, pilna purvo ir dvokė. Šliauždama pilvu per purvą mačiau tik jį bei liaunų medelių kamienus ir šaknis, kurių akys ieškojo, kad galėčiau rankomis įsikibti.

Asmeninė nuotr./Varnikų pažintinis pėsčiųjų takas

Tuo tarpu keliaudama besidriekiančia per pelkę Varnikų pažintinio tako dalimi turėjau galimybę ją išvysti kitokią. Tikrai žavią ir gražią pažiūrėti. Ant per pelkę nutiesto maždaug 1,3 km ilgio medinio tako buvo sausa, patogu eiti ir saugu.

Aplinkui ošė liauni beržai, mėlynavo mėlynės ir sirpstančios bruknės rodė savo vos vos nuraudusius žandus, minkštas samanų ir kitų pelkinių augalų paklotas traukė akį savo žaluma.

Keturi ežerėliai

Medinis takas per pelkę atvedė mus į plačią vandeningą pievą su joje tyvuliuojančiais keliais mažais ežeriukais. Pasirodo, Ilgelio pelkėje telkšo keturi ežerėliai: Baluošas, Piliškių, Bevardis ir Ilgelis. Nežinau, kuriuos iš jų mes matėme, tačiau vėliau perskaičiau, kad šie ežerai yra buvusio vieno didelio ežero liekanos.

Asmeninė nuotr./Varnikų pažintinis pėsčiųjų takas nuveda ir prie keleto mažų ežerėlių

Pasibaigus pelkei ir takui per ją, toliau keliavome mišriu mišku. Apie 450 hektarų jo sudaro 100-130 metų amžiaus, natūraliai susiformavęs mišrus miškas, kuriame auga 130-150 metų ąžuolų. Štai dėl ko pakeliui pastebėjome daug senų, įspūdingai apsamanojusių medžių.

Asmeninė nuotr./Keliaujant taku keičiasi aplinka: mišką keičia pelkė, ežerėliai

Dar apie taką

Žygiuodama ne medine Varnikų tako dalimi pastebėjau, kad takas tikrai labai platus, o jo gruntas – stipriai suplūktas. Vadinasi, nemažai keliautojų šiuo taku yra praėję ir eina gana dažna. Beje, Varnikų tako trasa pakankamai patogi ir keliaujantiems dviračiais. Bežygiuodami taku mes sutikome net dvi dviratininkų grupes.

Suoliukų poilsiui kelyje yra tik keletas. Tačiau kadangi takas gana neilgas, tų suoliukų mūsų šeimynai pakako.

Asmeninė nuotr./Varnikų pažintinis pėsčiųjų takas

Varnikų pažintinį taką visa šeima vertinam labai teigiamai – lengvai įveikiamas, gražus pasižiūrėti, malonus pasivaikščioti.

„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?