Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2016 11 07

Toddo Solondzo „Taksiukas“ – stereotipus laužantis filmas apie gyvūnus

Toddas Solondzas yra vienas iš tų režisierių, kuris provokuoja žiūrovus neatsiprašinėdamas. Jo filmai gali erzinti, šokiruoti, juokinti, ar tiesiog versti savęs paklausti – ką aš ką tik išvydau? Lapkričio 11 d. Lietuvos kino teatrus pasieksianti absurdo ir ironijos kupina socialinė satyra „Taksiukas“ (Wiener-Dog, 2016) – ne išimtis. Naujausias režisieriaus darbas griauna nusistovėjusius filmų apie mielus šunis stereotipus ir visus tamsesnio humoro mėgėjus kviečia išvysti kiek kitokį nei įprasta filmą apie gyvūnus.
Filmas „Taksiukas“
Filmas „Taksiukas“ / Organizatorių nuotr.

Šio, iš keturių atskirų vinječių dėliojamo pasakojimo pagrindinis herojus taksas neturi jokių ypatingų galių – jis nekalba žmogaus balsu, neatlieka išskirtinių triukų ir nesileidžia į kvapą gniaužiančius nuotykius.

Blizgaus rudo kailio gražuolis tiesiog keičia gyvenamąsias vietas ir šeimininkus, tapdamas geriausiu po sunkios ligos sveikstančio berniuko draugu, leisdamasis į kelią su miela keistuole Dona (Greta Gerwig), virsdamas studentų nekenčiamo dėstytojo (Denis Devito) keršto įrankiu ar kandžios pagyvenusios damos (Ellen Burstyn) kompanionu.

Visuose šiuose pasakojimuose šuo atlieka kantriai žmones ir visas jų keistenybes, desperaciją bei neurozes stebinčio liudytojo vaidmenį. Stoiška takso laikysena ironiškai ir šmaikščiai kontrastuoja su beviltiškai besiblaškančiais, absurdo, pasimetimo ir beprasmybės jausmų kamuojamais šeimininkais.

VIDEO: TAKSIUKAS kinuose nuo lapkričio 11 d.

Nors daliai prisiekusių šunų mylėtojų gali būti nelengva žiūrėti šį filmą, nevertėtų skubėti piktintis ir kaltinti režisieriaus perdėtu cinizmu bei brutalumu.

„Žmonės sako, kad aš esu žiaurus arba, kad žiaurūs mano filmai, bet jie veikiau demaskuoja žiaurumą ir, neabejotina, būtent tą gebėjimą būti žiauriais mums yra sudėtingiausia, skausmingiausia sau pripažinti“ – kūrybinius sprendimus pagrindžia į kompromisus nesileidžiantis režisierius.

Pasak paties Toddo Solondzo, „Taksiukas“ yra kažkur per vidurį tarp Roberto Bressono „Baltazaro“ (Au Hasard Balthazar, 1966) ir „Bendži“ (Benji, 1974). Išties, ne vienas kino kritikas atkreipė dėmesį į panašumus tarp prancūzų klasiko pasakojimo apie žmonių žiaurumą patiriančio, iš rankų į rankas keliaujančio asiliuko ir Toddo Solondzo takso.

Nors iš pirmo žvilgsnio Toddo Solondzo darbo lyginimas su transcendentinio stiliaus kino pradininku laikomo Bressono kūryba gali pasirodyti šiek tiek akiplėšiškas, „Taksiuke“ po plonu juodo humoro ir ironijos sluoksniu randame išties skvarbų žvilgsnį į moralės, gyvenimo, mirties, prasmės, atsakomybės bei žmogiškumo problemas.

Kino teatruose ir internete nuo lapkričio 11 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius