Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Forbes“ vienu geriausių socialinių verslų pripažinto „Bridge for Billion“ kūrėjai: „Tai yra didžiulis iššūkis“

Kurti socialinį verslą – didžiulis iššūkis. Su tuo susidūrė Pablo Santaeufemia, „Forbes 30 Under 30“ socialinio verslo kategorijoje pripažintas, „Bridge for Billion“ įkūrėjas. Dabar jis savo patirtimi dalijasi remdamas lietuvių socialinę iniciatyvą – „ChangeMakers‘ON“.
„Bridge for Billions“
„Bridge for Billions“ / Organizatorių nuotr.

„Bridge for Billions“ yra internetinis inkubatorius startuoliams, įkurtas 2013 metais Carnegie Mellon universitete. „Bridge for Billions“ platforma suteikia pagalbą startuoliams iš viso pasaulio: startuoliams randami mentoriai, vyksta konsultacijos, suteikiami įrankiai verslo kūrimui. Trumpai tariant, tai viskas, ko reikia tvariai startuolio pradžiai.

„Bridge for Billions“ įsteigė prizą analogų Lietuvoje neturinčiam socialinio verslo startuolių savaitgaliui „ChangeMakers‘ON“ – 3 komandoms suteiks 3 mėnesių trukmės startuolių programą, tokiu būdu užtikrindami, kad „ChangeMakers‘ON“ metu išvystytos idėjos turės galimybę tapti realybe.

Susėdome su „Bridge for Billions“ įkūrėju Pablo Santaeufemia ir Operacijų vadove Julie Murat pakalbėti apie sėkmingo socialinio verslo vystymo kelionę ir joje tykančius iššūkius.

– Kas paskatino tapti socialiniu antrepreneriu? Juk tradicinė antreprenerystė – saugesnis variantas...

Pablo: ,,Bridge for Billions“ idėja kilo realizuojant mintį, kad žmonės turi daugybę puikių idėjų, kurios neįgyvendinamos dėl tam reikalingų priemonių, kurios padėtų jas struktūrizuoti, plėtoti ir įgyvendinti, trūkumo.

Pasaulinė antreprenerystės ekosistema neįtraukia ir sistematiškai išstumia antreprenerius, turinčius mažas pajamas, moteris, veikiančius žemės ūkyje ir priklausantiems mažumoms. Tai skatina spręsti problemas atsižvelgiant į rinką.

Gerais lūkesčiais grįstos, daugybę kartų šios iniciatyvos buvo menkai prižiūrimos ir ne visada jomis buvo garbingai siekta padėti tikslinei grupei.

Jei ir toliau engsime šią perspektyvių antreprenerių grupę, turinčią idėjų kaip palengvinti gyvenimus milijardams žmonių, orientuosimės tik į tų problemų sprendimą, kurios aktualios turtingiausiai visuomenės daliai ir priimsime klaidingus sprendimus likusiam 90% pasaulio.

Per visą savo karjerą ir ypač kelionių po Indiją, Tailandą ir Kiniją metu, nuolat susidurdavau su pagalbos ir savanorystės industrijos pasekmėmis, ypač vadinamuoju ,,savanorystės turizmu“ (angl. voluntourism aut. past.).

Gerais lūkesčiais grįstos, daugybę kartų šios iniciatyvos buvo menkai prižiūrimos ir ne visada jomis buvo garbingai siekta padėti tikslinei grupei. Šios iniciatyvos neatliko savo funkcijos – nepadėjo tiems, kuriems pagalba reikalinga. Šios patirtys leido įsitikinti, kad rinka grindžiamas požiūris ir darbo vietų kūrimas, iš esmės padeda mažinti skurdą.

Mokydamasis mechanikos inžinerijos ir technologinių inovacijų vadybos Carnegie Mellon universitete, mąsčiau kaip sukurti gaminius ir paslaugas, kurie iš tiesų padėtų tiems, kuriems ši pagalba reikalinga. Iš asmeninės savo patirties galiu teigti, kad jei išradingiems žmonėms arba „kovotojams“, kaip aš juos vadinu, suteiki galimybę (patarimus ir pakankamus išteklius) jie gali pasiekti didžių dalykų.

Tuo pat metu, yra daugybė profesionalų, norinčių panaudoti savo įgūdžius, tačiau nežino kaip tai padaryti reikšmingai, struktūriškai ir kartu neįdedant daug pastangų. Idėja pagerinti pasaulį sutelkiant dėmesį kaip įgalinti kitus, stipraus bendradarbiavimo vizija, tikėjimas, kad jei pasidalindami savo įgūdžiais ir ištekliais – taip mes įgalinsim kitus inicijuosi pokytį.

Štai kaip prasidėjo „Bridge for Billions“ istorija – mūsų magistro baigiamųjų darbų projektas. Sujungdamas savo tris didžiausias aistras – tarptautinę plėtrą, inžineriją ir entreprenerystę, norėjau sukurti antreprenerystės mentorystės platformą, nukreipiančią gerais ketinimais vedinus ir įgūdžių turinčius savo sričių profesionalus savanorius, pas tuos antreprenerius, kuriems tokia pagalba reikalinga. Svarbu, kad savanorių pastangos iš tikrųjų padėtų.

– Ar kada buvote pagalvoję, kad viskas baigta?

Pablo: Daugybė mano draugų iš Carnegie Mellon ir Brown universitetų gavo puikius, ypač gerai apmokamus darbus, kai tuo tarpu aš, kartu su savo bendraminčiais buvome 200% susitelkę į „Bridge for Billions“.

Turėjau baigti rašyti magistro darbą ir kartu siaubingai gąsdino nežinomybė, kas laukia po studijų baigimo, ypač žinant, kad šeima negalės manęs finansiškai paremti. Laikiau save išprotėjusiu ir neatsakingu... ir daugelis mano draugų padėjo šį jausmą sustiprinti...

Paskutinius 10 metų gavau dosnią stipendiją, kad įgyčiau išsilavinimą, užtikrinantį gerai apmokamą darbą ir finansinį stabilumą, kurio mano šeimai ir man, gyvenant Ispanijoje, reikėjo jau seniai. Daugybę kartų tai buvo mano ,,variklis“, skatinęs mane taip sunkiai dirbti.

Asmeninio archyvo nuotr./Pablo Santaeufemia
Asmeninio archyvo nuotr./Pablo Santaeufemia

Tačiau po kelių eksperimentų ir daugybės vartotojų bandymų, rengtų kartu su antrepreneriais ir mentoriais iš Meksiko, Ganos ir JAV, buvau įsitikinęs, kad „Bridge for Billions“ įgaus didžiulę vertę ir reikšmę. Tai buvo tik laiko klausimas, kada be manęs tai išvys ir kiti. Susikroviau lagaminą ir grįžau namo pas mamą, po 10 metų gyvenimo užsienyje. Turėjau pusiau baigtą produktą ir du šaunius bendraminčius, vieną – gyvenantį Taivane, kitą – Niujorke.

Gyvenau iš stipendijos santaupų, o mano bendraminčiai ir verslo bendraturčiai dirbo konsultantais ne pilnu etatu, darbavomės 4 mėnesius pilnu etatu iš namų ir tuo laikotarpiu iš tiesų galvojau, kad viskas baigta...

Tačiau man be galo pasisekė rasti programinės įrangos specialistus, patikėjusius B4B (verslas verslui aut. past.) principu, kurie ryžosi dirbti su mumis 3 mėnesius neimdami jokio užmokesčio... Tuo metu, Diego Hidalgo, Ispanijos filantropas, patikėjęs mumis, suteikė nedidelę finansinę paramą, kuri padėjo mums pabaigti produktą.

Pradėjome masinio finansavimo kampaniją, padėjusią išleisti mūsų gaminį. Nuo to laiko augame. Sunkumai truko iki 2016m. vasaros, kai „tunelio gale pagaliau išvydau šviesą“.

Julie: Prisijungiau svarbiu, ėjimo į rinką, metu. Žinojau, kad metodika buvo gera ir vertinama bandomųjų (pilotinių) antreprenerių ir mentorių. Gaminys (platforma) buvo ką tik baigtas, tačiau dar nebuvo išleistas į rinką. Turėjau abejonių kiek ši idėja pasiteisins. Abejojau ir savo pačios galimybėmis tai įgyvendinti, tačiau niekada nei mintis nekilo, kad kompanija galėtų žlugti.

Pamačiusi kiek pastangų į savo išsilavinimą (savo darbu Pablo pelnė stipendijas, kurios suteikė galimybę studijuoti geriausiuose JAV ir Kinijos universitetuose, dirbo inžinieriumi kinų kalba ir pan.) Pablo įdėjo ir jo nuoširdų užsidegimą suteikti antrepreneriams galimybę, nei kiek neabejojau, kad „Bridge for Billions“ įveiks visas kliūtis.

Asmeninio archyvo nuotr./Julie Murat
Asmeninio archyvo nuotr./Julie Murat

– Pablo, kaip iš pat pradžių žmonės reagavo, kai sužinojo, jog esi socialinis antrepreneris – palaikė ar vadino kvailiu?

Pablo: Iš pat pradžių, dauguma profesorių, investuotojų, inkubatorių darbuotojų ir netgi draugai netikėjo mano idėja. Tačiau jų kritika kaip tik paskatino mane dar ryžtingiau ieškoti tinkamesnių būdų paaiškinti ir parduoti B4B, ir taip patobulinti mūsų produktą.

Esu kilęs iš žemas pajamas gaunančios šeimos, todėl žinojau, kad neišgalėsiu sumokėti nei vienam savo darbuotojui... ypač programinės įrangos specialistams, kurių pagalba būtina siekiant vystyti mūsų platformą.

Kai tik kalbėdavausi su paramos programomis ir ankstyvoje stadijoje besivystančio verslo investuotojais JAV, visi jie norėjo matyti, kad turime trauką ir dauguma jų buvo ypač skeptiški... Ir iš tiesų – kaip gi aš ketinu vystyti B4B, neturėdamas pinigų pradiniam platformos sukūrimui?

– Ar vystant tokią idėją kaip ,,Bridge for Billions“ svarbus socialinis poveikis?

Pablo: Socialinis poveikis socialiniam antrepreneriui – svarbiausias dalykas. Pirmiausia turime būti antrepreneriais, bet socialinės misijos niekada nepamirštame. Galime priklausyti nuo savo verslo modelio, gaminių savybių, vardo ir kt., tačiau socialiniai antrepreneriai niekada nepriklausys nuo misijos ir tikslinės naudos. Socialinis poveikis ne tik svarbus, jis – pagrindinė veiklos priežastis.

– Kodėl nusprendėte tapti ,,Change Makers‘ON“ dalimi ir paremti dalyvius?

Julie: Tai daugiau nei tik renginys. Tai – judėjimas, orientuotas į socialines inovacijas, poveikį ir aktyvumą. Tokiais bruožais pasižymi antrepreneriai, kuriems labiausiai norime padėti pasiekti sėkmę. Mes labai džiaugiamės galėdami būti šios bendruomenės dalimi ir padėti inicijuotiems projektams, suteikdami jiems struktūrą, socialinio verslo modelį ir augimą.

– Ką patartumėte ,,ChangeMakers‘ON“ dalyviams?

Pablo: Būk išradingas ir ugdyk gebėjimą atsitiesti – tai pagrindinis turtas, kurį turi ir tuo pačiu, kurį pasiekti – sunkiausia.

Jei turi idėjų kaip pagerinti ar net išgelbėti pasaulį – registruokis „ChangeMakers‘ON“!

Nuoroda į registracijos formą – ČIA.

Susidomėjai ir nori sužinoti dar daugiau? Nori susipažinti su ekspertais ar sužinoti darbotvarkę? Apsilankyk čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius