Mano AUTOstogos: kelionė po Balkanus – pati įsimintiniausia

Metai ima ir prabėga, bet lieka emocijos, nuotraukos ir įspūdžiai iš aplankytų vietų, lieka patirtis, nauji skoniai, nauji veidai. Lieka mintys, kurios kilo keliaujant, kurios praturtina ir motyvuoja. Kelionė po Balkanus buvo pati įsimintiniausia. Maršrutas buvo ypatingas vien tik dėl vaizdingos Kroatijos pakrantės iki Juodkalnijos.
Dubrovnikas
Dubrovnikas / Asm.archyvo nuotr.

Tai yra konkurso „Mano AUTOstogos!“ straipsnis. 15min kartu su vienu didžiausių keltų operatorių Europoje DFDS skelbia istorijų konkursą. Dalinkitės savo kelionių automobiliu pasakojimais ir laimėkite neeilinį prizą – „viskas įskaičiuota“ bilietus į Švediją arba Vokietiją. Daugiau: https://www.15min.lt/n1517352

Pirmoji nakvynė buvo Brno mieste, Čekijoje, o kitą dieną jau pasiekėme Kroatiją. Kroatija man – nuostabi šalis, iš karto ją įsimylėjau. Tai buvo atgaiva akims ir sielai. Važiuodama mėgavausi nuostabiais vaizdais: kalnai, vaizdingos Adrijos jūros pakrantės ir miestai.

Aplankėme per dieną kelis miestus – Pulą ir Rovinį. Tai didžiausias miestas Istrijos pusiasalyje, Kroatijoje, Puloje buvo labai įdomu aplankyti romėnų amfiteatrą. Žavi mane architektūra, atrodo būnant dalele prisilieti prie istorijos.

Roviniui (Rovinj) skyrėme popietę, jis yra šiaurinėje Kroatijos pakrantės dalyje, gali būti vadinamas mažąja Italija Kroatijoje. Tai vienas iš miestų, kurį vertėtų aplankyti lankantis šalyje: be galo jaukios siauros marmurinės gatvelės, venecijietiška architektūra, autentiški restoranai ir vietinės kavinės.

Šv. Eufemijos bažnyčia yra pirmiausia, ką pamatėme atvykę, jos bokštai matosi iš tolo, o užlipus atsiveria pasakiški panoraminiai vaizdai. Rovinyje taip pat yra uostas, žvelgiant iš čia atsiveria spalvingi namukai ir skaisčiai žydras vanduo. Atsisveikinant su šiuo jaukiu miesteliu, paragavau ir Rovinio žydrųjų ledų.

Esu mačiusi atvirukų, bet buvusi jame dar ne, jei tai galima būtų apibūdinti Plitvicos nacionalinį parką ir smaragdinius jo ežerus. Kur beatsistosi, ten nuotraukos bus nuostabios. Suvokiau, kad esu priklausoma nuo vaizdų, garsų, kvapų ir spalvų, kaip visa tai kuria mano mintis ir kursto jausmus. Tikras rojaus kampelis, ir aš jame pabuvojau, užtrukome visa dieną.

Asm.archyvo nuotr./Plitvice ežerai

Toliau kelionė tęsėsi, ir pasiekėme Dubrovniką – tikrą Adrijos jūros perlą. Diena buvo karšta, todėl vaikščioti mieste buvo sunkoka, bet verta. Siauros gatvelės priminė Rovinį, miestas labai jaukus ir gyvas, daug žmonių ir nuostabi senamiesčio muzika vilioja turistus.

Tos pačios dienos vakarą pasiekėme Juodkalniją. Čia kainos yra nedidelės, viskas ten paprasčiau ir atrodo tarsi kelionė laiku. Galutinis kelionės tikslas buvo Juodkalnijos trikampio formos sala – Ada Bojana. Už buvimą paplūdimyje reikėjo susimokėti, oras buvo puikus, todėl visą dieną praleidome degindamiesi saulėje ir besimėgaudami Adrijos jūra.

Grįžtant į Lietuvą, užsukome į Sarajevą, Bosnijos ir Hercogovinos sostinę. Buvo įdomu apsilankyti šioje šalyje, kur vyko karas. Tik įžengus į Sarajevą, pajunti slogią nuotaiką, ant pastatų vis dar išlikusios šovinių žymės, bet miesto centre, kaip ir visur, gyvenimas verda. Daug musulmonų ir mečečių.

Asm.archyvo nuotr./Sarajevas

Važiavome mediniu tiltu, keliai labai prasti, kai kur net neasfaltuoti. Atrodo, kad šalis taip ir neatsigavo po karo.

Lenkijoje dar aplankėme Krokuvą – karalių miestą. Sužavėjo pilys ir senamiestis. Čia tikrai gražu. Nakvojome viešbutuje su puikiais pusryčiais, pačiame senamiesčio centre – „Aneks Hotelu Kazimierz“. Tikrai rekomenduoju.

Nuvažiavome 2500 km ir kelionė truko 10 dienų. Keliauti yra gera. Keliauti yra nuostabu! Pasaulis toks gražus, o prisiminimai išlieka visam gyvenimui. Švęskime ir mėgaukimės juo!

Dalyvaukite konkurse „Mano AUTOstogos!“ ir laimėkite neeilinį prizą - keltų operatoriaus DFDS „viskas įskaičiuota“ bilietus į Vokietiją ar Švediją visai šeimai su automobiliu. Aprašykite savo kelionę automobiliu - galbūt keliavote po Lietuvą, gal esate važinėdami maišę Europą ar ratuoti tyrinėjote kitą žemyną? Laukiame įvairių istorijų, jos gali būti ir apie senas keliones. Papasakokite, kodėl pasirinkote važiuoti automobiliu, kokias įdomiausias vietas aplankėte, kokius nuotykius patyrėte. Nuotraukas galite prisegti formoje arba pridėti tekste nuorodą, kur jas rasti internete. Pasakojimų laukiame iki liepos 27 d. imtinai.