-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„eCall“ veikimo Lietuvoje įdomybės: per dvejus metus – apie 800 pagalbos iškvietimų, tačiau 98 proc. jų – „netyčiniai“

Nuo 2018 m. balandžio visi nauji Europoje parduodami automobiliai privalo turėti įrangą, gebančią avarijos atveju nusiųsti signalą spec. tarnyboms. Tokia automatinės pagalbos iškvietos sistema, pavadinta „eCall“, veikia ir Lietuvoje. Beveik per dvejus metus iš viso sulaukta 809 signalų, tačiau 98 proc. „eCall“ iškvietimų buvo „netyčiniai“. Dažnai sulaukiama signalų ir iš Baltarusijos.
Avarijos vietoje
Avarijos vietoje/ Asociatyvi nuotr. / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Temą padiktavo Kauno ugniagesių gaisrininkų spalio 20 dieną pateiktoje įprastoje paros įvykių suvestinėje aprašytas kiek neįprastas įvykis. Skelbta apie dieną prieš – spalio 19-ąją, 13.10 valandą – gautą pranešimą iš VW „Barselonos“. Gautas pranešimas buvo automatinis, juo pranešta apie Kauno Veiverių ir Lazdijų gatvių sankryžoje į avariją patekusį automobilį.

Ugniagesiams gelbėtojams nuskubėjus į įvykio vietą paaiškėjo, kad susidūrė du lengvieji automobiliai, prispaustų ar nukentėjusių žmonių nebuvo. Teko tik nuo važiuojamosios kelio dangos nuvalyti išsiliejusį aušinimo skystį ir pašalinti pažirusias transporto priemonių detalių duženas.

Iš kur tiksliai buvo gautas automatinis pranešimas? Kas jį aktyvavo? Ką reiškia VW „Barselona“ ir kaip plačiai Lietuvoje veikia „eCall“ sistema, apie kurią, rodos, kalbama nedaug? Į visus šiuos klausimus sutiko atsakyti ir įdomių detalių apie „eCall“ veikimą Lietuvoje pateikti Bendrojo pagalbos centro (BPC) atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./ BPC
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./ BPC

Minėtą sistemą dar 2010 metais nuspręsta diegti visoje Europos Sąjungoje. Manyta, kad ji nelaimės atveju padės išgelbėti šimtus gyvybių kasmet, taip pat suteiks pagalbą gerokai greičiau. „eCall“ reikalingi 3 elementai: automobilyje turi būti įdiegta atitinkama sistema, gebanti inicijuoti tokius skambučius; judriojo ryšio tinklai turi gebėti atpažinti tokį skambutį ir jį perduoti BPC; BPC turi būti pasirengęs priimti tokį skambutį ir apdoroti siunčiamus duomenis.

Nuo 2018 metų balandžio visi nauji Europoje parduodami automobiliai privalo turėti įrangą, gebančią avarijos atveju nusiųsti signalą 112 – visai Europai bendru pagalbos numeriu – ir automatiškai informuoti apie tikslią avarijos vietą, į nelaimę pakliuvusio automobilio judėjimo kryptį, incidento laiką, kiek saugos pagalvių iššovė ir pan. Visa ši informacija perduodama net ir tuo atveju, jei automobilyje esantys asmenys negali patys paspausti pagalbos mygtuko.

Sulaukė skambučio iš Barselonos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius