Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Ar Dakaro naujokai E.Juškauskas ir A.Paliukėnas iš „vanagiukų“ taps tikrais vanagais?

Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas, Dakaro ralio naujokai, Saudo Arabijoje demonstravo netikėtą brandą. Jie stabiliai laikėsi trečiajame dešimtuke. Ir, palankiau susiklosčius aplinkybėms, galėjo netgi priartėti prie TOP20. Deja, šiuos du jaunus vyrukus iš pradžių pasvilino pragaro ugnis, o vėliau teko iš arčiau susipažinti su kopomis ir virsti ant šono. Antrą kartą teisėjai jau neleido pasinaudoti Jokerio teise, 9-ąją dieną teko trauktis. Su viltimi sugrįžti.

Visa informacija iš Saudo Arabijos – 15min GAZAS „Facebook“ paskyroje ir specialiame 15min Dakaro ralio polapyje.

Jokerio teisė – tai galimybė, nebaigus vieno Dakaro etapo, grįžti ne į absoliučią įskaitą o į „Dakar Experience“. Kitaip tariant, lenktyniauti su kitais nelaimėliais.

Jokerio taisyklė: kas laukia į Dakaro ralį po nesėkmės grįžusių lietuvių ekipažo?

Pokalbio 15min metu Edvinas su Aisvydu neslėpė, kad jau dabar žvelgia į kitų metų Dakarą ir nejuokauja – planuoja startuoti antrą kartą ir „atlikti darbą iki galo“.

„Nefinišavome dėl patirties trūkumo. Kalbame ne tik apie vairavimą, apie visą pasiruošimą. Ir tas mūsų gaisras įvyko dėl tos pačios priežasties, – dėstė Edvinas Juškauskas. – Kaip dabar supratome, technika nebuvo 100 proc. paruošta. Ne tik gaisro dieną (6-ąją – red. past.) – nuo pat pradžių ant apsaugų mes turėjome alyvos nuotekį. Pavarų dėžės perrinkimas buvo suplanuotas būtent poilsio dieną, bet gaisras įvyko nepasiekus pusiaukelės“.

Automobiliui pasiekus Lietuvą, komandos technikai perrinks pavarų dėžę ir, ko gero, keis elektros instaliaciją. Nes po gaisro ji dar gali būti pažeista nematomose vietose.

Netikėta tikimybių teorija

O ar buvo galimybė išlikti absoliučioje įskaitoje po gaisro? Tarkime, pasamdžius T4 sunkvežimį, kad partemptų į finišą, užuot sėdus į sraigtasparnį? Tokiu būdu oficialiai „Heston MRO“ ekipažas būtų finišavęs 6-ajame etape ir per poilsio dieną susitvarkęs automobilį.

„Toks variantas galimas, jei esi iš anksto susitaręs su T4 sunkvežimio ekipažu. Arba jei turi su savimi labai daug pinigų. Bet mes turėjome rialų tik ledams. Be to, nepažįstame sunkvežimių vairuotojų. Priešaky laukė 200 km ir trečio lygio kopos. Taigi šansų buvo labai mažai“, – nevynioja žodžių į vatą „vanagiukai“.

Žada važiuoti racionaliau, nes tikslas – finišas

„Aišku, važiavimo tempą kitąmet sustyguotume gal truputėlį ramesnį. Nes dėl šiemet padarytų kopose klaidų būtume gavę maždaug 12 valandų baudos (jei būtų važiavę įskaitoje). Todėl svarbu važiuoti sparčiai, bet pasverti riziką. Svarbiausia laikytis savo tempo, neplanuojant rezultato. Nereikia svaigti, nes kiekvienas Dakaras kitoks. Todėl svarbu nedaryti klaidų, tada ir bus rezultatas“, – apibendrino Edvinas ir Aisvydas.

Paranoja dėl gaisro

Beje, sugrįžę į „Dakar Experience“ įskaitą po poilsio dienos, Edvinas ir Aisvydas jautė gaisro baimę – nuolat vaidenosi gaisro kvapai. Tiesa, po avarijos vėl buvo iškilęs pavojus užsidegti, todėl jie lenktynes nutraukė. Tačiau net ir dabar, Lietuvoje, Edvinas su Aisvydu jaučia gaisro baimę – stresas paliko savo pėdsaką.

Kokie Edvino ir Aisvydo planai šiems metams? Aisvydas važiuos Lietuvos ir Estijos ralio čempionate su Vladu Jurkevičiumi.

Be to, dar šiais metais Edvinas su Aisvydu planuoja startuoti pasaulio čempionato etapuose ar tarptautiniuose raliuose: Abu Dabyje, galbūt Maroke, Alžyre. Bus matyti aiškiau, kai susidėlios finansus. Nebent, grįžus automobiliui, paaiškės, kad yra didesnių problemų.

Norėtų B.Vanago automobilio

Paklausti, galbūt dairosi naujesnio automobilio (gal net Benedikto Vanago „Toyotos“), „vanagiukai“ šio klausimo visai nesikratė:

„Mes tikrai tokio norėtume. Bet naujam automobiliui reikia finansų. Pakalbėsime su esamais ir, galbūt, kitais partneriais. Nes buvome sutarę paramą tik vienam Dakarui. Jei tuos namų darbus padarysime, gal ieškosime ir naujo automobilio. Šis Hilux OTB modelis išvysto pakankamą greitį. Tačiau naujesnis automobilis būtų patikimesnis, jam lengviau būtų gauti detalių“.

Ar jie liks su Benediktu Vanagu? Tai dar nenuspręsta, nors Edvinas neslepia, kad tokių ketinimų turėtų. Nes ir abiejų komandų technikų bendradarbiavimas, konsultacijos su F.Palmeiro – viskas buvo naudinga.

Plačiau apie tai žiūrėkite pokalbyje:

VIDEO: 15min studijoje – du kartus Dakare degę Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius