-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Autosporto sezonas Uoginiuose uždarytas su trenksmu ir pažymėtas dalyvių rekordu

Praėjusį sekmadienį Kupiškio rajone esančiame Uoginių automobilių sporto komplekse nugriaudėjo paskutinės šioje trasoje šį sezoną numatytos varžybos. Tai buvo dešimtasis renginys 2022-aisiais metais Uoginiuose. Jis čia subūrė trijų disciplinų sportininkus. Renginio metu pagerintas ir dalyvių rekordas, gyvavęs vos vienerius metus. Renginį čia organizavo Kupiškio „Auto-moto sportas“ kartu su visureigiu klubu „35 coliai“.
Autosporto sezono uždarymo varžybos Uoginiuose
Autosporto sezono uždarymo varžybos Uoginiuose / Organizatorių nuotr.

Autosporto sezono uždarymo šventė Uoginiuose – tradicinis renginys, kasmet čia suburiantis gausų būrį dalyvių ir tūkstantines minias žiūrovų. Kadangi šios varžybos jau nebėra jokio čempionato etapas, o tiesiog šventiškas paskutinis palenktyniavimas su kolegomis, čia susirenka itin daug sportininkų.

Praėjusiais metais organizatoriai džiaugėsi rekordiniu, daugiau nei 130 dalyvių skaičiumi, tačiau šįkart rekordas buvo pagerintas. Uoginiuose startuoti panoro 170 lenktynininkų. Tradiciškai čia vyko ne tik autokroso, bet ir bekelės visureigių bei keturračių lenktynės.

Visureigių ekipažai ir keturratininkai savo jėgas išbandė bekelės žiedo trasose, o autokroso lenktynių dalyviai susigrūmė jiems puikiai pažįstamoje Uoginių kroso trasoje. Itin didelio dėmesio autokrose sulaukta iš Latvijos. Šios šalies vėliavomis pažymėti automobiliai užpildė daugiau nei pusę viso dalyvių parko.

Visą dieną vykusios net trijų disciplinų varžybos galiausiai buvo vainikuotos dar vienu, vos kartą metuose matomu renginiu – mechanikų autokrosu. Jame su savo sportininkų automobiliais prie starto išsirikiavo mechanikai. Jų starto tvarka buvo sudėliota atsitiktiniu būdu. Visą sezoną automobilius ruošę ir aptarnavę technikai šįsyk šešių ratų kovoje galėjo pasijusti lenktynininkais.

Autokroso klasėje 1600 triumfavo visą dieną puikų tempą demonstravęs Robertas Steniulis, vairavęs „Honda Civic“. Antroje vietoje finišavo svečias iš Latvijos Edvards Lajevskis, o po atkaklios kovos ir permainingo finalo ant trečiosios vietos laiptelio žengė Renatas Juškėnas.

Pati gausiausia klasė buvo 2000. Pagal išankstinę registraciją buvo manyta, kad dalyvius teks skirstyti net į tris pogrupius, tačiau keliems sportininkams neatvykus organizatoriai visus pilotus sutalpino į dvi grupes. Galiausiai patys greičiausi pilotai susitiko B finale. Nugalėtoju čia tapo Dainis Žvagins iš Latvijos, už savęs palikęs dar du savo tautiečius – Marį Riekstinšą ir Ingarsą Audzę. Lietuviai šioje klasėje liko atokiau nuo prizininkų pakylos.

Damų klasėje nugalėjo visais ratais varomą „SuperCars“ kategorijos „Volkswagen Golf“ vairavusi Rasa Kanapeckienė. Antroje vietoje pasirodymą baigė įspūdingai stabiliai važiavusi Lėja Vareikaitė. Trečia finišavo Latvijos lenktynininkė Dita Sloka. Šioje klasėje užfiksuotas ir vienas virtimas. Incidentą patyrė ir iš varžybų pasitraukė Dace Rozenštama.

Klasėje „Open 2500“ nugalėtoju tituluotas Miks Gabrans. Jis finale pranoko iki tol lyderiavusį Lauryną Petrašką. Trečias šioje klasėje pasirodymą baigė Ivo Gabrans. Klasėje „SuperCars“ finale jokių šansų varžovams nepaliko Dalius Valiukas, vairavęs „Audi TT“. Antras čia finišavo analogišką modelį pilotavęs Žilvinas Astrauskas, o trečiosios vietos taurę į viršų kėlė Paulius Šniukas.

Klasėje „2500 RWD“ geriausiai sekėsi latviui Viktorui Gusevui. Antrą rezultatą parodė Saimonas Čyvas su BMW, kuriam net ir su sprogusia aušinimo sistema pavyko išsilaikyti šioje vietoje iki pat finišo. Trečias finišavo Janis Balodis.

„Mini Buggy“ klasėje nugalėtoju tapo vienintelis čia startavęs lietuvis Germantas Geležinis. Jis pranoko latvius Kristersą Eglitį ir Haraldą Rudzajsą. Beje, šios klasės važiavime užfiksuotas gana retas atvejis mažųjų bagių lenktynėse – virtimas. Savo bagį į orą pakėlė ir vertėsi Haralds Rudzajs.

Mechanikų autokroso važiavime prie starto stojo net 20 dalyvių. Nors keletą ratų čia lyderiavo Kalvis Bugis, tačiau viename iš posūkių jis apsivertė. Po šio incidento iniciatyvą į savo rankas perėmė ir pergalės jau nebepaleido Janis Miščenko, vairavęs Raivio Grigorovičiaus „Ford Puma“. Antrą vietą iškovojo Šarūnas Budrys, o trečias pasirodymą baigė Rūdolfs Bogens.

Keturračių klasėje iki 750 kub.cm. nugalėtoju tituluotas Mantas Goda. Antras čia finišavo Kęstutis Gražys, o trečias dieną baigė Gedas Kalinauskas. Klasėje virš 750 kub.cm. geriausiai pasirodė Deividas Petrulis. Artūras Šilinskis iškovojo antrąją vietą, o trečioje pozicijoje įsitvirtino Gedas Krasauskas.

Standartinių visureigių klasėje su ratais iki 33 colių nugalėjo Dariaus Židonio ir Dominyko Uogelės tandemas. Jie pranoko Ernestą Sunkurį su Roku Žilinsku. Aurimas Valiukas ir Žydrūnas Petrikonis finišavo treti. Visi trys lyderių ekipažai bekelės žiedą per nustatytą laiko normą įveikė penkis kartus.

Klasėje virš 33 colių ratais triumfavo Dovydo Sirbikės ir Šarūno Gusto duetas. Lyderiai už savęs paliko atitinkamai Arną Solo su Ralfu Stanevičiumi ir Justą Šereiką su Eimantu Bakučiu. Čia taip pat visi trys pirmavę ekipažai sukorė keturis ratus Uoginių bekelės žiede.

TR1 klasėje varžėsi du ekipažai. Nugalėtojais čia pripažinti Šarūnas Bernatonis ir Mindaugas Tūska, o antrąją vietą laimėjo trimis ratais lyderiams nusileidę Žydrūnas Šibaila ir Titas Kavalnis.

TR2 klasėje triumfavo Renatas Žilys ir Mindaugas Tūska. Paulius Kudaba su Mantu Graužiniu parodė antrą rezultatą, o trečiosios vietos taures į viršų kėlė Vygantas ir Martynas Ališauskai.

TR3 kategorijos įskaitoje dalyvavo irgi tik du ekipažai, iš kurių vienas nepasiekė finišo. Antroje vietoje po pasitraukimo neįveikus nė vieno rato liko Jonas Misiūnas ir Evaldas Janukėnas, o nugalėtojų poziciją išsaugojo Raimondas ir Martynas Matulos.

Po šių varžybų renginio organizatorius Saulius Valiukas negailėjo padėkų tiek šio renginio partneriams ir rėmėjams, tiek dalyviams, kurių gausa padėjo pasiekti dar vieną Uoginių trasos lankomumo rekordą. Pasak organizatoriaus ir Kupiškio „Auto-moto sporto“ klubo vadovo, toks dalyvių, žiūrovų ir partnerių dėmesys verčia eiti į priekį ir kitų metų sezonui planuoti dar daugiau renginių.

„Šie metai buvo ypatingi. Praktiškai gyvenau trasoje, nes nuolat reikėjo ruoštis varžyboms, tobulinti infrastruktūrą. Visuomet atsiranda darbų trasoje, nes norime, kad kiekvieną sykį šis kompleksas būtų vis patrauklesnis tiek publikai, tiek dalyviams. Už tai esu dėkingas tiek Kupiškio rajono savivaldybei, tiek gausiam partnerių ir rėmėjų būriui.

„Šiemet turėjome net dešimt renginių – Lietuvos ir Aukštaitijos autokroso lygų etapus, bekelės čempionato varžybas, motociklų varžybas ir šį nuostabų sezono uždarymą. Kitąmet norime rengti 12 renginių, o vienas jų bus Europos lygio. Dabar jau esame garantuoti, kad čia įvyks Europos „Cross Country“ motociklų čempionato etapas. Su čempionato rengėjais bandome derėtis dėl mums palankesnės datos.

Taigi, kitas sezonas bus ne ką mažiau įtemptas. Galiu garantuoti, kad Uoginių vardas bus eskaluojamas dažnai, nes mes tikrai galime pretenduoti į techninių sporto šakų sostinės vardą ir tai jau įrodėme šiemet“, – sakė Saulius Valiukas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius