Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Autosporto sezono uždaryme Uoginiuose – keturios stichijos: vanduo, žemė, oras ir ugnis

Praėjusį savaitgalį Kupiškio rajone esantis Uoginių autosporto kompleksas buvo panaudotas pilnu pajėgumu. Čia surengtas autosporto sezono uždarymo renginys, kuriame įvyko autokroso bei bekelės varžybos, todėl gausiai susirinkę žiūrovai tikrai neturėjo kada nuobodžiauti.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Pošiūno nuotr.

Kodėl pavadinime minimos keturios stichijos? O gi todėl, kad šįkart Uoginiuose buvo visko. Dalyviams teko įveikti tiek minkštą trasos žemę, tiek šokinėti dėl trasoje susiformavusių duobių, kurios automobilius švystelėdavo visais keturiais ratais į orą.

Ugnies čia šįkart irgi buvo, mat teisėjams teko gesinti užsidegusį Justino Mikalausko „Honda Civic“. Vandens stichija taip pat buvo panaudota maksimaliai, kadangi greta esančiame bekelės žiede purvo balas taškė visureigiai ir keturračiai.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

Renginys subūrė daugiau nei šimtą dalyvių bei ekipažų. Beje, vienu metu čia vyko ir autokroso, ir bekelės lenktynės, todėl sumaniausi žiūrovai užsiėmė tokias pozicijas trasoje, iš kurių matosi abi disciplinos.

Autokroso važiavimai buvo išties žavingi. Čia netrūko aštrių momentų, kontaktų, o intrigą dar labiau padidino tai, kad dalyviai prie starto pirmam važiavimui stojo į tas pozicijas, kokias jiems lėmė burtai. Galiausiai po dviejų važiavimų, jau pagal rezultatus, buvo išrikiuotos finalinės linijos. Čia veiksmo buvo visose klasėse. Net ir tose, kur startavo vos keli dalyviai.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje D-1600 nugalėtoju tapo visą dieną gana užtikrintai važiavęs Vytautas Tumasas. Nors finale jį atakuoti bandė komandos draugas Erikas Narbutas, tačiau jam išsiveržti į lyderio poziciją nepavyko. Abu biržiečiai žengė ant pirmosios ir antrosios prizininkų pakylos pakopos, o trečiąją vietą čia iškovojo Irmantas Buivydas. Jaunasis lenktynininkas už savęs sugebėjo palikti net penkis, gerokai labiau patyrusius sportininkus ir sezoną pabaigti su taure rankose.

D-2000 klasė buvo pati gausiausia, todėl važiavimai vyko dalyvius padalijus į du pogrupius. Galiausiai po paguodos finalo buvo išrikiuota lemiamos kovos rikiuotė. Čia prie starto stojo 10 dalyvių. Nugalėtoju tapo šio sezono atradimu Lietuvoje tapęs svečias iš Baltarusijos Aleksandras Stefanovičius. Jis visų važiavimų metu dominavo ir už nugaros paliko greitąjį latvį Dairį Platovą. Šiam teko atlaikyti savo tautiečio Artūro Mūrnieko spaudimą. Pastarasis finišavo trečias.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

D-2000 Super klasėje finišo podiumas buvo maksimaliai latviškas. Tiesa, braliukams prireikė sėkmės, mat finale užtikrintai lyderiavo Justinas Mikalauskas. Deja, bet likus paskutiniams metrams iki finišo Justino Mikalausko „Honda Civic“ užsiliepsnojo ir sustojo. Teisėjams teko panaudoti gesintuvus, o trasoje pasirodė ir renginyje budėję ugniagesiai. Gaisro priežastis aiški – po variklio gedimo užsiliepsnojo ant karštų išmetimo sistemos dalių išsiliejusi alyva. Taigi, Justinui Mikalauskui sezono uždarymo renginys atmintyje išliks ilgam. Ypač leidžiant vakarus garaže žiemą bei ruošiant savo bolidą kitam sezonui. Nugalėtoju čia tapo latvis Maris Mardoks, kuris už savęs paliko tautiečius Janį Liderį ir Artūrą Dupatsą.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

OPEN klasėje niekas nesugebėjo sukurti didesnės konkurencijos Lietuvos automobilių kroso čempionato dalyviui Daliui Valiukui su įspūdingai greitu „Audi TT“. Nors jam galėjo pasipriešinti kitas greitas lietuvis Darius Tamašauskas, tačiau jo bolidas iki finalo neišgyveno. Antrąją poziciją šioje klasėje iškovojo Almontas Grigaliūnas, kuris sugebėjo už savęs išlaikyti jam įtampą kėlusį latvį Andrejų Lajevskį.

2000 RWD įskaitoje savo lyderystę ir vėl pademonstravo latvis Maris Riekstinš. Finalas itin sėkmingai susiklostė Tomui Bačiui, kuris iš paskutinės vietos sugebėjo pakilti į antrąją poziciją. Tiesa, tam prireikė varžovų nesėkmių – iki tol šioje pozicijoje važiavęs Mantas Snukiškis varžybų nebaigė. Trečias šios klasės finale pro šachmatinę vėliavą pravažiavo latvis Raitis Gusevs.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

BUGGY 1600 įskaitoje startavo trys dalyviai, tačiau netrukus čia liko vienas vienintelis Tautvydas Urba. Jis ir buvo pripažintas šios klasės nugalėtoju. Kartu su juo startavę Saulius Žunda ir Gintaras Morkevičius varžybų nebaigė dėl gedimų. Tautvydas Urba vėliau prisijungė prie kitos bagių klasės – BUGGY RWD. Čia, aišku, jo važiavimas buvo tik parodomasis. Kovos dėl šios klasės taurių virė tarp trijų Kirdeikių – Gedo, Mindaugo ir Vladislavo bei dar vieno šios klasės dalyvio Virgilijaus Deveikio. Nors visą dieną čia aršiausiai kovojo Gedas ir Mindaugas Kirdeikiai, tačiau finale geriausiai visus uždavinius išsprendė bei pirmąją vietą laimėjo Virgilijus Deveikis. Gedas liko antras, o Mindaugas gavo teisę žengti ant trečiosios vietos laiptelio.

MINI BUGGY klasėje startavo tik du mažieji bagiai. Savo jėgas čia išmėgino latvis Emils Mirošniks ir kupiškėnė Lėja Vareikaitė. Abu šie jaunieji lenktynininkai laimėjo po vieną kvalifikacinį važiavimą. Visgi finale greitesnis buvo latvis Emils Mirošniks, savo varžovę aplenkęs minimalia persvara.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

Moterų klasės finale taip pat netrūko intrigos, aštrių momentų ir pasistumdymų. Nors šios klasės finale pirmuosius keletą ratų rikiuotę vedė Rūta Nedzelskienė, tačiau po smūgio į duobę per vėlai stabdomas „Audi S6 Avant“ išlėkė į trasos išorę. Tuo pasinaudojo net trys varžovės, iškart palikusios Rūtą už nugaros.

Pirmąją vietą čia iškovojo patyrusi autokroso lenktynininkė Indrė Zatorskytė. Antrąją vietą laimėjo Ema Benevičiūtė, o trečiąją vietą užėmė Latvijos atstovė Dace Rozenštama. Penkta finišavo iki finalo gana sėkmingai važiavusi Joana Aukštikalnytė, o paskutinė liko, tačiau taip pat didelių aplodismentų verta Raminta Jankauskaitė. JUNIOR 1000 klasės dalyvė su litriniu „Opel Corsa“ drįso stoti prie starto su gerokai labiau patyrusiomis merginomis, o kai kurių iš jų automobilių galia Ramintos „opeliuką“ lenkė net keturis kartus. Visgi Raminta parodė raumenis ir ne tik neatsiliko nuo oponenčių, bet ir organizavo lenkimus.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

Autokroso važiavimus vainikavo mechanikų autokrosas. Čia prie sportinių automobilių vairų sėdo mechanikai, įprastai esantys atsakingi už automobilių paruošimą lenktynėms ir aptarnavimą jų metu. Čia startavo net 18 automobilių. Geriausią rezultatą pademonstravo Latvijos lenktynininkas, šiose varžybose mechaniku buvęs Kaspars Silenieks.

Antrą vietą iškovojo šiame etape mechanikavęs Laurynas Petraška, kuriam savo „Audi TT“ patikėjo Dalius Valiukas. Trečiąją vietą laimėjo šių eilučių autorius Tomas Markelevičius, vairavęs „Audi S6 Avant“ automobilį. Nors pagal pirminį planą prie šio automobilio vairo turėjo sėsti „Ekroso“ komandos mechanikas Egidijus Česnelis, tačiau galiausiai aplinkybės susiklostė taip, kad klubo garbę čia teko ginti pačiam Tomui Markelevičiui.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

Tuo metu, kai autokroso trasoje lenktyniavo autokroso varžybų dalyviai, bekelės žieduose purvo balas taškė įvairių kategorijų visureigiai bei keturračiai. TR1 įskaitoje geriausiai pasirodė Donatas Matulevičius ir Fortunatas Karvelis. Jie apsuko net šešis ratus ir trimis ratais aplenkė antrą rezultatą parodžiusius Žaną Karaliūną ir Roką Pakalniškį. Treti čia finišavo Justas Ragauskas ir Algirdas Čeponis.

TR2 klasėje nugalėtojais tapo Arnas Šaltenis ir Aurimas Šaltenis. Jie bekelėje įveikė keturis ratus. Vienu ratu jiems nusileido Vyganto ir Martyno Ališauskų duetas. Trečią rezultatą užfiksavo Justas Šereika ir Paulius Kudaba.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

TR3 įskaitoje startavo trys ekipažai. Nugalėtojų vardus iškovojo Ramūnas Skurdelis ir Emilis Garunkštis. Vienu ratu nuo jų atsiliko Kęstutis Jakubianecas ir Jevgenijus Kožemiakinas. Valdas Ciuta ir Vidas Karanauskas finišavo treti.

Į Uoginius susirinko ir standartiniais visureigiais važiuojantys dalyviai. Jie buvo suskirstyti į dvi kategorijas – iki 33 aukščio ratų ir virš šios ribos. Klasėje iki 33` geriausiai pasirodė Gediminas Valiukas ir Giedrius Radzevičius. Nerijus Palubinskas ir Kęstutis Mažeika finišavo antri, Mantas ir Eligijus Tekučiai džiaugėsi trečios vietos taurėmis. Klasėje virš 33` ratais laimėjo Dovydo Šerno ir Mantvido Beržinsko duetas. Jie už savęs paliko atitinkamai Dovydą Sirbikę su Šarūnu Gustu bei Kęstutį Mažeiką su Virmantu Zablacku.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

Veiklos Uoginiuose turėjo ir visureigių turizmu užsiimantys ekipažai. Būtent turizmo įskaitoje susirinko daugiausiai, net 13 ekipažų.

Čia triumfavo Šarūnas Bernatonis bei Mindaugas Tuska. Vaidas ir Dominykas Uogelės parodė antrą laiką, o Agnius Abraškevičius ir Audrius Matuolis finišavo treti.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

ATV iki 750 kub.cm. klasėje startavo keturi keturatininkai. Geriausiai čia sekėsi Anatolijui Mivhailovui. Antrą rezultatą užfiksavo Edmundas Daškevičius. Trečiosios vietos taurė įteikta Pauliui Paškevičiui.

Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Pošiūno nuotr./Varžybų akimirka

Po šio autosporto sezono uždarymo renginio Kupiškio trasa šiemet jau nebegirdės variklių gausmo. Tiesa, varžybų organizatorius ir trasos šeimininkas Saulius Valiukas užsiminė apie tai, kad esant palankiai oro temperatūrai žiemą čia gali būti organizuojamos varžybos ant sniego ar ledo dangos.

Daugiau sezono uždarymo momentų rasite paspaudę čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius