-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dakaras 2019. Motociklų įskaitos lyderiai

Praėjus kelioms Dakaro ralio dienoms jau galima ne tik įžiūrėti dalyvių pasiruošimą ir ambicijas, bet ir matyti pirmąsias nesėkmes. Nors dar nepradėjo byrėti kaulai ir technika, tačiau dėl didelio rūko į išgraužtą upės vagą įkritęs ir neišsikapanojęs iš lenktynių pasitraukė Joanas Barreda Bortas – buvęs rimtu pretendentu į nugalėtojo titulą.
Gražiausi kadrai iš pirmų Dakaro ralio etapų
Gražiausi kadrai iš pirmų Dakaro ralio etapų / Antano Juknevičiaus „Facebook“ nuotr.

Visas naujienas apie Dakarą 2019 rasite paspaudę čia.

9-ą kartą dalyvavęs Dakare 35-erių metų sportininkas dar pirmame šių metų etape buvo greičiausias, bet dėl to turbūt niekas nenustebo: laimėjęs jau net 23-ią greičio ruožą Dakare, lenktynininkas dažnai įvardijamas kaip pats greičiausias. Bet nebūtinai stabiliausias.

Su šia nekokia žinia skubame trumpai aptarti tuos, kuriems šis iššūkis yra labiau lenktynės ir darbas, negu nuotykis – lyderius. Bet kokiu atveju, ir top pozicijose važiuojantiesiems Dakaras yra svajonė. Tad įdomu – kas šiais metais pretenduoja į nugalėtojo titulą?

KTM artilerija – 3 Dakaro čempionai

Jau keleri metai, kaip baigėsi Marco Coma ir Cyrilo Despres era motociklų įskaitoje – abu lenktynininkai turi po 5 pergales šioje klasėje, kurias pasiglemžė 2005–2015 metais. Cyrilas Despres toliau lenktyniauja automobiliu. Dabar motociklų kategorijoje pučia visiškai kiti, nauji vėjai. Kaip sako pernai metų nugalėtojas Matthias Walkneris, šįmet matome net 7–8 lygiaverčius varžovus, kurie kovoja dėl titulo. Tik vieni sulūžta, o kiti nuskina pergalę. Padaryti klaidų lengviau, kai, persikėlęs į Pietų Ameriką, Dakaras gerokai pagreitėjo.

KTM gamyklinėje komandoje važiuoja net 3 Dakaro nugalėtojai – ne tik stipriausi varžovai, bet ir kolegos. Ir jiems būdingos ne tik pergalės ar motociklo gamykla. Panašus amžius: australas Toby Price`as nugalėjo 2016 m. būdamas 29-erių, britas Samas Sunderlandas nugalėjo 2017 m. būdamas 28-erių, o pernai metų čempionas austras Matthias Walkneris – būdamas 32 m. Būdinga jiems ir tai, kad visi turėjo bent po vieną rimtą traumą pačiame Dakare, dėl ko negalėjo tęsti varžybų metai prieš ar po savo pergalių: M.Walkneris – 2016 m. susilaužė koją, T.Price'as – 2017 m. šlaunikaulį, S.Sunderlandas –2018 m. pasitraukė dėl nugaros traumos.

Šiais metais daugybė Dakaro fanų klausia vieno svarbiausių klausimų: ar KTM dominavimas su 17 pergalių be pertraukos tęsis ir toliau? Ar pagaliau šį austrų gamintoją pasivys ir įveiks japonų „Honda“ arba „Yamaha“ lenktynininkai? Juolab šių metų stipriausiame dešimtuke turime ant kulnų lipančius, tokio pat kalibro sportininkus iš kitų gamyklinių komandų: mėlynieji – Adrienas van Beverenas ir Xavieras de Soultrait, raudonieji – Paulo Goncalvesas ir Kevinas Benavidesas. O kaip dėl „Husqvarna“ važiuotojo Pablo Quintanilla? Galima vardinti ir toliau, bet jau paminėjome 8 ryškias pavardes lenktynių priešakyje.

Varžovai nr. 1 – „Yamaha“ garbaniai Adrienas van Beverenas ir Xavieras De Soultrait

27-erių metų prancūzas Adrienas van Beverenas visus metus socialiniuose tinkluose nuolatos kartojo žodį „Dakaras“ – ambicingasis prancūzas po traumos 2018-ųjų ralyje jau buvo sirgalių širdžių laimėtojas.

Pernai metais Adrienas patyrė traumą, dėl kurios pasitraukė iš Dakaro 10 etape. Net 5 dienas važiavęs kaip bendrosios įskaitos lenktynių lyderis jis buvo laikomas realiu kandidatu į nugalėtojo titulą. „Yamalube Yamaha“ važiuotojas visus nustebino 2016-aisiais, kai pirmame savo Dakare užėmė 6-ąją vietą, o 2017-aisiais lenktynininkas iškovojo 4-ąją.

Karjerą pradėjęs motokrose, netrukus Van Beverenas tapo vienu sėkmingiausiu smėlio važiuotoju pasaulyje. Laimėjęs daugybę paplūdimiuose vykstančių lenktynių Prancūzijoje nuo 2008 m., prancūzas dominavo trijose paskutinėse populiariosiose „Enduropale du Touquet“. Jis įrodė, kad yra greitas ir techniškas kovoti su geriausiais bekelės lenktynininkais pasaulyje. Nuo tol jis lenktyniauja įvairiose varžybose ir užima aukštas pozicijas. Po 2018-ųjų Dakaro traumos vėl pradėjęs lenktyniauti rugpjūčio mėnesį, sportininkas užėmė 8 poziciją Atakamos ralyje, 5 –„DesafioInka“ ir 6-ą – Maroko ralyje.

Dar vienam greitam „Yamaha“ važiuotojui Xavierui de Soultrait šis Dakaras – jau penktasis. Taip pat pradėjęs nuo motokroso, ambicingas, bet ramus sportininkas neužtruko patekti į FIM Enduro pasaulio čempionato 10-uką. 2014-ųjų Dakare jis tapo rimtu konkurentu ilguose ralio ruožuose. Savo pirmame Dakare jis iškovojo 34, antrajame – 15-ą poziciją, vėliau top 10 pasirodė Merzuigos, Oilibya, Atakamos, Desafio Ruta 40 ir BajaInka raliuose. 2018-ųjų Dakaro ralį jis baigė 8 etape, ir vėl kovinės sportinės formos buvo pernai metų rugpjūtį Atakamos ralyje.

Varžovai nr. 2 – „Honda“ legenda Paulo Goncalvesas ir Kevinas Benavidesas

Iš šių metų Dakaro ralio 3 etape pasitraukus vienam iš realių pretendentų Joanui Barreda Bortui, „Honda“ meta visas viltis į kitus savo važiuotojus. Vienas iš jų – Dakaro legenda Paulo Goncalvesas. Šį lenktynininką turbūt daugelis atsimena klūpantį prie degančio motociklo 2014-aisiais. Jis taip pat patyrė traumą prieš pat 2018-ųjų metų lenktynes ir Dakare nebepasirodė. Turbūt vyriausias iš viso top dešimtuko (o gal ir dvidešimtuko), dabar jau 40-metis Paulo yra vertas titulo jau vien dėl to, kad šitiek metų išsilaiko lenktynininkų elite.

Jo „oficialios“ karjeros pradžia datuojama 2004 metai – tuomet iškovotas ISDE aukso medalis. Portugalas pirmą kartą startavo Dakare 2009-aisiais, vėliau tapo „Cross-Country“ ralių pasaulio čempionu (2013). 2014-aisiais viltys tapti nugalėtoju žlugo 5 etape, bet jis kovojo iki galo. 2015-aisias bendroje įskaitoje Paulo iškovojo 2-ąją vietą, vėliau susirinko bronzinius medalius pasaulio čempionatuose Katare ir Maroke, aukso – „DesafioRuta 40“. Šis sportininkas, vadinamas „Speedy“ pravarde, niekada nepaliovė tikėti savimi ir „eiti iki galo“, o tai pavergia daugelio fanų širdis.

Na, o Kevinas Benavides savo sąskaitoje turi daugiau negu 300 varžybų, daugiausia – enduro. Dalyvavęs daugybėje ralių ir užėmęs aukštas pozicijas, jis iškovojo ir savo vietą po saule „Honda“ komandoje.

Varžovai nr. 3 – Nuoseklusis Pablo Quintanila su „Husqvarna“ arba...

Dakaro ralis yra ištvermės ralis. Sunkiausias pasaulyje. Netgi jeigu šįmet jis perpus trumpesnis. Ir, pasak Pablo Quintanila, čia gali nutikti bet kas. Taigi labai realu, kad KTM dominavimą po 17 pergalių iš eilės gali nutraukti ir „Husqvarna“ lenktynininkas, važiuojantis jau savo 7-ajame Dakaro ralyje.

„Paskutinis Dakaras man buvo labai sunkus, nes susidūriau su mechaninėmis problemomis keliuose etapuose, kurios turėjo įtakos mano važiavimui ir dėl to sugaišau daug laiko.

Dėl to kritau toli nuo top pozicijų ir savo svajonės. Tadabeliko vienas tikslas – finišuoti bent top dešimtuke. Pavyko,“ – sakė lenktynininkas, savo karjerą pradėjęs kaip motokrosistas. „Dakaras, vykstantis vien tik Peru dykumoje yra iššūkis. Sunku tokiomis sąlygomis naviguoti, nepamirštant ir karščio. Ne paslaptis, kad noriu laimėti Dakarą. Ir vis dar to pasigendu savo CV.“

Arba...netikėtai Dakarą laimės sportininkas iš Amerikos Ricky Brabecas? O gal legenda, 10-ą kartą dalyvaujantis Dakare Stefanas Svitko? Spėjimai gali būti įvairūs.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius