Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Halls Winter Rally“ istorija: lietuviška žiema koją pakiša jau ne pirmą kartą

„Halls Winter Rally 2016“ Lietuvoje atšauktas. Ketvirtadienio vakarą tai paskelbė ralio organizatoriai, įvertinę trasų būklę. Dėl pastarosiomis dienomis Lietuvą merkusio lietaus greičio ruožų trasos iš įšalusių žvyrkelių tapo purvo košėmis, kuriose dviem ratais varomi automobiliai klimpo vienas po kito.
„Halls Winter Rally“ akimirka
„Halls Winter Rally“ akimirka / Andriaus Lauciaus nuotr.

„Ralis buvo visiškai suorganizuotas, tačiau gamta – negailestinga. Lietus sparčiau, nei manyta, plauna įšalą ir gali padaryti didelę žalą regiono kelių infrastruktūrai. Susidūrę su per didele rizika ir galvodami apie dalyvius bei milžiniškus žiūrovų srautus, esame priversti nutraukti ralį. Mūsų prioritetas – saugumas. Patirsime milžiniškų nuostolių, tačiau toks sprendimas buvo būtinas“, – teigė ralio direktorius Ramūnas Kliunka.

Penktadienį buvo priimtas sprendimas atšaukti ir vasario pirmą savaitgalį turėjusį vykti Europos ralio čempionato etapą Latvijoje.

Antras kartas

Tai buvo tik antras kartas Lietuvos automobilių ralio istorijoje, kai ralis atšaukiamas. Ironiška, tačiau pirmą kartą tokį sprendimą priimti teko tiems patiems organizatoriams prieš 8 metus: 2008-ųjų sausio 23-ią turėjęs vykti „Lukoil Winter Rally“ iš pradžių buvo nukeltas į vasario pabaigą, o artėjant vasariui, atšauktas.

Motyvas tuomet buvo tas pats – per mažas įšalas, lietus, teigiama temperatūra ir beveik šimtaprocentinė tikimybė, kad visi greičio ruožams naudojami keliai bus sugadinti, o žiūrovams teks braidyti po molį ir traukti įstrigusius automobilius.

2013 metais žiemos ralis taip pat buvo be sniego, tačiau situaciją gelbėjo didžiuliai šalčiai. Trasos buvo kietos lyg asfaltas, nuo jų kilo ne sniegas, o smėlio dulkės, ralio automobiliai gausiai barstė padangų spyglius.

Svarbiausia – saugumas

„Pernai šis ralis pritraukė rekordinį būrį žiūrovų, o šiais metais turėjo tapti dar didesniu ir patrauklesniu renginiu tiek sportininkams, tiek gerbėjams. Suprantu, kad atšaukdami varžybas nuvylėme visus su nekantrumu laukusius LARAČ 2008 metų sezono starto, tačiau šioje situacijoje neturime kitos išeities“, – 2008-aisiais, jau paskelbus apie atšaukiamą žiemos ralį, sakė ralį organizuojančios įmonės direktorius Benediktas Vanagas. 

VIDEO: Žiemos ralio trasa Vaidoto Žalos akimis: daug purvo, lietus ir balos

Didžiausia tokių kelių problema – saugumas. Sportininkai sukandę dantis ralyje pravažiuoti turėtų šansų, tačiau apie važiavimą maksimaliu greičiu tektų pamiršti. Ralyje žiemą naudojamos padangos turi ilgus, beveik centimetro ilgio spyglius, kurie įsikabina į ledą ir garantuoja sukibimą. Važiuojant per molį, dygliai ledo nepasiekia ir vienintelis jų darbas telieka kelio gadinimas. 

Žvyrui skirtomis padangomis lenktynininkai važiuoti taip pat negali – jos pritaikytos darbui prie kitos temperatūros.

Vis tik svarbiausias argumentas, kodėl ralis tokiomis sąlygomis vykti negali – saugumas. Sportiniai automobiliai trasą dar įveikia, tačiau greitosios pagalbos automobilis ja pravažiuoti šansų neturi. Tokiu atveju, nutikus nelaimei greičio ruože, nukentėjusieji pagalbos sulauktų negreit.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius