-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kraupi avarija „Indycar“ lenktynėse priminė uždaro lenktyninio bolido studiją

Kraupi sekmadienio avarija „Indycar“ lenktynėse turbūt sukels diskusijas apie uždarus bolidus ir gerokai kilstels FIA atlikto uždarų bolidų saugumo studijos išvadas, dulkėjusias giliose dokumentų spintose. Svarbu suprasti, kad tai ne dar vienas bandymas priversti bolidų konstruktorius paprakaituoti, o būdas išvengti tragiškų incidentų.
FIA atlikto bandymo akimirka
FIA atlikto bandymo akimirka / Kadras iš vaizdo siužeto

Las Vegaso „Indycar“ trasa yra 2,5 km ilgio siauras ovalo formos žiedas. 34 atviri bolidai čia skrieja vidutiniu 352 km/h greičiu. Kyla klausimas – ar nepaisant to, kad šiuolaikiniai atviros konstrukcijos bolidai turi, vadinamas, saugumo kapsules, šias lenktynes galima vadinti saugiomis? Ne.

Taip, smagu trasoje matyti beprotišku greičiu lekiančius bolidus, regėti kaip vairuotojas kreipia galvą posūkiuose, kaip kirtęs finišo liniją kelia rankas į viršų. Bet labai gerai pagalvokime, ar nevertėtų savo herojų pasodinti į gerokai saugesnius uždaro korpuso bolidus?

Jie galėtų atrodyti kaip superautomobilis „Caparo T1“, su visais šiuolaikiniais bolido atributais – atvirais ratais, priekiniu ir galiniu sparnais ir oro paėmimo angomis šonuose. Panašius bolidus matome Le Mano 24 valandų lenktynėse. Tačiau jie – uždarais ratais. F-1 ar „Indycar“ bolidai ir toliau galėtų būti atvirais ratais.

FIA jau kuris laikas svarsto tokią idėją ir net atliko eilę saugumo bandymų. Vienas jų – atskiejančios padangos bandymas. Vaizdo siužete akivaizdžiai matosi, kad uždaros konstrukcijos bolido vairuotojas liktų nesužalotas.

VIDEO: FIA Institute Jet Canopy Test

Šio bandymo tikslas nustatyti ar 20 kg sveriantis ir 225 km/h greičiu lekiantis bolido ratas pasieks pilotą, apsaugotą polikarbonato deflektoriumi arba aviacijoje naudojamo visiškai uždaro skaidraus gaubto. Rezultatai kalba patys už save. O dabar įsivaizduokime, jei ratas trenkiasi tiesiai į lenktynininko šalmą. Ir jei šiuolaikinis šalmas gali atlaikyti tokį smūgį nesuskilęs, vien smūgio jėga vairuotoją nublokštų į gilų miegą.

Ne taip retai lenktynių trasoje nutinka panašūs incidentai. Ir jei bolidas būtų uždaras, Felipe Massa nebūtų susižeidęs 2009 metų Vengrijos GP lenktynių metu atskriejus „Brown GP“ bolido pakabos elementui.

Nepaisant to, kad paskutinis tragiškas incidentas F-1 lenktynių istorijoje įvyko dar 1994 metais žuvus Ayrtonui Sennai, niekas negali būti tikras, kad „Indycar“ incidentas nepasikartos ir kitose lenktynėse.

Tyrimo rezultatai perduoti FIA techninei darbo grupei. Jie turės išanalizuoti ne tik privalumus, bet ir trūkumus, tokius kaip pablogėjęs matomumas, ventiliacija, jo valymas ir avarijos atveju vairuotojo pasišalinimas. Neabejojame, kad po kraupaus sekmadienio incidento šio tyrimo dokumentai atsidūrė ant komiteto darbo stalo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius