Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

LASF prezidentas Egidijus Janavičius: ar yra būdų išsaugoti lietuviškąjį Niurburgringą – „Nemuno žiedą“

Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Egidijus Janavičius, lankydamasis komandos „Šiauliai-RD Signs“ žiedinių lenktynių automobilio „Lamborghini Huracan“ pristatyme, pakomentavo ir Nemuno žiedo lenktynių trasos situaciją.
LASF prezidentas Egidijus Janavičius komandos „Šiauliai-RD Signs“ pristatyme
LASF prezidentas Egidijus Janavičius komandos „Šiauliai-RD Signs“ pristatyme / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Pasak LASF prezidento Egidijaus Janavičiaus, Lietuvoje, nepaisant karantino suvaržymų ir prastos Nemuno žiedo būklės, autosportas išgyvena pakilimą.

Tačiau pažangą dažniau lemia privačios iniciatyvos, o ne valstybės ar savivaldos indėlis. Komandos „Šiauliai-RD Signs“ pristatymas Saulės mieste tapo malonia išimtimi. Prie komandos biudžeto žada prisidėti ir savivaldybė, o labai didelę pradinę iniciatyvą parodė įmonės „RD Signs“, įsikūrusios Šiaulių LEZ, vadovas ir didelis autosporto entuziastas Audrius Butkevičius.

TAIP PAT SKATYKITE: Neeilinė naujiena: pasaulinėje 24 val. lenktynių serijoje startuos lietuviai su „Lamborghini“, „Porsche“ ir CUPRA

Paklaustas, kokia Nemuno žiedo (istorinės ir pagrindinės Lietuvos žiedinių lenktynių trasos) situacija, LASF prezidentas E.Janavičius prisipažino, kad tikisi sulaukti labai aiškaus Vyriausybės atsakymo jau šią savaitę.

„Ketvirtadienį nuotoliniu būdu dalyvausiu posėdyje su Švietimo ir mokslo ministerijos specialistais. Tad, jeigu valstybei pavyktų rasti pinigų, kad galėtume atgaivinti Nemuno žiedą, tai būtų dar vienas labai geras žingsnis į priekį išsaugant lietuviškąjį Niurburgringą.

Nemuno žiedas yra apribotas reljefo ir žemės ploto specifikos. Todėl čia tikrai negalėtume įrengti aukščiausius reikalavimus atitinkančios trasos. Tačiau tikslas ją sutvarkyti, padaryti saugesnę. Specifinis reljefas saugumo neprideda, bet ji tuo ir unikali“, – sakė E.Janavičius.

Paklaustas, ar reikia septynių milijonų (tokia suma minėta koncesijos projekte), ar pakaktų gerokai mažiau, E.Janavičius taip paaiškino savo viziją:

„Ministerijai siūliau etapinę renovaciją. Pirmais metais pakeisti asfalto dangą. Antrais – suformuoti pitlane zoną. Trečiais – garažus. Vėliau – administracines patalpas. Ir žiūrėti, kiek ši trasa gali pati save ekonomiškai išlaikyti su minimaliom valstybės investicijom. Tikrai galima išsiversti ir su mažesne pinigų suma, nei minima pernai sustabdytame koncesijos projekte. Tačiau didžiausia problema yra vidury trasos esantys privatūs sklypai. Jei ne šis niuansas, trasos klausimas būtų išspręstas anksčiau.“

Laukia aiškumo iš valstybės

O jei į situaciją žvelgtume optimistiškai. Kada lygiu, atnaujintu Nemuno žiedo asfaltu galėtų be baimės skrieti ir „Lamborghini“ ar kiti duobių nemėgstantys automobiliai, ir žiedinių lenktynių motociklai? Nes vieša paslaptis, kad kai kurie Lietuvos atletai, išbandę saugesnes užsienio trasas, nenori grįžti į Kačerginę.

„Šiais metais nepavyks, nes biudžetas skirstomas anksčiau. Tačiau optimistinis scenarijus būtų 2022 m. Ne tik sau, bet ir daugeliui kolegų esu pasakęs, kad šiais metais tikiuosi sulaukti aiškumo iš valstybės. Ar gali Lietuva rasti juokingą pinigų sumą, lyginant su investicijomis į nepastatytą Nacionalinį stadioną arba Druskininkų sportininkų rengimo centrą, kuris neveikia? Tikrai ilgai nelauksiu, nes reikia veikti čia ir dabar.

Jeigu valstybė neras galimybės atgaivinti Nemuno žiedą, matau kitą sprendimą – visas pajėgas mesti į Jonavos rajone planuojamą sporto kompleksą. Ten vieno žmogaus iniciatyva buvusiame karjere suformuotas sklypas, dėl kurio ateityje nekils problemų, nes šalia nėra gyventojų. Jeigu šio sklypo savininkas Edvinas Preckailo (Jonavos automobilių sporto klubo Žaibelis vadovas – red. past.) būtų vadovavęs Nemuno žiedui, šalia Kauno dabar turėtume unikalią trasą.

Edvinas tikisi per šiuos metus savo sklype atlikti reikiamus žemės darbus. O po to ateis laikas privačioms iniciatyvoms, kurios padės įgyvendinti tai, kuo jis tiki. Pradžia jau padaryta – įrengta vaikų mokymo aikštelė pačiame Jonavos mieste. O dabar privačiame sklype Edvinas ruošiasi statyti drifto trasą, traukos varžybų tiesiąją. O paskutiniame etape – įrengti ir žiedinę trasą“, – pasakojo LASF prezidentas E.Janavičius.

VIDEO: Komanda „Šiauliai-RD Signs“ pristatė lenktyninį „Lamborghini Huracan“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius